ایریش تایمز، سناتور جریمه گائل، جان مک گهون، در دادگاه عالی به اتهام حمله و حمله مسلحانه محاکمه می شود.


سناتور فینی گائل، جان مک گهون، در دادگاه عالی به دلیل حمله و ضرب و جرح توسط یک کشاورز که مدعی است سیاستمدار شش سال پیش پس از خروج از میخانه ای در کو لوث به او حمله کرده است، در دادگاه عالی محاکمه می شود.

برین وایت، اهل کسلبلنی، کوموناگان، ادعا کرد که این حادثه در خارج از میخانه رام هاوس در دوندالک در 16 ژوئن 2018 رخ داده است. آقای مک گهون، که پس از این حادثه به عضویت در Seanad انتخاب شد، این اتهامات را رد می کند.

دادگاه شنیده بود که آقای مک گهون، از باغ های فاگارت، دانالک، سال گذشته پس از محاکمه در دادگاه جنایی منطقه، از تجاوز به آقای وایت که باعث آسیب رساندن به آقای وایت شده بود، تبرئه شد.

دعوی مدنی در دادگاه عالی مدعی است که آقای مک گهون، لیندا، همسر آقای وایت را در آغوش گرفته و در حوالی ساعت 2:30 بامداد که از میخانه خارج می شدند، گفت: “تو با من می آیی”.

آقای وایت به قاضی و هیئت منصفه گفت که وقتی او اعتراض کرد، آقای مک گهون پرسید: “نگرانی شما چیست؟” او ادعا کرد که آقای مک گهون او را تعقیب کرد، بازوی او را گرفت و پرسید: مشکل شما با من چیست؟ او گفت که به سیاستمدار گفته مشکلی وجود ندارد.

آقای وایت گفت که آقای مک گهون مدام سوالات مشابهی را می پرسید و سپس از او پرسید که آیا همسرش احمق است یا نمی تواند خودش جواب بدهد.

او به وکیل خود بارا مک‌گروری، به دستور وکیل جیمز مک‌گویل، گفت که آقای مک‌گهون نیز گفته بود: «من این شهر را اداره می‌کنم و شما باید مرا بشناسید».

دو مردی که با آقای مک گهون بودند در همان نزدیکی ایستاده بودند و آقای وایت گفت که نگران اتفاقی است که ممکن است بیفتد. آقای مک گهون با وجود اینکه دوستانش «به او گفتند ترکش کند» شروع به زدن چاقو به سینه او کرد. آقای وایت گفت که بازوی آقای مک گهون را به سمت پایین هل داد و از شکافی بین این سه مرد عبور کرد تا سعی کند دور شود، اما آقای مک گهون به سمت او پرتاب شد.

آقای وایت در پاسخ به سوال وکیلش که چرا او را ترک نکرد، گفت که می ترسد آقای مک گهون “از پشت سر کاری انجام دهد” زیرا “او بسیار تهاجمی بود”.

آقای وایت گفت، قبل از اینکه آقای مک گهون او را روی زمین بکشد و در حالی که به پهلو دراز کشیده بود، چند بار به سرش بکوبد، “مواد دستی اضافی” وجود داشت.

او گفت: «فکر می‌کردم در آن زمان این ضربه‌هایی بود که می‌خوردم.

او گفت که آقای مک گهون سعی کرد او را به جاده بکشاند اما دوستانش تلاش کردند تا او را ترک کنند.

آقای وایت گفت که قبل از اینکه پسرش او را به بیمارستان ببرد، به میخانه بازگشت تا خون صورتش را پاک کند. او گفت که او چندین بریدگی در سر خود متحمل شده است و در نتیجه هنوز زخم هایی دارد.

پرونده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید