مشاور ارشد در رسیدگی به پرونده هایی که اعضای نیروی دفاعی محکومیت دارند یا با دادگاه روبرو هستند – آیریش تایمز



«عدم مدیریت فعال» از سوی نیروهای دفاعی به گفته Tánaiste و وزیر دفاع، در مورد مواردی که کارکنان آن محکومیت دارند یا در دادگاه هستند. مایکل مارتین.

آقای مارتین به این انتقادها پاسخ داد و گفت که او یک مشاور ارشد به نام پیتر وارد را منصوب کرده است تا یک بررسی “جامع و مستقل” از اداره چنین مواردی در نیروی دفاعی انجام دهد.

این هفته مشخص شد که 68 سرباز به جرم جنایت محکوم شدند و یا در حال حاضر در دادگاه های متهم به جرایم پس از بررسی در دو سال گذشته هستند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوبلین، آقای مارتین گفت که او اکنون خواستار بررسی چنین مواردی از سال‌های گذشته شده است، اگرچه او هیچ چارچوب زمانی دیگری جز این نگذاشت که بگوید باید “در حد منطق” باشد.

بررسی محکومیت‌ها و پرونده‌های جاری مربوط به سربازان در بحبوحه خشم عمومی در مورد پرونده کاتال کروتی، سرباز فعالی که پس از ضرب و شتم یک زن از زندان رهایی یافت، انجام شد. ناتاشا اوبراین، ناخودآگاه در حال حاضر روال آزادی او از خدمت سربازی وجود دارد.

در یک پرونده جداگانه، این هفته فاش شد که یک درجه افسر نیروی دریایی پس از اعتراف به گناهکاری در مورد حمله خشونت آمیز به دوست دختر سابق که باعث شد یکی از چشمان او برای همیشه دررفته شود، تقریباً یک سال در سمت خود باقی می ماند.

از 68 پرونده شناسایی شده در بررسی دو ساله، آقای مارتین گفت که کمتر از یک سوم پرونده ها به نتیجه رسیده و اکثریت آنها هنوز در دادگاه هستند.

وی گفت: همین بس که برخی از موارد بسیار جدی و جدی است.

و از تحلیل ما، گزارش ها فقدان مدیریت پیشگیرانه این موارد را در نیروی دفاعی نشان می دهد.

فقدان پایگاه داده مرکزی و جریان اطلاعات و داده‌ها و جمع‌آوری داده‌ها در پاسخ به مشکلات بسیار جدی و رویکرد ناهماهنگ به کارگیری مکانیسم‌های موجود در برخورد با چنین مواردی.

آقای مارتین گفت که به رئیس ستاد دفاع، سپهبد شان کلنسی، قبل از جلسه روز دوشنبه دستور داده است تا اطمینان حاصل کند که کارکنان متهم به تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی، بدون لطمه به نتیجه نهایی پرونده، تحت «آنچه مرخصی محلی خوانده می‌شوند» قرار خواهند گرفت. “. او گفت که این “کار معقول و درست” است.

او گفت که آقای وارد را منصوب کرده است تا مدیریت چنین مواردی را در نیروی دفاعی بررسی کند و او “با توصیه هایی در زمینه بهبود و بهبود چارچوب نظارتی یا هر موضوع دیگری که مربوط به او باشد به من مراجعه خواهد کرد”.

آقای مارتین گفت که “مذاکرات زیادی” و “توضیحات زیادی” در مورد مقررات صورت گرفته است.

او گفت که “در هیچ مرحله ای از مسائل مربوط به ظرفیت رهاسازی مطلع نشده بود” تا زمانی که دو مورد حمله که در این هفته در اخبار منتشر شد، یکی مربوط به کروتی و دیگری مربوط به ملوان بود.

آقای مارتین گفت که می‌داند مکانیسم‌هایی برای مقابله با چنین مواردی وجود دارد.

تائوس، سیمون هریس، گفت که سربازانی که در حال حاضر در نیروهای دفاعی خدمت می کنند و به جرم جنایت محکوم شده اند، اکنون باید از کار بیکار شوند.

آقای مارتین در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت در مورد موضع دولت و اینکه چه نوع محکومیت هایی حکم اخراج را دارند، پاسخ داد: «به همین دلیل است که من یک مشاور ارشد منصوب کرده ام. بازرسی دقیق از این باید انجام شود.

من فکر می کنم هرکسی که در تجاوز جنسی یا جرایم جدی، به نظر من، و به ویژه تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی دخیل است، باید فوراً بدون پیش داوری از خدمت اخراج شود.»

آقای مارتین همچنین گفت که در میان 68 مورد “گستره و طیفی از موارد” از تجاوز، برخی “بسیار جدی” و تجاوز جنسی تا جرایم رانندگی در حالت مستی، مستی، “برخی اتهامات نگهداری مواد مخدر، یک یا دو سرقت” وجود دارد.

آقای مارتین خاطرنشان کرد که 7500 عضو نیروی دفاعی وجود دارد و 68 مورد “حدود 1 درصد” است.

این به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن آن نیست زیرا من فکر می کنم باید استانداردهای بالاتری برای نیروهای دفاعی و همچنین گاردای ها وجود داشته باشد زیرا این نیروها برای محافظت از مردم آنجا هستند.”

این در حالی است که تمامی کارکنان ارشد نظامی سراسر کشور در واکنش به جنجال بر سر ادامه خدمت سربازان دارای محکومیت های سنگین کیفری، امروز برای حضور در جمع رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فراخوانده شده اند.

قرار بود افسران در فرودگاه بالدونل جمع شوند تا از سوی رئیس ستاد ارتش، ژنرال شان کلنسی و سرهنگ ریچارد برنان، مدیر خدمات حقوقی دفاعی، سخنرانی کنند.

منابع گفتند که هدف از این نشست تکرار سیاست “تحمل صفر” سازمان در قبال خشونت، ارعاب و تبعیض و یادآوری تعهدات قانونی به افسران ارشد در این زمینه، از جمله در برخورد با پرسنل متهم در دادگاه های غیرنظامی بود.

جلسه لحظه آخری در این مورد باعث ایجاد حیرت در افسران شد. منابع گفتند، اما رهبری نظامی احساس کرد که لازم است به مقابله با جنجالی که پس از محکومیت کروتی در هفته گذشته آغاز شد، کمک کند.

به طور جداگانه، دولت در حال بررسی ارائه یک ابزار قانونی برای اصلاح مقررات نیروی دفاعی و اجازه برکناری کارکنان از وظیفه در صورت متهم شدن به سوء رفتار جدی است.

در حال حاضر هیچ ماده ای برای تعلیق یک عضو در حال حاضر وجود ندارد. این برخلاف An Garda Síochána است، که در آن کمیسیونر این اختیار را دارد که به محض اینکه اعضا تحت بازجویی برای یک تخلف قرار گیرند، آنها را حذف کند.

مقررات مشابه برای نیروهای دفاعی به رهبری این امکان را می‌دهد که پرسنل را در مراحل بسیار زودتر برکنار کند و در صورت لزوم، آنها را در صورت محکومیت برکنار کند.

در همین حال، زنان افتخار، گروهی از کهنه سربازان زن نیروی دفاعی که قبلاً با اتهاماتی مبنی بر سوء استفاده گسترده، آزار و اذیت و بدرفتاری در این سازمان مطرح شده بودند، خواستار تفکیک 68 پرونده شدند، از جمله تعداد افسرانی که با اتهامات وارده هنوز در حال خدمت هستند. وظایف.

این گروه همچنین گفت که دادگاه سوء استفاده نظامی فعلی باید برای بررسی جنایات ارتکابی علیه غیرنظامیان گسترش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید