شرکت های مدیریت مالک “غرب وحشی” مقررات – ایرلندی تایمز



به TD ها و سناتورها گفته شده است که ده ها میلیون یورو در سال برای مسدود کردن شرکت های مدیریت مالک که در “غرب وحشی حاکمیت و مقررات مالی فعالیت می کنند” پرداخت می شود.

در نشستی در دوبلین در روز سه‌شنبه، سیاستمداران درخواست‌هایی را برای تعیین فوری یک تنظیم‌کننده برای این بخش شنیدند، به‌ویژه قبل از اینکه میلیاردها یورو اضافی برای طرح‌های غرامت برای خانه‌هایی که در ساخت و ساز یا ایمنی آتش‌سوزی وجود دارند هزینه شود.

برایان اوگرمن، مدیر اجرایی آژانس مسکن Clúid، گفت که “شرکت های مدیریت مالکی وجود دارند که مدیران داوطلبانه مبالغ زیادی به خود پرداخت می کنند”. او گفت که بسیاری از آنها با چالش های مالی و مدیریتی قابل توجهی روبرو هستند. وی گفت: ما به یک تنظیم کننده نیاز داریم تا عملکرد خوب را اعمال کند.

او افزود: «بسیاری از شرکت‌های مدیریت مالک در آستانه ورشکستگی بودند.

برایان ماهر، رئیس شبکه مالکان آپارتمان، در این جلسه گفت که سلامت مالی شرکت های مدیریت مالک به عنوان یک بخش تا حد زیادی ناشناخته است. او گفت که ماموریت آنها برای جمع آوری هزینه های مدیریت برای تعمیر و نگهداری مداوم نیز شامل حفظ “صندوق غرق شده” برای ایجاد ذخایر برای مقابله با موارد عمده مانند نقص های ساختاری و تعویض سقف است.

با این حال، او تخمین زد که حدود 25 درصد از مالکان در پرداخت هزینه های مدیریت خود تأخیر داشتند و 10 درصد از مالکان معوقات بلندمدت قابل توجهی داشتند که شاید به دهه های قبل برمی گردد.

آقای ماهر گفت اقلامی مانند بیمه، انرژی و هزینه های ضایعات اغلب از محل وجوه غرق شده پرداخت می شود. او گفت که تا 25 سال پس از رونق ساختمان ببر سلتیک، سؤال این بود که “وقتی پمپ ها، سقف و آسانسورها باید تعویض شوند، آیا پول وجود دارد؟”

او گفت که قانون چند سکونتی سال 2011 مالیات سالانه 200 یورو برای هر آپارتمان را به صندوق غرق شدن پیشنهاد می کند، اما تحقیقات نشان می دهد که باید حدود 1000 یورو باشد. همانطور که بسیاری از شرکت های مدیریت مالک رقم 200 یورو در سال را اتخاذ کردند، “کسری 800 یورو برای هر آپارتمان در سال انباشته شد”.

تعدادی از سخنرانان اتاق که بسیاری از آنها مالکان آپارتمان بودند، در مورد عدم شفافیت در امور مالی شرکت های مدیریت صحبت کردند.

هماهنگ کننده جلسه، پت مونتاگ، گفت که نیاز فوری به اصلاح قانون توسعه چند واحدی وجود دارد، اما اگرچه این امر در برنامه دولت وعده داده شده بود، آخرین اطلاعات از وزارت دادگستری این بود که اصلاحات باید منتظر طرح غرامت دولت برای مسکن معیوب.

اما او گفت که این اصلاحات “نیاز دارد قانون طرح رفع نقص را پیشی بگیرد تا شرکت های مدیریت مالکان از منظر حاکمیتی در هنگام درخواست برای بودجه عمومی از طریق این طرح، برای هدف مناسب باشند.”

وی گفت: “قانون طرح پیشنهادی رفع نقص هیچ تاثیری بر هزینه خدمات و مشکلات صندوق غرق شدن نخواهد داشت، بنابراین دلیلی برای تاخیر وجود ندارد.”

دیدگاهتان را بنویسید