مهارت های کلیدی که به شما کمک می کند در یک بازار رو به رشد رشد کنید – آیریش تایمز



موفقیت یک اصطلاح ذهنی است، اما برای بسیاری از مردم، تصویر کلیشه‌ای از شخصی با موهای کاملاً کوبیده و کت و شلواری تازه اتو شده که در اطراف دفتر راه می‌رود با اقتدار بزرگ به ذهن خطور می‌کند. واقعیت این است که موفقیت برای هر فردی متفاوت به نظر می رسد. انجام وظیفه و ماندن در نقش آنها دقیقاً همان چیزی است که برخی افراد می خواهند. برخی دیگر تصمیم می گیرند تا از نردبان بالا بروند و مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند.

برای کسانی که به دنبال موفقیت شغلی هستند، این موضوع شانسی نیست: این موضوع اغلب کار سخت و استفاده حداکثری از فرصت هایی است که برایشان پیش می آید. به فارغ التحصیلان با ورود به نیروی کار فرصت منحصر به فردی داده می شود تا تصمیم بگیرند چه شغلی را می خواهند دنبال کنند. در اینجا برخی از کارهایی که آنها می توانند انجام دهند و مهارت هایی که می توانند برای اطمینان از رسیدن به هدف خود پرورش دهند، آورده شده است.

1. سازگاری

همانطور که دنیای اطراف ما تغییر می کند، دنیای کار نیز تغییر می کند. شغل ایجاد می شود و مشاغل بیکار می شوند و افراد در محل کار باید با این تغییرات دست و پنجه نرم کنند. خواه توسعه یک فناوری همیشه در حال تحول، مقررات جدید یا یک بازار در حال تغییر باشد، اکنون بیش از هر زمان دیگری کارکنان باید بتوانند روی پای خود فکر کنند و برای برآوردن نیازهای نقش خود و بخشی که در آن کار می کنند، حرکت کنند. .

بر اساس برآوردهای موسسه برای آینده، یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده، 85 درصد از مشاغلی که در سال 2030 وجود خواهند داشت، هنوز اختراع نشده اند. پل مولن، مربی حرفه ای با اندازه گیری.یعنیمی گوید این بدان معناست که کارهایی که بیشتر ما در آن زمان انجام می دادیم، اکنون وجود ندارند.

او می‌گوید: «بنابراین اگر سازگار نباشید، نخواهید توانست از عهده آن برآیید. اگر به کسی در زمینه بازاریابی فکر می کنید، 10 سال پیش، اگر یک فرد بازاریابی رسانه های اجتماعی را درک نمی کرد، تقریباً منقرض شده بودند. اکنون یک خانه جدید دارد، کل چیز Web3، بنابراین مردم در حال مبارزه هستند. یک حسابدار که بلاک چین را نمی شناسد – خیلی زود آنها منسوخ خواهند شد.

2. پایداری

در نتیجه این تغییر مداوم، در حال حاضر کمتر اتفاق می افتد که یک فرد تا پایان عمر خود یک شغل داشته باشد. به طور سنتی، افراد از مدرسه یا کالج فارغ التحصیل می شوند و به شرکتی می پیوندند که در آن تمام روزهای کاری خود را تا زمان بازنشستگی سپری می کنند. مردم در حال حاضر به احتمال زیاد در طول حرفه خود شغل خود را تغییر می دهند، گاهی اوقات با انتخاب، گاهی اوقات نه.

دوباره تغییر خواهد کرد. مولن می‌گوید: شکست‌هایی وجود خواهد داشت، مشاغل به تقصیر کسی بسته می‌شوند. “این است [a matter of] گردگیری از خودم و سوار شدن بر اسب و بازگشت به بازار کار.»

مولن می گوید که پایداری چیزی است که می توانیم روی آن کار کنیم. او پیشنهاد می‌کند که در حالی که برای برخی به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، برای برخی دیگر باید با انجام کارهای استرس‌زا یا قرار دادن خود در موقعیت‌هایی که خطر شکست را به همراه دارد، توسعه یابد. موفقیت یعنی منصرف نشدن و عقب نشینی از شکست هایی که بدون شک همه در طول زندگی کاری خود با آن مواجه خواهند شد.

3. مردم

صحبت های زیادی در مورد ماشین ها، ربات ها و اتوماسیون وجود دارد. اما در نهایت این افراد هستند که دنیای کار را زیر و رو می کنند. یکی از مهمترین چیزهایی که افراد در مراحل اولیه شغلی خود می توانند از آن بهره مند شوند، شناخت افراد اطرافشان است. مولن می‌گوید: اگر یک نتورکر ماهر هستید، «دیگر هرگز به دنبال شغل نخواهید بود».

او می افزاید: «جابز می آید و شما را پیدا می کند. “این در مورد ایجاد شبکه در روال شما است. شما برای مادام العمر یک کاربر اینترنتی می شوید، نه فقط برای شبکه سازی زمانی که به چیزی نیاز دارید.»

رسانه های اجتماعی این را آسان تر کرده اند. بسیاری از سایت ها به شما امکان می دهند با افرادی که معمولاً با آنها ارتباط برقرار نمی کنید ارتباط برقرار کنید.

«رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین، شبکه را برای بسیاری از مردم در دسترس و آسان‌تر می‌کند. مولن می‌گوید: «این در مورد روتین است، در مورد تعامل هفتگی یا ماهانه با مردم، هم در دنیای واقعی و هم در فضای اجتماعی».

هوش عاطفی اصطلاحی است که در زمینه روابط عاشقانه استفاده می شود، اما هنگام برخورد با افراد در محل کار نیز مهم است.

مولن می گوید: “شما باید خودآگاه باشید، گوش دادن را تمرین کنید، هوشیار باشید و به دیگران و احساس آنها فکر کنید.”

او به افراد توصیه می کند که فعالانه خود را در موقعیت هایی قرار دهند که می توانند این مهارت ها را تمرین کنند، جایی که نه تنها صحبت می کنند، بلکه به صحبت های همکاران خود نیز گوش می دهند و واقعاً آنچه را که می گویند جذب می کنند.

4. اعتماد به نفس

شروع یک کار یا حرفه جدید آسان است و احساس می کنید که جای شما برای صحبت کردن نیست. اما اعتماد به نفس بخش مهمی از نقش جدید شماست. شرکت شما را استخدام کرد زیرا کارمندانش معتقد بودند که می توانید ارزش افزوده داشته باشید. اکنون که به عضویت شما درآمده اید، زمان آن رسیده است که درستی آنها را ثابت کنید. به گفته مولن، واقعا نمی توان در محل کار اعتماد زیادی داشت.

«روبه‌رو شدن با ترس‌هایتان، انجام کارهایی که شما را تحت فشار قرار می‌دهد – کارهای زیادی وجود دارد که خارج از منطقه راحتی خود انجام می‌دهید. همه این کارها، وقتی آنها را انجام می دهید، چیزهای کوچکی هستند که به مخزن اعتماد به نفس می افزایند.” “وقتی اعتماد به نفس دارید، به احتمال زیاد برای چیزهایی بایستید، بلند شوید و دست خود را بلند کنید.”

او اضافه می کند که هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، “در معرض دید افراد دیگر شرکت قرار می گیرید و بیشتر دیده می شوید.”

این چیز کوچکی نیست، زیرا همانطور که مولن می‌گوید، “افرادی که در هنگام به وجود آمدن فرصت‌ها به آنها فکر می‌کنید، افرادی هستند که قابل مشاهده هستند.”

بنابراین مهم است که صحبت کنید. حتی اگر ایده شما این بار مورد توجه قرار نگیرد، همتایان شما به یاد می آورند که شما به موضوع علاقه مند بوده اید، به این معنی که همچنان می توانید در پروژه در حال انجام شرکت کنید.

5. یادگیری مادام العمر

گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد در سال 2023 بیان می‌کند که دو پنجم مهارت‌های ضروری کارگران امروزی توسط تغییرات تکنولوژیکی تا سال 2027 مختل می‌شود. او پیش‌بینی می‌کند که نیمی از مهارت‌های ضروری کارگران باید هر پنج سال یکبار به‌روزرسانی شود. بنابراین، افراد برای موفقیت باید به یادگیری ادامه دهند و مهارت های خود را ارتقا دهند. همانطور که مولن اشاره می کند، آموزش نباید پس از فارغ التحصیلی از مدرسه یا دانشگاه متوقف شود.

«این لزوماً به معنای انجام مدارک رسمی نیست. شما دانشگاه یوتیوب دارید – راه‌های زیادی برای یادگیری و تقویت مهارت‌هایتان و شاداب ماندن از نظر مهارت‌ها و یادگیری وجود دارد.

آگاهی از تکنولوژی و آگاهی از روندهای رشته انتخابی خود نیز به شما کمک می کند تا دانش و شانس پیشرفت خود را در محل کار افزایش دهید.

مولن می گوید: «تکنولوژی بعدی چیست؟» چیزی است که باید از خود بپرسید. “[Because] این بخشی از کار همه خواهد بود – و حتی بیشتر از آن در سال های آینده.

بنابراین مراقب آنچه در بخشی که در آن کار می کنید در حال وقوع است باشید و سعی کنید مطمئن شوید که از فن آوری ها و مجموعه مهارت های نوظهور برخوردار هستید تا مطمئن شوید که برای کار مناسب هستید، مهم نیست که چه تغییراتی در مسیر ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید