ایریش تایمز: وزیر اول از تحقیقات “پایه” در مورد خانه های مادر و نوزاد در شمال استقبال می کند



راه اندازی رسمی مشاوره در مورد تحقیق عمومی در مورد مؤسسات مادر و نوزاد در شمال به عنوان “نقطه عطف مهم” مورد استقبال قرار گرفته است.

وزیر اول میشل اونیل وی ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال جاری لایحه طرح تحقیق و تفحص عمومی و جبران خسارت به مجلس ارائه شود.

یک رایزنی عمومی 12 هفته ای در مورد پیشنهادات برای طرح تحقیق عمومی و جبران مالی اواخر این هفته آغاز خواهد شد.

این پس از توصیه ای در سال 2021 برای ایجاد یک تحقیق عمومی برای بررسی خانه های مادر و نوزاد آمده است. لباسشویی ماگدالنا و خانه های کار در ایرلند شمالی.

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 14000 زن و دختر نوجوان بین سال های 1922 تا 1990 از این مؤسسات در ایرلند شمالی عبور کرده اند.

خانم اونیل روز سه‌شنبه از طرف خود و معاون وزیر اول بیانیه‌ای به مجمع ارائه کرد اما لیتل-پنجلی. او این روز را به‌عنوان «نقطه عطف دیگری و به رسمیت شناختن رنجی که برای مادران و کودکان در مؤسسات مادر و نوزاد، خشک‌شویی‌ها و کارگاه‌های مجدلیه ایجاد شده است» توصیف کرد.

او به MLA گفت: “ما مستقیماً با بازماندگان صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که آنها هنوز از آسیب تجربیات وحشتناک خود رنج می‌برند، ضربه‌ای که تنها با سال‌ها بی‌توجهی بدتر شد زیرا آنها به دنبال عدالتی بودند که شایسته آن بودند.”

خانم اونیل افزود: “مطمئنم همه ما می توانیم قبول کنیم که آنها بیش از حد صبر کرده اند و همه ما می خواهیم نقش خود را در مواجهه با سخت ترین و شرم آورترین بخش گذشته خود ایفا کنیم.”

اتحاد MLA پائولا برادشاو از این اعلامیه به عنوان “نقطه عطف مهم” استقبال کرد اما افزود که هنوز راه زیادی تا بازیابی کامل حقیقت و شناسایی قربانیان و بازماندگان باقی مانده است.

مهم است که از دوره مشاوره 12 هفته ای حداکثر استفاده شود و اطلاعات جمع آوری شده در طول آن به طور موثر برای ارائه بهترین قانون ممکن برای معرفی در سال جاری استفاده شود. دیگر زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.»

همچنین، به عنوان بخشی از فرآیند، باید بر یادگیری از طرح جبرانی که برای قربانیان و بازماندگان کودک آزاری نهادی تاریخی ایجاد شده است، تأکید شود. ما همچنین باید در سراسر این موضوع روشن باشیم که آنچه لازم است جبران و شناسایی رنج و آسیب ناشی از آن است.

قربانیان و بازماندگان هنوز یک سفر طولانی در پیش دارند، اما حداقل اکنون به وضوح در مسیر درستی قرار داریم.»

تحقیقات آکادمیک قبلی میزان آزار و اذیت هزاران زن و دختر را در موسسات مشخص کرده است.

کار، از دانشگاه کوئینز بلفاست و دانشگاه اولستر دریافتند که بیش از 14000 دختر و زن بین سال‌های 1922 تا 1990 در خانه‌های مادر و نوزاد، خشک‌شویی‌های مجدلیه و سایر مؤسسات در ایرلند شمالی وقت خود را سپری کردند. بچه ها را برای فرزندخواندگی پرورش دهید

دیدگاهتان را بنویسید