حکم مرگ تصادفی در بازجویی از خبرنگار جوانی که 50 سال پیش در غرب کورک غرق شد، صادر شد – ایریش تایمز


تحقیقات شنیده‌اند که یک روزنامه‌نگار پس از اصابت یک موج عجیب به صخره‌ها، به احتمال زیاد بیهوش شده و 50 سال پیش به سمت دریای کورک رفت.

جسد دیو مک کال (21) از وام وار درایو، بیشاپستون، کورک، پس از تصادف در 18 مارس 1974 هرگز پیدا نشد.

فرانک اوکانل، پزشک قانونی وست کورک، روز سه‌شنبه به درخواست خانواده خبرنگار پس از دریافت مجوز از وزیر دادگستری بر اساس قانون بازرسی 1962، تحقیقاتی را در مورد مرگ او انجام داد، که اجازه می‌دهد در جایی که جسدی پیدا نشده است، تحقیق شود.

او شواهدی از دوستان آقای مک کال شنید که او را به دریا برده بودند.

مایکل رایان به پزشکی قانونی گفت که او، جان کوگلن و گری گالوین با آقای مک کال، که در آن زمان برای ستاره جنوبی کار می کرد، سفر کردند تا آخر هفته سنت پاتریک را در خانه تعطیلات خانواده آقای کوگلان در اووناهینچا بگذرانند.

این چهار دوست صبح روز 18 مارس برای پیاده روی در ساحل رفتند. آقای کوگلن و آقای گالوین از مسیر صخره ای بالا رفتند در حالی که آقای رایان و آقای مک کال در امتداد ساحل به سمت سنگ پولاک قدم زدند و در آنجا توقف کردند تا امواج را تماشا کنند.

«دریایی به اندازه کافی قوی وجود داشت، اما هیچ چیز طوفانی نبود. آقای رایان گفت، نمی‌توانستم بگویم جزر و مد چیست، اما جزر و مد نبود و جزر و مد نبود و این را از سطح دریا در مقابل راک پولاک دریافت کردم.

او گفت کانالی بین سنگ پولاک و صخره دیگری وجود داشت که به یک خندق با افت 15 تا 20 فوتی در پشت آنها منتهی می شد.

او گفت: «یادآوری من از اتفاق بعدی این بود که من و دیو شاهد آمدن یک موج بزرگ یا عجیب بودیم. من متوجه شدم که از امواج دیگر بزرگتر است، یک موج سرکش. دیو مردی متظاهر بود و من به یاد دارم که دیو را با دستانش بالا دیدم که موج به صخره برخورد کرد.

«موج و اسپری ما را خیس کرد. دیو سپس به داخل خندق برگشته بود. تنها چیزی که دیدم دیو در دره بود. بر اثر نیروی شسته شدن به دریا چرخید و پیچ خورد.

او گفت که آقای کوگلان و آقای گالوین سپس با عجله به او در صخره ملحق شدند و آنها شاهد بودند که آقای مک کال “به داخل کانال کشیده شد”.

می‌توانستم جسد دیو را در آن سوی دهانه ببینم. آقای رایان گفت: همانطور که به یاد می‌آورم، بدن او رو به پایین و بی حرکت بود.

شاهد گفت که آقای کوگلن یک نجات غریق آموزش دیده بود و برای نجات آقای مک کال وارد آب شد. او گفت که سعی کرد آقای کوگلان را به دوستشان هدایت کند اما جسد آقای مک کال را که در آب در حال انفجار بود از دست داد.

آقای کوگلان به تحقیق گفت که او و آقای گالوین در خلیجی به نام کوشین بودند و آقای مک کال و آقای رایان را روی پولاک راک تماشا می کردند که وقتی دیدند چند موج بزرگ به سمت دوستانشان می آمدند و با برخورد به سنگ پولاک در هم می کوبیدند.

او می‌گوید: «دیو دست‌هایش را روی سرش گذاشت که انگار می‌خواست اسپری را بگیرد و می‌توانم بگویم که از روی سنگ لیز خورد، زیرا وقتی موج از بین رفت، تنها چیزی که روی سنگ می‌دیدم یک مرد بود.»

«وقتی نگاه کردم، دیدم که دیو را به داخل کانال بین صخره‌ها توسط آب‌های پس‌زمینه برده‌اند. او به صورت رو به پایین در آب بود و به نظر نمی رسید قصد شنا داشته باشد، بنابراین ممکن است در اثر سقوط بیهوش شده باشد.

برادر آقای مک کال، بری، در تحقیقات گفت که برادرش یک شناگر قوی است، اما پزشک قانونی شنید که علیرغم جست و جوی بزرگ شامل قایق نجات Courtmacsherry RNLI، جستجوگران زمینی و غواصان که چندین روز به طول انجامید، جسد او هرگز پیدا نشد .

آقای O'Connell حکم مرگ تصادفی ناشی از غرق شدن را که در نتیجه موجی در Pollock Rock، Owenahincha به دریا کشیده شده بود، صادر کرد. وی به خانواده مک کال به خاطر از دست دادن برادرشان در چنین شرایط غم انگیزی تسلیت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید