با ادامه حماسه وکیل اخراج شده – ایریش تایمز پایانی در چشم نیست



مشاهده یک قاضی ارشد بیش از پنج سال پیش مبنی بر اینکه “هیچ چیز رضایت بخش نیست” در مورد وضعیت وکیل تعلیق شده Co Roscommon Declan O'Callaghan می تواند تکرار شود.

رئیس وقت دادگاه عالی، آقای قاضی پیتر کلی، در اواخر سال 2018 زمانی که آقای اوکالاگان که به عنوان وکیل کیلرین اوکالاگان در خیابان پاوند، بالاغادرین فعالیت می کرد، متعهد شد که به عنوان وکیل در انتظار تحقیقات توسط دادگاه عالی نباشد، اظهار نظر کرد. دادگاه انتظامی وکلا (SDT).

انجمن حقوقی از آن زمان تاکنون چندین موضوع را به دادگاه ارجاع داده است که هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

تا اواسط سال 2017، یک حسابدار ارشد تحقیق نگران کسری احتمالی 539000 یورویی در حساب مشتری بود که ناشی از نقض ادعایی مقررات حساب‌های وکلا، از جمله ادعای دریافت هزینه‌های غیرمجاز از مشتریان بود. بعداً ادعا شد که 240,000 یورو به عنوان هزینه های غیرمجاز از حساب یک نفر که حاوی 400,000 یورو بوده است، گرفته شده است.

این تحقیق باعث شد تا جامعه به دادگاه عالی مراجعه کند تا تعلیق آقای اوکالاگان را در انتظار تحقیق در SDT بخواهد.

آقای اوکالاگان که متعهد شده است کسری را جبران کند، در تابستان 2018 دستور داده شد تا برخی از املاک از جمله خانه خانوادگی خود در بالاغادرین را بفروشد که سال گذشته به قیمت 500,000 یورو فروخته شد. حساب های او به جز مخارج زندگی مسدود شد و جامعه پرونده های تمرین او را در اختیار گرفت.

در پاسخ کتبی به پرسش‌های ایرلندی تایمز در مورد موقعیت فعلی، انجمن گفت کمیته مقررات عملی آن SDT را بر اساس ادعای نقض قوانین حساب‌های وکلا که در جریان تحقیقاتش کشف شده است، ارجاع داده است.

مراجع در یک برنامه کاربردی به SDT برای تحقیقی که هنوز شنیده نشده است، ادغام شدند. او گفت که این درخواست “فعالانه مدیریت می شد” و دادگاه باید تعیین می کرد که چه زمانی تاریخ رسیدگی تعیین می شود.

“از آنجایی که رسیدگی ها ادامه دارد، انجمن حقوقی قادر به پاسخگویی به سوالات در مورد موضوعاتی نیست که ممکن است مورد اختلاف باشد.”

طبق منابع قانونی، غرامت قابل توجهی از سال 2018 به برخی از مشتریان آقای اوکالاگان پرداخت شده است، از جمله بیش از 400,000 یورو به یک خانواده و حدود 500,000 یورو به یک مرد معلول.

انجمن گفت که روند دعاوی ادامه دارد و “اطلاعاتی در رابطه با ادعاهای مطرح شده یا پرداخت شده در رابطه با یک وکیل خاص ارائه نمی کند، مگر در شرایط انضباطی که در آن وکیل از اطلاعاتی که انجمن حقوق پیشنهاد می کند به وکیل ارائه دهد مطلع می شود. دادگاه یا دادگاه».

مسائل جداگانه مربوط به آقای اوکالاگان توسط SDT در تاریخ های 1990 و 2019 و ژوئن 2024 تصمیم گیری شد.

او در سال 1990 در ارتباط با 26 اتهام مجرم شناخته شد و دادگاه عالی او را به مدت سه سال تحت نظارت یک وکیل با حداقل 10 سال سابقه کار محکوم کرد.

در سال 2019، SDT او را به دلیل نگه داشتن اشتباه پول مشتری در حساب مشتری خود برای پرداخت هزینه های قانونی و مخارج حقوقی از دارایی یک مشتری نامبرده به شرکت حقوقی دیگری مجرم تشخیص داد. او به پرداخت 10000 یورو غرامت و 7500 یورو به عنوان هزینه های اجتماعی محکوم شد، اما ماه گذشته به دادگاه اعلام شد که این پول پرداخت نشده است.

وکیل آقای اوکالاگان روز سه شنبه گفت که او قصد داشت پول را بپردازد که توانست این کار را انجام دهد و مشکلات با جامعه حل شد.

یافته‌های ماه گذشته SDT در مورد آقای اوکالاگان از شکایتی ناشی شد که 14 سال پیش توسط Nirvana Property Holdings Ltd، یک شرکت تاجر تام فلمینگ، آغاز شد.

پس از مجرم شناخته شدن آقای اوکالاگان به سوء رفتار حرفه ای در رابطه با معامله ای که مربوط به فروش زمین توسط نیروانا در سال 2007 در کو مایو بود، دادگاه روز سه شنبه به مواردی در مورد این تحریم رسیدگی کرد.

پس از بررسی یافته های خود در مورد شکایت نیروانا و سابقه انضباطی قبلی وکیل، دادگاه توصیه کرد که آقای اوکالاگان از لیست وکلا حذف شود و به جامعه دستور داد در این زمینه به دادگاه عالی مراجعه کنند. رئیس دادگستری تصمیم خواهد گرفت که آیا حکم عزل را اعمال کند یا مجازات کمتری را.

ارجاع می تواند به معنای انتظار طولانی دیگری برای آقای فلمینگ باشد که قبلاً یک پرونده سهل انگاری حرفه ای علیه آقای اوکالاگان را حل و فصل کرده است.

او تنها موکل سابق نیست که به دنبال پاسخ از وکیل است.

دیدگاهتان را بنویسید