کودکان تحت مراقبت رها شده در خانه در احاطه “بوی” فاضلاب – آیریش تایمز



بررسی‌های داخلی نشان داده است که کودکان تحت مراقبت دولتی در ملکی زندگی می‌کردند که اطراف آن را فاضلاب «بوی‌بو» احاطه کرده بود، در حالی که دیگران در اتاق‌های مشترک «کوچک و نامناسب» رها شدند.

بازرسی از محل اقامت اضطراری برای کودکان آسیب‌پذیر که تحت مراقبت دولتی قرار گرفته‌اند، مواردی را پیدا کرده‌اند که برخی از شرکت‌های خصوصی که این اقامتگاه را اداره می‌کنند، به درستی خطرات ایمنی «قابل توجه» را گزارش نکرده‌اند. گزارش های بازرسی که توسط روزنامه ایرلندی تایمز مشاهده شد، باعث شد توسلاآژانس کودکان و خانواده ها فورا بررسی کند که آیا چندین ترتیب قرار دادن کودکان اضطراری برای هدف مناسب هستند یا خیر.

بازرسان توسلا در مورد یک مورد که در آن کودکان در ملکی در کنار یک حیاط “پر از فاضلاب” که بوی “وحشتناک” می‌داد اسکان داده شده بودند، ابراز نگرانی کردند. در موارد دیگر، شرکت‌هایی که اسکان اضطراری را اداره می‌کنند، مشکلات مهمی مانند کودکان گمشده از مراقبت‌ها و نگرانی‌های مربوط به حمایت از کودکان را «کم گزارش» کرده‌اند.

توسلا به دلیل اتکای فزاینده خود به توافقنامه های احتمالی، که سیاستمداران و گروه های مدافع آن را نامناسب خوانده اند، تحت فشار قرار گرفته است. گزارش‌های بازرسی تفاوت جدی در شرایط بین خانه‌های مراقبت گروهی ثبت‌شده و تسهیلات اضطراری غیرقانونی معروف به «اقدامات اضطراری ویژه» را برجسته کرده‌اند.

172 کودک در مراکز اضطراری هستند که اغلب خانه یا آپارتمان اجاره ای هستند که توسط کارکنان خصوصی اداره می شود. توسلا شواهدی از مراقبت «ناکافی» ارائه شده به کودکان در ترتیبات متعدد پیدا کرد.

بر اساس این گزارش ها، کودکان پناهجو که بدون سرپرست وارد جمهوری شده اند، توسط توسلا در محل های “کوچک و نامناسب” اسکان داده شده اند. در یک مورد، کودکان در اتاق هایی می خوابند که فضای کافی برای نگهداری لباس و وسایل خود ندارند.

برخلاف خانه‌های مراقبت گروهی تنظیم‌شده، که در آن کودکان باید اتاق خواب خود را داشته باشند، در اقدامات اضطراری، نوجوانان اغلب مجبورند اتاق‌های مشترک خود را به دلیل کمبود محل اقامت داشته باشند. یک بررسی واحد اورژانس متوجه شد که بچه ها “روی تخت های دو طبقه در سه اتاق خواب مشترک می خوابند.”

گزارش دیگری گفت که کارکنانی که برای یکی از ارائه دهندگان اقامتگاه کار می کنند “عدم آگاهی از الزامات اولیه بهداشت و ایمنی” دارند. در تعدادی از موارد بازرسان توسلا به آژانس توصیه کرده‌اند که فوراً بررسی کند که آیا برخی از املاک مورد استفاده برای اسکان کودکان با استانداردهای ایمنی آتش‌سوزی مطابقت دارند یا خیر.

بازرسان توسلا در اطلاعات ارائه شده توسط یک شرکت خصوصی “تناقضاتی” را شناسایی کردند که در آن بازرسی “مسائل امنیتی فوری” را نشان داد. این گزارش ها بیان می کند که مددکاران اجتماعی توسلا همچنین ابراز نگرانی کرده اند که «به دلیل حجم کاری موجود و منابع محدود» زمان کافی برای ملاقات با کودکان در شرایط اضطراری را ندارند.

بازرسان گفتند که یک ملک، جایی که کودکان در آن زندگی می کنند، زباله های سوخته را در کنار خانه انباشته کرده است، در حالی که خانه دیگر “مبلمان کم است و گرم و دلپذیر به نظر نمی رسد.”

توسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که روابط خود را با چهار شرکتی که مسکن‌های اضطراری را اداره می‌کردند، به دلیل کمبودها قطع کرده است. توسلا گفت که در جایی که نگرانی هایی پیدا شد، “اقدام فوری و سریع” انجام داد. افزایش تقاضا و کمبود مکان در خانه‌های گروهی تنظیم‌شده و سرپرستی به این معنی است که آژانس باید به اقدامات اضطراری تکیه می‌کرد که به گفته آن‌ها به دنبال خروج کودکان در اسرع وقت بود.

توسلا در ابتدا از انتشار نسخه‌های گزارش‌های حسابرسی داخلی در پاسخ به درخواست‌های «قانون آزادی اطلاعات» از «ایریش تایمز» خودداری کرد. او پس از درخواست تجدیدنظر در تصمیم اولیه خود، نسخه های ویرایش شده گزارش ها را منتشر کرد که شامل نام شرکت های مدیریت مکان ها نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید