تام اودانل، قاضی لیمریک، هم به دلیل ملایمت و هم به دلیل شدت، از احکام تجدیدنظرخواهی کرده است – ایرش تایمز



سوابق دادگاه نشان می دهد که قاضی تام اودانل، که هفته گذشته به طور جنجالی به دلیل حمله وحشیانه به ناتاشا اوبراین، کاتال کروتی را به سه سال حبس تعلیقی محکوم کرد، از احکام نرم افزاری و سخت گیری های ناروا درخواست تجدید نظر کرده است.

غیرعادی نیست که تصمیمات یک قاضی در دادگاه تجدیدنظر کیفری متشکل از سه قاضی تجدیدنظر شود. شدت اعتراض محکومین نسبت به تجدیدنظرخواهی‌های اعمال شده توسط مدیر دادستان عمومی (DPP) رایج‌تر است.

قاضی اودانل در قضاوت خود در مورد پرونده کروتی در دادگاه جنایی ناحیه لیمریک، اعتراف به گناه کروتی، عدم محکومیت قبلی و حرفه او در ارتش را در نظر گرفت. انتظار می رود که این حکم توسط DPP به عنوان بی دلیل سبک تجدید نظر شود. منابع حقوقی در لیمریک گفتند قاضی اودانل که این هفته بازنشسته شد، عموماً در تصمیمات خود منصفانه و معقول تلقی می شد.

در سال 2022، لوک بارت که توسط قاضی اودانل به هشت سال زندان محکوم شده بود، با 18 ماه تعلیق نهایی، با موفقیت نسبت به شدت این حکم تجدید نظر کرد. بارت که به تهدید کارگران مغازه در اماکن مختلف در کو لیمریک با چاقو اعتراف کرد، محکومیتش 18 ماه کاهش یافت. دادگاه تجدید نظر دریافت که حکم یکی از اتهامات به اندازه کافی جوانی بارت و عدم محکومیت قبلی را در نظر نمی گیرد.

برایان کالوپی، فروشنده مواد مخدر لیمریک، در سال 2018 موفق نشد، زمانی که علیه سنگینی حکم هشت ساله قاضی اودانل پس از دستگیری کولوپی در دست داشتن دیامورفین، درخواست تجدید نظر کرد. دادگاه استیناف این حکم را بدون تغییر رها کرد، اگرچه اعلام کرد که تصمیم قاضی اودانل را “مهم” می داند.

در سال 2018، دو پسرعمو که در یک سری دزدی در روستایی لیمریک شرکت داشتند، از جمله یکی از دزدی‌ها که در آن مردی 62 ساله وقتی آنها را در محل خود پیدا کرد، به‌طور ناگهانی جان باخت، پس از درخواست تجدیدنظر توسط DPP، احکام بیشتری دریافت کردند. مایکل و دیوید کیسی با آدرس‌هایی در ساوت‌هیل، لیمریک و بلکمپ، دوبلین، به دخالت خود در این جرایم اعتراف کرده بودند و قاضی اودانل آنها را به مدت 4 سال و نیم زندانی کرد و سال آخر به حالت تعلیق درآمد.

دادگاه تجدیدنظر کیفری پس از استماع اظهارات در مورد جدی بودن چنین جرایمی، مجازات ها را به هفت سال افزایش داد و هشت ماه آخر آن به حالت تعلیق درآمد.

در سال 2019، حکم مردی که به دلیل ظلم به پسرش مجرم شناخته شد، پس از تجدیدنظرخواهی از حکم اولیه به دلیل نرم‌افزاری ناروا، افزایش یافت.

قاضی اودانل این مرد را به طور کامل به حالت تعلیق درآورد. قاضی دادگاه استیناف، آقای قاضی جان ادواردز، در صدور تصمیم مبنی بر تبدیل حکم به یک سال حبس، گفت که «باید به استدلال قاضی پرونده، به ویژه قاضی باتجربه مانند آقای قاضی او، اهمیت زیادی داده شود. دانل که به ویژه به خاطر همدلی و انسانیت بسیار معروف است.

در سال 2017، جیسون فرین، که سال قبل به داشتن سلاح گرم و مهمات در لیمریک اعتراف کرد، پس از اینکه DPP نرمش او را به چالش کشید، حکم او توسط قاضی O'Donnell افزایش یافت.

مجازات اولیه هشت سال حبس تعزیری با دو سال و نیم تعلیقی به 10 سال حبس تعزیری با دو سال و نیم تعلیقی اخیر افزایش یافت.

در سال 2018، کریگ اودانل، اهل ساوتیل، لیمریک، که به 10 سال حبس محکوم شد، با 18 ماه آخر تعلیق، توسط قاضی اودانل، درخواست تجدید نظر در مورد شدت مجازات را از دست داد. اودانل به چندین جرم از جمله دزدی و داشتن چاقو اعتراف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید