پلیس سوئد گزارش هایی مبنی بر افشای اطلاعات باندهای خشن را بررسی خواهد کرد


سوئد در سال های اخیر با افزایش خشونت دست و پنجه نرم می کند زیرا باندها برای کنترل بازارهای مواد مخدر مبارزه می کنند.

تبلیغات

تحقیقات در سوئد نشان داد که افسران پلیس اطلاعات محرمانه ای را به اعضای باندی که با آنها رابطه جنسی داشته اند درز کرده اند.

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد روز دوشنبه اعتراف کرد که از افشاگری های “بسیار جدی” در روزنامه داگنس نایتر نگران است.

U گزارش این مقاله که در آخر هفته منتشر شد، ادعا کرد که درز اطلاعاتی در مورد دشمنان اعضای باند درگیر در این رابطه است. در این گزارش آمده است که در چهار مورد، افشای اطلاعات با حملات انتقام جویانه از جمله قتل همراه بوده است.

این روزنامه گزارش داد که حداقل 30 افسر پلیس به دلایل مختلف “خطرات امنیتی” تلقی شدند و یا استعفا دادند یا مجبور به استعفا شدند.

داگنس نایتر گفت که در چندین مورد مجرمان “روابط جنسی با افسران پلیس انتخاب شده استراتژیک” داشتند.

الگوی دوم نیز یافت شد که در آن افسران پلیس بین المللی تسلیم فشار اعضای خانواده مجرمان شدند.

طبق گزارش‌ها، باندها از آسیب‌پذیری‌هایی مانند بدهی‌های قمار یا سوء مصرف مواد مخدر برای دستکاری افسران و کارکنان برای ارائه اطلاعات استفاده کرده‌اند.

لوئیز براون، مدیر آژانس پیشگیری از جرایم مالی Advisense، این تاکتیک را به روش‌های مافیایی تشبیه کرد که در آن مجرمان به بخش عمومی، مهم‌ترین دولت ما نفوذ می‌کنند و بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارند و جرم بیشتری ایجاد می‌کنند.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد، روز سه‌شنبه با مقامات پلیس دیدار خواهد کرد تا در مورد این افشاگری‌ها صحبت کنند.

این نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری‌هایی در سراسر جامعه ما، از جمله سیستم قضایی وجود دارد. استرومر گفت و ما باید با چشمان باز به آن نگاه کنیم و اقدام کنیم.

وی افزود: «ما در مورد اطلاعاتی که اکنون به دست آمده، صحبت خواهیم کرد که پلیس در حال حاضر چه اقداماتی برای مقابله با این نوع نفوذی ها انجام داده است، آیا اقدامات اضافی وجود دارد که باید انجام شود و آیا دلیلی برای درخواست اقدامات اضافی از دولت داریم. و سیاستمداران.»

در سال‌های اخیر، سوئد با بمب‌گذاری‌ها و تیراندازی‌های هفتگی در مبارزه باندها برای کنترل بازارهای مواد مخدر، برای مهار افزایش خشونت تلاش کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید