دومین چالش قانونی توسط Blackrock به مسیر BusConnects مرکز شهر – The Irish Times



چالش دوم برای مجوز راهروی BusConnects که از بلک راک تا مرکز شهر دوبلین امتداد دارد، راه اندازی شد، که دومی توسط انجمنی از مشاغل، یک گروه اجتماعی و افراد آغاز شد.

این پرونده از دادگاه می‌خواهد تا تأییدیه An Bord Pleanála در مورد پروژه جاده 8.3 کیلومتری را کنار بگذارد و تأییدیه دستور خرید اجباری برای زمین‌های خاص را کنار بگذارد.

سازمان حمل و نقل ملی (NTA) به عنوان بخشی از پروژه اتوبوسرانی پایتخت، مجوز 12 خط اختصاصی اتوبوس را دریافت کرده است.

مارس گذشته ستون فقرات Belfield/Blackrock چهارمین و آخرین موردی شد که توسط An Bord Pleanála تایید شد.

این موضوع در حال حاضر موضوع یک پرونده حقوقی توسط کلینیک خصوصی بلک راک است، در حالی که مسیر شمالی که از کلونگریفین به مرکز شهر امتداد دارد توسط یکی از ساکنان آرتان مورد چالش قرار گرفته است.

این آخرین پرونده دادگاه توسط انجمن بازرگانان خیابان بالا باگوت، رئیس آن، مایکل کوین، رئیس آن جاده پمبروک ارائه شده است. انجمن جاده پمبروک; رئیس آن، سوزان مک‌کاریک، از خیابان سنت مری، بالزبریج. پدر پاتریک برن؛ و Homancrest Limited.

Fr Byrne و Homancrest Limited می گویند که آنها دارای قطعات زمین در جاده پمبروک، دوبلین 4 هستند که برای باز کردن مسیر، منوط به سفارش خرید اجباری هستند.

هر یک از متقاضیان دیگر می‌گویند که آنها یا اعضایشان از املاکی در امتداد یا نزدیک راهرو مستقر هستند یا فعالیت می‌کنند. گروه Upper Baggot Street می گوید 60 عضو دارد و منافع صاحبان مشاغل کوچک را نمایندگی می کند.

بررسی قضایی آنها علیه An Bord Pleanála، به عنوان ارگانی است که پروژه را تأیید کرده است، در حالی که ایرلند و دادستان کل نیز به عنوان متهمان نام برده می شوند، همانطور که پرونده ادعا می کند بخش هایی از قانون دولت محلی 1960، قانون برنامه ریزی و توسعه سال 2000 و قانون مقامات حمل و نقل دوبلین 1944 مغایر قانون اساسی و ناقض منشور حقوق بشر اتحادیه اروپا است.

با تکیه بر مبانی قوانین داخلی و اتحادیه اروپا، متقاضیان از دادگاه می‌خواهند تا اعلام کند که در صورت شکست پرونده خود از پرداخت هزینه‌های حقوقی طرف‌های دیگر محافظت می‌شوند، زیرا آنها دلایل زیست محیطی خاصی را ذکر می‌کنند.

آنها استدلال کردند که An Bord Pleanála در این نتیجه گیری اشتباه کرد که پروژه پیشنهادی با برنامه های توسعه دو منطقه شورایی که از آن عبور می کند مطابقت دارد: شهر دوبلین و دان لیری-راثدان. آنها سیاست های شوراها را در مورد منطقه بندی زمین و حفاظت از درختان، پرچین ها و میراث معماری تعیین کردند.

پرونده آنها ادعا می کند که مقام برنامه ریزی مسائل مختلف از جمله دستورالعمل های حفاظت از میراث معماری را در نظر نگرفته است.

شاکیان استدلال می‌کنند که ادعای عدم استدلال یا توجیه ناتوانی هیئت در برگزاری جلسه استماع شفاهی پیش از تصویب، نمونه‌ای از عدم اقدام آن تحت رویه‌های عادلانه است. آنها همچنین می گویند که ارزیابی مناسبی از تناسب سفارش خرید اجباری انجام نشده است.

روز دوشنبه، استفان داد، مشاور ارشد آنها، به دستور پیتر بویل و شرکت وکلای دادگستری، توسط آقای قاضی ریچارد هامفریس اجازه یافت تا به چالش ادامه دهد. این پرونده در حالی که فقط متقاضیان وکالت داشتند پیش او بود و در 8 ژوئیه زمانی که پاسخ دهندگان و NTA به عنوان طرف ابلاغ کننده می توانند حضور داشته باشند، بازخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید