ایریش تایمز: دادگاه عالی پیشنهاد توقف رای گیری در مورد پیمان مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا را رد کرد



دادگاه عالی درخواست تجدیدنظر را برای جلوگیری از رای گیری دیل در مورد اجرای پیمان مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا رد کرده است.

قاضی دیوید نولان در حکمی روز سه شنبه شکایت میشل کین علیه دولت و دادستان کل را رد کرد. این دومین اقدام اخیر برای جلوگیری از رای دادن دیل به این پیمان بود. ادعای مشابهی توسط وکیل یونا مک گورک مطرح شد که دادگاه حکم کرد به درستی صادر نشده است، بنابراین قابل استماع نیست.

این پیمان شامل اقداماتی برای افزایش غربالگری و بررسی های امنیتی و رسیدگی سریعتر به درخواست های پناهندگی و تاکید بیشتر بر بازگشت موثر کسانی است که شکست خورده اند. همچنین مکانیسمی را فراهم می کند که به کشورها امکان می دهد یا کمک مالی کنند یا با انتقال پناهجویان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کنند.

قاضی حکم داد که این درخواست “محکوم به شکست” است و گفت که دادگاه نمی تواند چنین دستوری صادر کند، زیرا این امر ناقض تفکیک اختیارات دادگاه و Oireachtas و دولت است.

قرار است رای گیری دیل در مورد این پیمان سه شنبه شب برگزار شود. دادگاه گفت که Seanad قبلاً به تصویب این پیمان رای داده است.

خانم کین از Knocknagoshel، Tralee، Co Kerry که نماینده خود بود، استدلال کرد که پذیرش این پیمان خلاف قانون اساسی است زیرا حاکمیت ایرلند را نقض می کند. او استدلال کرد که این موضوع باید توسط رای دهندگان در یک همه پرسی در نظر گرفته شود.

متهمان، به نمایندگی از دیوید فنلی بی‌ال، با این درخواست مخالفت کردند و از دادگاه خواستند که آن را به دلایلی از جمله اینکه درخواست از نظر رویه‌ای نقص دارد و نقض آشکار تفکیک قوا است، رد کند.

آقای Fennelly همچنین گفت که اتخاذ تدابیر Oireachtas در این پیمان طبق ماده 28.4.7 قانون اساسی مجاز است که در سال 2009 توسط مردم در رای‌گیری پیمان لیسبون تصویب شد.

قاضی گفت که اظهارات خانم کین به دادگاه “شنیده ای” بوده و شواهد آن را تایید نمی کند. او افزود که قانون قضایی در مورد تفکیک قوا روشن است «و دستان من را می بندد».

او گفت که دادگاه همچنین متقاعد نشده است که تصویب این پیمان آنطور که ادعا می شود خلاف قانون اساسی است. قاضی هزینه های حقوقی ایالت های طرف را در شکایت علیه خانم کین، که گفت قصد دارد درخواست تجدید نظر کند، اعطا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید