مایک پنس: تجاوز روسیه “تهدیدی جدی” برای اروپا است


مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به استفان گروب خبرنگار یورونیوز در گفتگوی جهانی می‌پیوندد تا در مورد حمایت نظامی از اوکراین، روابط ترانس آتلانتیک و چالش‌های جمعی بحث کند.

روز شنبه، مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی 89 میلیارد یورویی را تصویب کرد اوکراین 57 میلیارد یورو اختصاص داده است.

این نتیجه پس از عقب ماندن در ارسال تسلیحات به کشور جنگ زده، امیدها را برای یک حمله متقابل در اواخر تابستان زنده کرد.

انتظار می‌رود این بسته کمکی در روزهای آینده از سوی سنای آمریکا و رئیس‌جمهور جو بایدن چراغ سبز دریافت کند، اما کارشناسان می‌گویند ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا تجهیزات جدید مهمات به خط مقدم برسد.

نتیجه روز شنبه (311 رای در مقابل 112 رای مخالف) حاکی از احیای حمایت دو حزبی از اوکراین، علیرغم ماه‌ها مخالفت از سوی حزب راست‌گرا MAGA (آمریکا را دوباره بزرگ کنیم).

در آستانه رای گیری تاریخی، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، که زیر نظر رئیس جمهور کار می کرد دونالد ترامپ از سال 2017 تا 2021 با استفان گروب، خبرنگار یورونیوز صحبت کرد صندوق مارشال آلمان انجمن بروکسل

برای تماشای این قسمت از گفتگوی جهانی، روی ویدیوی موجود در مدیا پلیر بالا کلیک کنید یا مصاحبه کامل را در زیر بخوانید.

استفان گروب، یورونیوز: آقای معاون رئیس جمهور، این اولین سفر شما به بروکسل نیست. امیدوارم استقبال گرمتری نسبت به اولی داشته باشید…

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: من انجام دادم، اما اولی کمی سرد بود. درست بعد از انتخاب ما بود. همانطور که من درک می کنم، در اروپا نگرانی های زیادی وجود داشت که ما می خواهیم شکل جدیدی از انزواگرایی را اتخاذ کنیم، به ویژه انزواگرایی اقتصادی.

و آنچه من در اولین کنفرانس مونیخ در سال 2017 به وضوح بیان کردم این است که آمریکا اول فقط به معنای آمریکا نیست. و من به این افتخار می کنم که چگونه (از طریق برخی توقف ها و شروع ها) اتحاد ناتو خود را تقویت کرده ایم. ما روابط خود را با متحدان اروپایی خود تقویت کرده ایم. و من فکر می کنم که ما زمینه را برای ایالات متحده، اروپا و بریتانیا فراهم کرده ایم تا همان حمایتی را که همه ما از جنگجویان شجاع در اوکراین انجام داده ایم، انجام دهند.

در مورد حمایت طولانی مدت از اوکراین چطور؟

استفان گروب، یورونیوز: اجازه دهید با موضوعی که در بروکسل در کانون توجه قرار گرفت، شروع کنم، تهدیدهای جهانی که بر امنیت اتحادیه اروپا و ایالات متحده تأثیر می گذارد. اکنون، بسته های حمایتی کنگره برای اوکراین، اسرائیل و تایوان مدت زیادی است که در تعادل مانده است. این چه پیامی برای متحدان آمریکا دارد؟

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: خوب، من فکر می کنم پیام این است که اکثر جمهوری خواهان و دموکرات ها و اکثر آمریکایی ها نقش ما را به عنوان رهبر جهان آزاد می پذیرند. فکر می‌کنم شما خواهید دید که کنگره بسته‌ای تاریخی از حمایت از اوکراین، اسرائیل، تایوان را به میز رئیس جمهور بایدن می‌فرستد و اقدام قاطعی برای مقابله با چین با مجبور کردن چین به فروش انجام می‌دهد. TikTok در ایالات متحده. بنابراین ما اکثریت بسیار نزدیکی در کنگره داریم. من 12 سال در آنجا خدمت کردم. من دشواری حرکت قانون را درک می کنم.

استفان گروب، یورونیوز: با این حساب، چقدر مطمئن هستید که ایالات متحده در دراز مدت از اوکراین حمایت خواهد کرد؟

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: خوب، باید به شما بگویم که ما وارد سال ریاست جمهوری می شویم، اما این بسته حمایت مرگباری را برای رئیس جمهور زلنسکی و سربازانش برای ادامه مبارزه با روس ها فراهم می کند. و در پایان، من به مردم آمریکا ایمان زیادی دارم.

هر جا که به عنوان معاون رئیس جمهور و سپس در سال گذشته به عنوان نامزد ریاست جمهوری رفته ام، یکی پس از دیگری متوقف شده ام و از موضع محکمی که برای ایستادگی در برابر ارتش خود اتخاذ کرده ایم و در مقابل متحدان خود ایستاده ایم تشکر می کنم. برای مقابله با تجاوزات استبدادی، چه در اوکراین، چه حمله تروریستی حماس علیه اسرائیل، یا حتی تحریکات چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه.

من و اکثر آمریکایی ها نقش منحصر به فرد خود را در تاریخ جهان آزاد می دانیم و درک می کنیم. و من مطمئن هستم که مردم آمریکا خواستار این خواهند بود که هرکسی که در دولت بعدی دفتر بیضی شکل را پر می کند، با آن آرمان آمریکایی زندگی کند.

استفان گروب، یورونیوز: من فکر می کنم که مردم متوجه یک تغییر شده اند. مخالفت با روسیه در گذشته ستون اصلی اصول حزب جمهوری خواه بود. می دانید، حزب رونالد ریگان، جرج دبلیو بوش، جان مک کین و دیگران. چی شد؟ و چرا اینطور نیست؟

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: استفان، فکر می‌کنم موج انزواگرایی جمهوری‌خواه در حزب من در حال افزایش است. من به شدت با آن مخالفت کرده ام و خواهم کرد. ما در دهه 1930 درس های سختی آموختیم، اینطور نیست؟ شما بهای بسیار بالایی در اروپا پرداخته اید. اما می‌خواهم به شما بگویم کسانی که معتقدند باید بین حل مشکلات داخلی، بحران در مرزهای جنوبی، تورم، جنایت در شهرهایمان و رهبری جهان آزاد یکی را انتخاب کنیم، نظر نسبتاً ضعیفی نسبت به این موضوع دارند. بزرگترین ملت روی زمین

اما من معتقدم که اکثریت آمریکایی ها در هر دو حزب سیاسی از متحدان ما و رهبری آمریکا در شرق اروپا، خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه حمایت می کنند.

استفان گروب، یورونیوز: با نگاهی به روابط ترانس آتلانتیک در آینده، به نظر شما بزرگترین چالشی که هر دوی ما در هر دو طرف دریاچه با آن روبرو هستیم چیست؟

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: من فکر می کنم که در کوتاه مدت تجاوز روسیه یک تهدید بسیار جدی برای صلح و ثبات در اروپا است. من شک ندارم که اگر غرب تزلزل کند و ولادیمیر پوتین بر اوکراین مسلط شود، فقط زمان خواهد بود که او از این خط عبور کند که طبق ماده 5، ما به عنوان متحدان ناتو باید برویم و با او بجنگیم. این یکی از استدلال هایی است که در کشورم مطرح کردم.

من فکر می کنم مهم است که ما از سربازان شجاع اوکراینی که برای آزادی خود می جنگند حمایت کنیم تا سربازان ما مجبور به جنگیدن نباشند. بنابراین در کوتاه مدت، من فکر می کنم تجاوز روسیه یک تهدید بسیار واقعی است. در درازمدت، شکی نیست که چین بزرگترین تهدید استراتژیک و اقتصادی را نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای غرب نیز ایجاد می کند. و من فکر می کنم که تنها در ارتباط با کشورهای آزاد در سراسر جهان ما این لحظه را ملاقات خواهیم کرد.

استفان گروب، یورونیوز: در اوکراین. دونالد ترامپ بارها گفته است که جنگ را ظرف 24 ساعت پایان خواهد داد. آیا شما این ارزیابی را به اشتراک می گذارید؟

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: من فکر می کنم تنها راه برای پایان دادن به جنگ در 24 ساعت این است که به ولادیمیر پوتین آنچه می خواهد بدهد. و من چهار سال در خدمت رئیس جمهور بودم. و من می دانم که او راهی برای بیان اظهارات آرزویی دارد. اما من همچنان امیدوار هستم که مردم آمریکا، صرف نظر از نتیجه انتخابات، همچنان درک کنند و از رهبری ما در کاخ سفید و رهبری ما در کنگره در این لحظه دیدار کنند و در برابر تجاوزات ولادیمیر پوتین بایستند.

استفان گروب، یورونیوز: شما عضو مجلس نمایندگان آمریکا بودید. شما فرماندار ایندیانا بودید. شما معاون رئیس جمهور آمریکا بودید. خاطراتت را نوشتی من نمی دانم که جهان از مایک پنس که به آینده نگاه می کند چه انتظاری می تواند داشته باشد.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده: خوب استفان، ما دوست داریم بگوییم که نمی دانیم آینده چه چیزی در انتظار ماست، اما می دانیم که آینده چه کسی خواهد بود. مردم می توانند از من انتظار داشته باشند که به حفظ ارزش ها و آرمان هایی که بیش از 40 سال زندگی عمومی من را مشخص کرده اند، ادامه دهم.

من کسی هستم که در سال های ریگان به حزب جمهوری خواه پیوستم. من کسی هستم که به دفاع ملی قوی و اینکه آمریکا رهبر جهان آزاد است اعتقاد دارم. من به بودجه متعادل و دولت فدرال محدود اعتقاد دارم.

من به ارزش های سنتی، به حق زندگی اعتقاد دارم. و بنابراین کاری که من تا آخر عمر انجام می دهم حفظ آن آرمان ها و ارزش هاست. و اگر فرصت‌هایی برای انجام خدمات بزرگ‌تر برای آمریکا پیش بیاید، قول می‌دهم شما را در جریان بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید