سانچز نخست وزیر اسپانیا در میان اتهامات همسرش به فساد در حال بررسی گزینه ها است


سوال اصلی این است که سانچز، 52 ساله، یکی از باسابقه ترین رهبران سوسیالیست اروپا، در روز دوشنبه چه تصمیمی خواهد گرفت.

تبلیغات

پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست، پس از اعلام احتمال استعفای خود در بحبوحه آنچه که او «کمپین بدنام کردن بی سابقه» علیه همسرش خواند، اسپانیا را در حالت تعلیق ترک کرد.

سانچز که از سال 2018 بر سر کار آمده است، روز چهارشنبه با اعلام اینکه او مردم را متحیر کرد. لغو کردن همه رویدادهای رسمی تا هفته آینده، زمانی که او برنامه های خود را برای آینده آشکار می کند.

این اعلامیه ساعاتی پس از آن اعلام شد که یک قاضی استانی مادرید موافقت کرد تا به اتهامات فسادی که توسط یک گروه راستگرا علیه همسر سانچز، بگونیا گومز، وارد شده بود، رسیدگی کند.

آینده سانچز چیست؟

در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه اسپانیا فیلیپه ششم باید با رهبران حزب در مجلس پایین پارلمان مشورت کند تا ببیند آیا هر سیاستمداری می تواند حمایت کافی برای تشکیل دولت جدید را به دست آورد یا خیر. حزب سانچز به خوبی می تواند در سمت خود باقی بماند، اما هیچ یک از همکاران او کاریزمای و احترام او را ندارند.

سانچز می تواند در مورد رای اعتماد مجلس سفلی تصمیم بگیرد که با اکثریتی ساده بر اساس حمایتی که از قبل از آن برخوردار است، برنده شود. این می تواند یک حرکت استراتژیک در آستانه انتخابات مهم منطقه ای در کاتالونیای اسپانیا در ماه مه و همچنین اروپا در ماه ژوئن

سانچز می تواند انتخابات زودهنگام برگزار کند، اما پارلمان نمی تواند تا 29 ماه مه منحل شود، طبق دستور قانون اساسی که باید یک سال از انحلال نخست وزیر بگذرد.

دادستان به دنبال رد این پرونده است

ساعاتی قبل از اینکه سانچز نامه بمب‌گذاری شده‌اش را کنار بگذارد، یک قاضی اسپانیایی با شنیدن اتهامات فساد علیه گومز توسط یک گروه خصوصی که قبلاً در پرونده‌های جناح راست شکایت کرده بود، موافقت کرد. شکایت بر اساس اخبار است. روز پنجشنبه، دادستان منطقه مادرید لغو آن را توصیه کرد.

دادگاهی در مادرید در نهایت یا شکایت را رد می کند یا تحقیقات کاملی را برای محاکمه آغاز می کند. اما اکنون او این قدرت را دارد که مردم را برای شهادت احضار کند که می تواند باعث خجالت بیشتر گومز شود.

گومز متهم نشده است.

قاضی موافقت کرد که اتهاماتی مبنی بر اینکه گومز از موقعیت خود برای تأثیرگذاری بر معاملات تجاری استفاده کرده است، بررسی کند. دادگاه اطلاعات بیشتری نداد و گفت که تحقیقات بسته شده است.

در اوایل سال جاری، ناظر تضاد منافع دولت اسپانیا شکایت حزب مردمی علیه سانچز را رد کرد، که در آن حزب مخالف ادعا می‌کرد گومز گفته می‌شود همسرش را در تصمیمی مرتبط با خط هوایی تحت تأثیر قرار داده است.

گومز 49 ساله منصب دولتی ندارد و وضعیت سیاسی پایینی دارد. او در رشته بازاریابی تحصیل کرد و در پروژه های جمع آوری کمک مالی و سازمان های غیردولتی شرکت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، ویدیو را در پخش کننده بالا تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید