قبل از اینکه مقامات محلی بتوانند از تصمیمات در دادگاه دفاع کنند، رضایت اعضای شورا لازم است – ایریش تایمز



دادگاه عالی اعلام کرده است که مقامات محلی باید قبل از هر اقدامی برای آماده سازی یا طرح دعوی در مورد تصمیمات خود، تأیید شورایاران را بگیرند.

خانم قاضی امیلی فارل ادعای شورای شهرستان دان لیری-راثدان مبنی بر اینکه بخشی از قانون دولت محلی 2001 به معنای مجوز است را رد کرد مگر اینکه اعضای منتخب دستوری بدهند که مدیر اجرایی شورا را از اقدام قانونی منع کند.

این سؤال که آیا مجوز از شوراها لازم است یا نه، اخیراً در حداقل سه چالش دادگاه عالی مربوط به تصمیمات اعضای منتخب، مانند رأی گیری در مورد طرح های توسعه محلی، مطرح شده است.

حکم قاضی فارل برای روشن کردن این موضوع در چالشی است که توسط توسعه‌دهنده شرکت Oceanscape Unlimited به طرح توسعه و تصمیم شورای شهرستان Dún Laoghaire-Rathdown برای تغییر منطقه در زمین پارک تجاری Stillorgan برای امکانات آموزشی وارد شده است. آنها با رای اعضای منتخب به تصویب رسیدند.

Oceanscape، به نمایندگی از وکلای Feichín McDonagh SC و John Kenny، استدلال کرد که تغییر منطقه به منزله “عفونی کردن” سایت آن است و باعث آسیب “جدی و جبران ناپذیر” شرکت و همچنین هزینه میلیون ها یورو برای شرکت خواهد شد.

شورا اسناد قانونی را در مخالفت با ادعای خود ارائه کرد، اما Oceanscape استدلال کرد که هیچ قدرتی برای انجام این کار ندارد، زیرا از اعضای منتخب درخواست مجوز قبلی نکرده است، که طبق بخش 153 (2) قانون سال 2001 لازم است.

وی از دادگاه خواست تا به این دلایل اعتراض شورا را رفع کند.

بخش 153 (2) بیان می کند که در مواردی که اقدامات قانونی مربوط به انجام وظایف محفوظ برای اعضای منتخب باشد، رئیس اجرایی با «مجوز صریح شورای منتخب» عمل می کند. مقرر می‌دارد که چنین اجازه‌ای صادر شده تلقی می‌شود مگر اینکه یا تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

شورا از دادگاه خواست تا این بخش را تفسیر کند، که به گفته وی بر این فرض استوار است که رئیس اجرایی دارای “اختیارات فرضی” است، که تنها زمانی از بین می رود که اعضای منتخب فعالانه او را به انجام کاری در مورد یک پرونده راهنمایی کنند.

در این بیانیه آمده است که هیچ قطعنامه رسمی از سوی اعضای منتخب تصویب نشده است، اما آنها از مراحل کار آگاه بوده و در ماه مارس گذشته به طور رسمی در مورد آن مطلع شده اند.

قاضی با صدور حکمی در مورد پیشنهاد شورا، حکم داد که بخش 153 (2) مستلزم یک “گام مثبت” برای کسب اجازه صریح از اعضای منتخب است که “به طور واضح و مستقیم” رضایت خود را اعلام کرده اند. او اضافه کرد که برای هر مدرکی که ارائه می شود نیازی به رضایت بعدی نیست.

او دریافت که تفسیر شورا “با معنای ساده و معمولی” این بخش سازگار نیست.

قاضی گفت در این مورد مجوز لازم گرفته نشده است. او به هر دستوری که از یافته‌هایش برمی‌آید، طرفین را می‌شنود.

به طور جداگانه، رئیس فهرست برنامه ریزی و محیط زیست دیوان عالی، آقای قاضی ریچارد هامفریس، این هفته یک قانون عملی را در رابطه با بخش 153 (2) معرفی کرد. از مقامات محلی می‌خواهد که به موقع به دادگاه اطلاع دهند که آیا اعضای شورا اجازه صریح دفاع از اعتراض به تصمیم خود را داده‌اند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید