مناقشه Aer Lingus با درگیر شدن خلبانان و مدیریت در مذاکرات داغ تشدید می شود – The Irish Times



اختلاف در Aer Lingus بدتر شد زیرا این شرکت هواپیمایی انجمن خلبانان خطوط هوایی ایرلندی (Ialpa) را به “اخاذی” متهم کرد و اتحادیه با ادعای “طمع” پاسخ داد و از رد اعتصاب کامل خودداری کرد.

گفت‌وگوهای خشمگین آخر هفته به این نگرانی دامن زد که برنامه‌های تعطیلات صدها هزار نفر مختل شود، زیرا انجمن آژانس‌های مسافرتی ایرلند (ITAA) اتحادیه خلبانان را به زمان‌بندی «ظالمانه» در اعتصاب هشت ساعته خود در شنبه آینده متهم کرد.

ده‌ها پرواز به مقاصد محبوب توریستی، از جمله مسیرهای کلیدی به مالاگا و فارو در آلگاروه، از جمله پروازهایی هستند که لغو شده‌اند و بیش از 215 پرواز از چهارشنبه تا یکشنبه آینده، از جمله 120 پرواز تنها در روز شنبه، لغو شده‌اند.

روز یکشنبه، هم مدیریت و هم ایالپا اعلام کردند که آماده مذاکره هستند، در حالی که دیگری را به مانعی برای مذاکرات معنادار متهم کردند.

دونال موریارتی از Aer Lingus خلبانان را متهم کرد که “به دنبال اخاذی از شرکت با ایجاد درد و رنج عظیم برای شرکت هستند. [Aer Lingus] اما مهمتر از آن برای مشتریان».

وی ادعای ایالپا مبنی بر عدم تمایل مدیریت به مذاکره با هدف حل اختلاف را رد کرد. او گفت که شرکت هواپیمایی خواهان «بحث‌هایی درباره بهره‌وری و انعطاف‌پذیری است که در چارچوب بحث روابط صنعتی کاملاً طبیعی است. [but] ایالپا از انجام این کار خودداری کرد.

کاپیتان مارک تیگه از ایالپا منکر این شد که تنها در صورت پذیرش تقاضای حقوقش وارد مذاکره خواهد شد و گفت که اگرچه اتحادیه از مدیریت می‌خواهد که «تقاضای تورم تجمعی ۲۴ درصدی ما را بپذیرد. [it] هیچ پیش شرطی تعیین نکرده است.»

او گفت که خلبانان “در تلاش برای ایجاد آسیب نبودند [but are] استفاده از حقوقی که طبق قانون داریم مانند بقیه افراد و زمانی که شرکت قاطعانه از رسیدگی به درخواست پرداخت تجمعی معقول ما امتناع کرد.

او گفت که بین سال‌های 2019 تا 2023، “حقوق مدیران ارشد در Aer Lingus 66 درصد افزایش یافته است” و پیشنهاد کرد که این فقط “طمع مدیریتی” بوده است.

صحبت در RTÉ این هفته، او از رد اعتصاب همه جانبه خودداری کرد. او گفت: «این مطمئناً یک فرصت است، سپس فرصتی برای شرکت است تا اقدامات جدی انجام دهد، اما در حال حاضر این موضوع مورد بحث قرار نمی گیرد.

مقامات دولتی انتظار دارند فشارها برای مداخله در این هفته با افزایش اختلالات انجام شود، اما منابع ارشد گفتند زمانی که دو طرف بسیار از هم دور هستند و امید چندانی به توافق وجود ندارد، چنین مداخله ای فایده چندانی ندارد.

یک منبع گفت: «برای اینکه آنها گرد هم بیایند، باید راهی برای توافق وجود داشته باشد. “[There is] اگر خیلی از هم دور باشند، فایده ای ندارد که آن را مجبور کنید.

در دولت بدبینی وجود دارد که با توجه به ماهیت استخوانی بازارهای سهام در آخر هفته، می توان از اختلالات عمده در این هفته جلوگیری کرد. وزرا احساس می کنند که گزینه های آنها برای مداخله معنادار بسیار محدود است.

کلر دان، مدیر اجرایی ITAA این بن بست را “یک آشفتگی واقعی” توصیف کرد و گفت که انتخاب شنبه آینده برای یک حمله کامل “واقعا بی رحمانه” بود. مدارس ابتدایی در روز جمعه تمام می‌شوند، بنابراین بسیاری از کودکان و خانواده‌ها منتظر ترک در آن روز خواهند بود.

او با توصیف آن به عنوان یک “سناریوی کابوس کامل” گفت که رزروهای Aer Lingus برای هفته‌های آینده ضربه بزرگی خورده است. او گفت: “هیچکس Aer Lingus را رزرو نمی کند، یا حداقل اگر در ماه های ژوئیه و آگوست سفر کند، نه.”

دیدگاهتان را بنویسید