با بدتر شدن اوضاع در جبهه شرقی، موشک های روسیه بار دیگر به اودسا اصابت کردند


در حالی که نیروهای اوکراینی همچنان منتظر کمک های نظامی جدید هستند، مبارزات کیف برای ماه ها عمیق تر شده است.

تبلیغات

واشنگتن روسیه را به استقرار تسلیحات شیمیایی به عنوان “روش جنگ” در اوکراین متهم کرده است که این امر نقض قوانین بین المللی است که استفاده از آنها را ممنوع می کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده می گوید روسیه از خفگی کلروپیکرین برای به دست آوردن دستاوردهای جنگی در اوکراین استفاده کرده است در بیانیه در روز چهارشنبه

در این بیانیه آمده است: «استفاده از چنین مواد شیمیایی یک حادثه مجزا نیست و احتمالاً به دلیل تمایل نیروهای روسی برای بیرون راندن نیروهای اوکراینی از مواضع مستحکم و دستیابی به موفقیت تاکتیکی در میدان نبرد است».

سازمان منع تسلیحات شیمیایی مستقر در لاهه (OPCW) کلروپیکرین را به عنوان یک خفگی ممنوع فهرست می کند.

همچنین به عنوان PS شناخته می شود، به طور گسترده ای در طول جنگ جهانی اول استفاده شد و می تواند باعث تحریک ریه، چشم و پوست و همچنین استفراغ، تهوع و اسهال شود.

کرملین این اتهامات را رد کرد و آنها را “بی اساس” خواند.

دبیر مطبوعاتی دیمیتری پیاسکوف به خبرنگاران گفت مسکو گفت که روسیه به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی که کشورها را از توسعه یا دستیابی به سلاح های جدید منع می کند، عمل می کند. 193 کشور این کنوانسیون را تصویب کرده اند.

کیف با یورش روسیه در شرق اوکراین روبرو شد

یک مقام بلندپایه نظامی اوکراین روز پنجشنبه گفت که وضعیت در خط مقدم در شرق اوکراین رو به وخامت است.

به گفته نظر ولوشین، سخنگوی فرماندهی راهبردی اوکراین در شرق این کشور، مدافعان محلی همچنان در برابر یورش هماهنگ نیروهای بزرگتر و مجهزتر روسیه ایستادگی می کنند.

ولوشین گفت که روسیه نیروهای خود را از منطقه دونتسک خارج کرد تا از خط دفاعی اوکراین عبور کند.

وی در تلویزیون ملی گفت: «دشمن در تلاش است تا ابتکار عمل راهبردی را به دست گرفته و از دفاع ما عبور کند.

«دشمن در تمام خط مقدم حمله فعالی انجام می‌دهد و پیشرفت‌های تاکتیکی خاصی در برخی جهات حاصل شده است. وضعیت به صورت پویا در حال تغییر است.”

روسیه در حالی که کیف با کمبود نیرو و مهمات دست و پنجه نرم می کند، اوکراین را در میدان نبرد به حاشیه کشیده است. نیروهای اوکراینی اکنون به دنبال ایجاد استحکامات دفاعی بیشتر در نقاطی در امتداد خط مقدم نزدیک به 1000 کیلومتر هستند.

مبارزات کیف برای ماه‌ها عمیق‌تر شده است، زیرا ارتش در انتظار کمک‌های نظامی جدید از سوی ایالات متحده بود. پشتیبانی در واشنگتن به مدت شش ماه متوقف شد.

14 زخمی در سومین حمله در یک هفته در اودسا

مقامات محلی و سرویس های اورژانس اعلام کردند روسیه سومین حمله خود را در یک هفته گذشته به شهر بندری جنوبی اودسا انجام داد که با شلیک موشک های بالستیک و زخمی شدن 14 نفر انجام شد.

این حمله پایگاه مرتب سازی متعلق به بزرگترین شرکت تحویل خصوصی اوکراینی نووایا پستا را تحت تأثیر قرار داد. این شرکت گفت که هیچ یک از کارکنان آسیب ندیده اند، اما این اعتصاب باعث آتش سوزی بزرگی شد.

روز دوشنبه، شش نفر در حمله موشکی روسیه به اودسا کشته شدند و دو روز بعد، سه نفر در آنجا در اثر گلوله باران زیرساخت‌های غیرنظامی توسط نیروهای کرملین کشته شدند.

یکی از ویژگی های جنگ فرسایشی کرملین، حملات دوربرد بود. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت که روسیه تنها در ماه آوریل بیش از 300 موشک از انواع مختلف، تقریباً 300 پهپاد شاهد و بیش از 3200 بمب هوایی هدایت شونده را بر فراز اوکراین پرتاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید