پس از محکومیت تعلیقی کاتال کروتی – ایریش تایمز از نیروی دفاعی و قوه قضائیه خواسته شد از رژه‌های پراید خارج شوند.



دوبلین و لیمریک غرور برگزارکنندگان پرسیدند نیروهای دفاعی و خدمات قضایی پس از حکم تعلیقی کامل کاتال کروتی، به عنوان رسمی از رژه های آینده کناره گیری کند.

کروتی (22 ساله)، یک سرباز فعال ایرلندی، ناتاشا اوبراین (24) را بیهوش کتک زد به حدی که او معتقد بود قرار است کشته شود. او بعداً در مورد این حمله در شبکه های اجتماعی لاف زد.

خانم اوبراین از کروتی خواسته بود که از فریاد زدن توهین‌های همجنس‌گرا هراسی به دو مرد در خیابان اوکانل دست بردارد. لیمریک سیتی درست قبل از حمله

سازمان‌دهندگان پراید دوبلین از نیروی دفاعی و سرویس قضایی درخواست کرده‌اند تا از راهپیمایی در یونیفرم در 29 ژوئن کناره‌گیری کنند و گفتند که حضور آنها از حمله و حکم تعلیقی کامل کروتی منحرف می‌شود.

ما می دانیم که اکثر پرسنل نیروی دفاعی و خدمات قضایی شایسته و سخت کوش هستند و در مقام شخصی خود در پراید دوبلین مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

جیمی کنی، مدیر اجرایی دوبلین پراید گفت: «اما با توجه به رویدادهای اخیر، مناسب نیست که آنها در ظرفیت برند خود در سال جاری حضور داشته باشند، زیرا ثابت می‌کند که حواس پراید غیرضروری است.»

کارکنان گروه گنجاندن خدمات دادگاه از این محرومیت “ناراحت” و “ناامید” هستند و می گویند که در مورد وظایف آنها سوء تفاهم وجود دارد.

سرویس قضایی مسئولیت اداره و مدیریت دادگاه ها را بر عهده دارد و مستقل از هر گونه وظایف قضایی است.

سخنگوی دفتر دادگاه ها گفت که گروه شمول آن روز دوشنبه درخواستی از سازمان دهندگان پراید دوبلین دریافت کرده است که در این رژه با آرم های شرکتی شرکت نکنند.

وی گفت: «گروه شمول این درخواست را اواخر هفته بررسی خواهد کرد.

در همین حال، سازمان دهندگان لیمریک پراید گفتند که “حمله بی دلیل و وحشیانه” کروتی به خانم اوبراین عمیقاً ریشه در همجنس گرا هراسی داشت و آنها از این حکم تعلیقی “متحیر شدند”.

«جشنواره غرور لیمریک می‌خواهد این پیام قوی را ارسال کند که نیروهای دفاعی از شرکت در جشنواره لیمریک با لباس متحدالشکل در 13 جولای استقبال نمی‌کنند. لیزا دالی، مدیر جشنواره گفت: غرور یک اعتراض است و همیشه خواهد بود.

خانم دالی گفت که بسیاری از اعضای نیروی دفاعی “به شدت با آنچه اتفاق افتاد مخالف بودند” و گفتند که از حضور آنها در مقام شخصی استقبال می کنند.

مانند همکارانمان در دوبلین، ما می دانیم که تعداد زیادی از نیروهای دفاعی و خدمات قضایی ما هستند که شریف و سخت کوش هستند و همیشه در پراید از آنها استقبال می شود.

او گفت: «اما از آنجایی که اولویت ما پاسخگویی به تماس‌های جامعه LGBTQI+ گسترده‌تر است، از آنها خواسته‌ایم که اگر امسال بیایند، این کار را بدون نام تجاری انجام دهند.»

شناخته شده است که سایر برگزارکنندگان پراید در سراسر کشور در حال بررسی اقدامات مشابه هستند.

اگرچه نیروهای دفاعی از نظر تاریخی به صورت رسمی در رژه غرور ناوان شرکت نمی کنند، برگزارکنندگان گفتند که آنها “به طور کامل حکم تعلیقی صادر شده برای کروتی را محکوم می کنند”.

آنها گفتند: “ما انتظار داشتیم که نیروی دفاعی در نحوه برخورد آنها با چنین مواردی با محکوم کردن علنی رفتار مزاحم یکی از آنها، واکنش بهتری نشان دهد.”

در بیانیه‌ای، نیروی دفاعی اعلام کرد: «Óglaigh na hÉireann و انجمن LGBTQ+ ما «دفاع با افتخار» برای برگزارکنندگان در رویداد امسال آرزوی موفقیت می‌کند.

“نیروهای دفاعی اولین سرویس یونیفرم پوش در ایالت بودند که در دوبلین پراید در سال 2018 شرکت کردند و ما از آن زمان هر سال مفتخریم که در آن شرکت می کنیم.”

نیروی دفاعی علیه کروتی اقدامات انضباطی را آغاز کرده است که می تواند منجر به اخراج وی از ارتش شود.

دیدگاهتان را بنویسید