روسیه دسترسی به ایرش تایمز و 80 رسانه دیگر در اتحادیه اروپا – ایریش تایمز را مسدود می کند



روسیه دسترسی به 81 نشریه خبری اروپایی از جمله ایرش تایمز را در تلافی یک اتحادیه اروپا توقیف برخی از نشریات روسی دسترسی به RTÉ و Irish Independent نیز محدود شده است.

کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که دسترسی به 81 سازمان خبری مختلف از 25 کشور عضو از جمله لوموند، اشپیگل و خبرگزاری فرانسه را محدود کرده است.

ال پایس، دی زایت، اشپیگل، پولیتیکو، لا رپابلیکا و فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نیز در میان این عناوین ممنوع شدند.

اتحادیه اروپا در ماه مه اعلام کرد که چهار شبکه تبلیغاتی مرتبط با کرملین را تعلیق می کند و حق پخش آنها را در این بلوک سلب می کند.

در آن زمان گفته می شد که این ممنوعیت شامل صدای اروپا، خبرگزاری RIA و روزنامه های ایزوستیا و روسیسکایا گازتا می شد.

وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه واکنش نشان داد و رسانه‌های اروپایی را به «انتشار سیستماتیک اطلاعات نادرست» درباره آنچه روسیه عملیات نظامی ویژه خود – جنگ خود – در اوکراین می‌نامد، متهم کرد.

این وزارتخانه در وب‌سایت خود اعلام کرد: «طرف روسی بارها در سطوح مختلف هشدار داده است که آزار و اذیت با انگیزه سیاسی خبرنگاران روسی و ممنوعیت‌های غیرموجه رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند». مبنای متقابل پایه.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس سفلی پارلمان در ماه مه گفت که این اقدام اتحادیه اروپا نشان می دهد که غرب از پذیرش هرگونه دیدگاه جایگزین خودداری می کند و آزادی بیان را از بین می برد.

وزارت خارجه ایتالیا روز سه شنبه تصمیم روسیه برای ممنوعیت دسترسی به ده ها رسانه اروپایی از جمله پخش کننده های ایتالیایی Rai و La7 و روزنامه های La Repubblica و La Stampa را محکوم کرد.

این وزارتخانه گفت: «ما از اقدام ناموجه علیه این رسانه ها و روزنامه های ایتالیایی که همیشه اطلاعات عینی و بی طرفانه درباره درگیری در اوکراین ارائه کرده اند متاسفیم.

بسیاری از سازمان های خبری غربی پس از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه 2022، کارکنان خود را از روسیه بیرون کشیدند – گزارش تکمیلی: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید