راهنمای سریع فارغ التحصیلان برای حقوق شما در محل کار – آیریش تایمز



یکی از چالش‌برانگیزترین تغییراتی که فارغ‌التحصیلان در هنگام ترک سیستم آموزشی با آن مواجه می‌شوند، برخورد با سختی – و گاهی بدجنسی – محل کار هنگام یافتن کار است.

اما ایرلند قوانین کار محکمی دارد که برای حمایت از حقوق کارگران طراحی شده است و تضمین می کند که کارفرمایان دستمزد منصفانه و همچنین محیط کاری ایمن و سالم عاری از تبعیض و آزار را ارائه می دهند.

اولین چیزی که باید درک کنید این است که حقوق شما به شرایط شغلی شما بستگی دارد. اگر تحت یک به اصطلاح “قرارداد خدمات” – به عبارت دیگر یک قرارداد – استخدام شده اید، توسط قانون کار محافظت می شوید.

اگر برای یک کارفرما با حقوق یا دستمزد معمولی کار می کنید، به طور خودکار قرارداد دارید. باید ظرف پنج روز پس از شروع به کار، یک بیانیه کتبی از “شرایط اصلی” به شما داده شود و باید در عرض یک ماه به شما شرایط باقیمانده استخدام کتبی داده شود.

اگر تحت یک “قرارداد خدمات” استخدام شده اید، این بدان معناست که کارفرمای شما شما را به عنوان یک پیمانکار مستقل یا شخص خوداشتغال برای انجام کار استخدام می کند. اگر این نوع قرارداد را دارید، ممکن است طبق قانون کار از حقوق یک کارمند برخوردار نباشید.

اکنون به مهمترین چیز – پول. حداقل دستمزد ملی 12.70 یورو در ساعت است، بنابراین این حداقل است. هر بار که پرداخت می کنید باید یک فیش حقوقی به شما داده شود و این باید حقوق ناخالص و جزئیات هر گونه کسر را نشان دهد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که حداکثر میانگین کاری در هفته شما نمی تواند بیش از 48 ساعت باشد، بنابراین حتما آنها را جمع کنید.

شما همچنین حق دارید در حین کار خود از وقفه های استراحت و همچنین دوره های استراحت بین روزها یا شب های کاری استفاده کنید.

زمانی که بیش از چهار ساعت و نیم کار کرده باشید، مستحق 15 دقیقه استراحت هستید. یک استراحت 30 دقیقه ای زمانی که بیش از شش ساعت کار کرده باشید. و شما مستحق استراحت روزانه 11 ساعت متوالی در یک دوره 24 ساعته هستید.

علاوه بر حق خود برای استراحت، شما همچنین حق دارید که در خارج از ساعات کاری عادی کار خود را «شکست» کنید. این در مورد افرادی که از خانه کار می کنند نیز صدق می کند.

لیام کلی، مدیر کل WRC، در کد کمیسیون روابط محل کار (WRC) برای کارفرمایان و کارمندان در مورد حق پایان دادن به یک رابطه، خاطرنشان می‌کند که دنیای کار در سال‌های اخیر “عمیقاً تغییر کرده است”.

او خاطرنشان می کند: «پیشرفت های فناوری به این معناست که ما همیشه می توانیم ارتباط برقرار کنیم و در دسترس هستیم. مکان، زمان و نحوه کار ما همچنان با سرعتی شتابان تغییر می کند.

کارفرمایان و کارمندان هم چالش‌ها و هم مزایای ناشی از روش‌های جدید کار را تجربه می‌کنند، از جمله ترتیبات کاری از راه دور و انعطاف‌پذیر که مدت زمان، مکان و زمان کار کارکنان و مکان انجام کار را در بر می‌گیرد.

“در حالی که ممکن است شرایط کاری متفاوت برای کارکنان مختلف در محیط های تجاری مربوطه مناسب باشد، حق داشتن مرزهای روشن بین کار و اوقات فراغت جهانی است.”

این کد برای همه انواع استخدام اعمال می شود، خواه از راه دور کار کنید، در یک مکان ثابت، در خانه یا سیار باشید.

پس تعطیلات چطور؟ اکثر کارمندان حق دارند چهار هفته مرخصی سالانه با حقوق دریافت کنند. با این حال، قرارداد کاری شما ممکن است مرخصی سالانه بیشتری از آنچه که طبق قانون مستحق آن هستید، برای شما فراهم کند. کارمندان تمام وقت همچنین حق دارند هر سال 10 روز تعطیل رسمی داشته باشند.

شما همچنین مستحق پنج روز مرخصی استعلاجی با حقوق در سال هستید. دستمزد بیماری توسط کارفرمای شما 70 درصد حقوق عادی شما تا حداکثر 110 یورو در روز پرداخت می شود.

اگر پدر یا مادر هستید یا در شرف تبدیل شدن هستید، باید بدانید که همه کارکنان بلافاصله قبل و بعد از تولد فرزندشان حق مرخصی والدین از محل کار را دارند.

علاوه بر این، کارفرمای شما مسئول ارائه یک محل کار امن برای شما است. این شامل محافظت در برابر خشونت، آزار و اذیت، سوء استفاده، حریم خصوصی و حفاظت از داده ها می شود.

حالا، اما اگر به مشکل بر بخورید چه؟ به یاد داشته باشید که کارمندان طبق قانون اساسی حق عضویت در اتحادیه را دارند. شما می توانید در هر زمانی که بخواهید به اتحادیه ای بپیوندید و اتحادیه را ترک کنید.

شما نمی توانید به دلیل عضویت در یک اتحادیه مورد تبعیض قرار بگیرید یا از شغلی اخراج شوید.

اگر علاقه مند هستید، بررسی کنید که آیا در حال حاضر نماینده اتحادیه در محل کار شما وجود دارد یا خیر. ممکن است بیش از یک اتحادیه در محل کار شما وجود داشته باشد. نماینده اتحادیه می تواند به شما کمک کند تا بپیوندید و به عنوان اولین نقطه تماس شما برای امور مربوط به اتحادیه عمل کند.

اگر بدترین اتفاق بیفتد و اخراج یا بیکار شوید، از حقوق خاصی برخوردار هستید، از جمله اخطار و پرداخت برای مرخصی سالانه انباشته اما استفاده نشده.

میزان اخطاریه ای که از نظر قانونی مستحق دریافت آن هستید بستگی به مدت زمانی دارد که برای کارفرمای خود کار کرده اید.

اگر تصمیم دارید اخراج را به چالش بکشید، کمیسیون حقوق بشر و برابری ایرلند (IHREC) و کمیسیون روابط در محل کار سازمان های جداگانه ای هستند که برای تضمین برابری در محل کار و محافظت از حقوق شما تلاش می کنند.

در برخی موارد، اگر می خواهید شکایتی را به دادگاه ارائه دهید، می توانید از IHREC کمک حقوقی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید