یک باند پلیس کتاب های عتیقه را در سراسر اروپا می دزدد


آثار نویسندگان بزرگ روسی مانند الکساندر پوشکین و نیکولای گوگال جای خود را به جعلیات بی ارزش از کتابخانه های اروپایی داد.

تبلیغات

مقامات اروپایی می گویند یک باند تبهکار را دستگیر کرده اند که کتاب های باستانی کمیاب به ارزش 2.5 میلیون یورو از کتابخانه های سراسر اروپا به سرقت برده است.

یوروپل در بیانیه‌ای از دستگیری چهار شهروند گرجستانی در گرجستان و لیتوانی خبر داد که گمان می‌رود در توطئه‌ای که منجر به سرقت حداقل 170 کتاب شد، دست داشته‌اند.

یوروپل در توضیح این دستگیری ها توضیح داد: در سال های 2022 و 2023، این گروه جنایتکار موفق به سرقت کتاب های کمیاب از کتابخانه های ملی و تاریخی جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و سوئیس شد. .

سارقان کتاب‌های کمیاب عمدتاً از نویسندگان روسی را هدف قرار خواهند داد، برای مثال، اولین نسخه‌های نویسندگانی مانند الکساندر پوشکین یا نیکولای گوگال.

آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا توضیح داد که سارقان از کتابخانه‌ها بازدید می‌کنند و می‌خواهند شخصاً کتاب‌های باستانی را بررسی کنند و وانمود کنند که دلیل خاصی مانند علاقه علمی دارند.

آنها سپس کتاب ها را به دقت اندازه گرفتند و قبل از تحویل گرفتن آنها عکس گرفتند.

روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها بعد، مجرمان برمی‌گشتند و درخواست دسترسی به همان کتاب‌ها را می‌کردند و این بار نسخه‌های تقلبی را پس می‌دادند. کارشناسان دریافتند که نسخه ها با کیفیت عالی هستند.

«در موارد دیگر، مجرمان بر رویکردی وحشیانه‌تر تکیه می‌کردند و به سادگی وارد کتابخانه‌ها می‌شدند. برای آماده شدن برای دزدی‌ها، معمولاً از کتابخانه‌ها بازدید می‌کردند و در مورد کتاب‌هایی که بعداً سرقت می‌کردند تحقیق می‌کردند.»

بیش از 100 افسر در 27 مکان مختلف در حمله به این باند شرکت داشتند و تحقیقات توسط مقامات 10 کشور مختلف پشتیبانی شد.

بیش از 150 کتاب کشف شده است و منشا آنها در حال مشخص شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید