قاضی مرکز کاتال کروتی برای بازنشستگی این هفته – ایریش تایمز


قاضی که هفته گذشته به سرباز کاتال کروتی به دلیل تعرض به یک زن در لیمریک به سه سال حبس تعلیقی محکوم کرد، تصمیمی که خشم عمومی را برانگیخت، این هفته بازنشسته خواهد شد.

تام اودانل که به عنوان قاضی در دادگاه های شهرستانی و شهرستانی در لیمریک خدمت می کند و قبلاً وکیل دادگستری بود، روز چهارشنبه آخرین روز خود را روی نیمکت خواهد داشت.

این تاریخ چند هفته پیش تایید شد، زیرا قاضی اودانل به سن بازنشستگی رسیده بود و این پیشرفت به جنجالی که پس از تصمیم او در پرونده کروتی رخ داد، ارتباطی ندارد.

تعدادی از اعتراضات در آخر هفته برگزار شد سبکی حکم صادر شد کروتی برای حمله به ناتاشا اوبراین.

همچنین مشخص شد که قاضی اودانل یک افسر نیروی دریایی را به حبس تعلیقی محکوم کرددیوید اوگرمن، از Drumgoole, Castlecomer, Co Kilkenny، که به یک حمله خشونت آمیز به دوست دختر سابقش که باعث شد یکی از چشمان او برای همیشه دررفته شود، اعتراف کرد.

اوگرمن موافقت کرد که مبلغ قابل توجهی به قربانی بپردازد و او نیز پذیرفت که آن را بپذیرد. او عضوی از نیروهای دفاعی تقریبا یک سال پس از اعتراف به گناه

در همین حال، شخصیت‌های ارشد دولت بر این باورند که مدیر دادستان عمومی (DPP) احتمالاً نسبت به حکم صادر شده به کروتی به دلیل تعرض به خانم اوبراین به دلیل “محمودی ناروا” درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

در حالی که تاکید می‌کردند که حزب دموکراتیک خلق از دولت مستقل است، شخصیت‌های ارشد انتظار عمومی در داخل دولت را داشتند که حکم تجدیدنظر خواهد شد.

در سال 2022، آخرین سالی که داده‌های موجود برای آن در دسترس است، 37 درخواست تجدیدنظر توسط DPP برای بررسی حکم توسط دادگاه تجدیدنظر جنایی به دلایل نرم‌افزاری ناروا وجود داشت. از این میان، درخواست تجدیدنظر DPP در 30 مورد موفقیت آمیز بود – نرخ موفقیت 81 درصد. منابع حقوقی می گویند که درخواست تجدیدنظر باید نشان دهد که حکم اولیه فراتر از صلاحدید قاضی صادرکننده حکم بوده است.

اعتراضات متعددی به حکم صادر شده به کروتی برای حمله او به خانم اوبراین در آخر هفته، از جمله در لیمریک، جایی که او در مجمع سخنرانی کرد، وجود داشت.

او در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «من کاملاً تحت تأثیر همبستگی و حمایت شما هستم. بدون خشم شما، ترس شما، وحشت شما، این مشکل برطرف نمی شد.

“آنچه برای من اتفاق افتاد وحشتناک بود و من یک حمله بسیار وحشیانه را به دست یک سرباز نیروی دفاعی ایرلندی که قرار است از ما محافظت کند، تجربه کردم.”

همچنین انتقاداتی از قاضی اودانل وجود داشت که گفته بود در صورت صدور حکم حبس، دوران سربازی کروتی به پایان خواهد رسید. نیروی دفاعی به کروتی گفته است که اقدامات انضباطی علیه او آغاز کرده است که می تواند منجر به اخراج او از ارتش شود.

دیدگاهتان را بنویسید