افسر نیروی دریایی تقریبا یک سال پس از اعتراف به اتهام حمله خشونت آمیز همچنان در سمت خود است – ایریش تایمز



یکی از افسران نیروی دریایی همچنان عضو این سازمان است نیروهای دفاعی تقریباً یک سال پس از اعتراف به اتهام حمله خشونت‌آمیز به دوست دختر سابقش که باعث شد یکی از چشمان او برای همیشه دررفته شود.

در اینجا آشکار می شود اعتراضات آخر هفته بر فراز تخفیف مجازات تعلیقی سرباز، در پرونده جداگانه ای که هفته گذشته توسط همین قاضی به اتهام ضرب و شتم یک زن بیهوش رسیدگی شد. ارتش اقدامات انضباطی را علیه کاتال کروتی آغاز کرده است که می تواند منجر به اخراج وی از ارتش شود.

با این حال، افشای این که دیوید اوگرمن، افسر خرده نیروی دریایی، هنوز مدت ها پس از اعتراف به گناهکاری در مورد حمله جدی به زنی که او می شناخت، هنوز در حال خدمت است، سؤالات جدیدی در مورد واکنش نیروی دفاعی به چنین مواردی ایجاد کرده است.

نیروی دفاعی در پاسخ به سؤالاتی درباره حکم اوگرمن گفت: «رئیس ستاد به درخواست An Tánaiste در حال تهیه گزارش است. تانایست مایکل مارتین وزیر دفاع است.

O'Gorman، از Drumgoole, Castlecomer, Co Kilkenny، تابستان گذشته به جرم حمله به یک آدرس در لیمریک در ماه مه 2020 اعتراف کرد.

او در دادگاه به عنوان یک بوکسور کارآمد سنگین وزن از تیم بوکس نیروی دریایی توصیف شد. دادگاه شنید که چگونه او حداقل پنج تا ده بار با دو دست به سر مقتول کوبید و او را وحشت زده و از چشم راستش خونریزی کرد.

قاضی تام اودانل پاییز گذشته پس از اینکه افسر نیروی دریایی با پرداخت مبلغ قابل توجهی به قربانی موافقت کرد و او نیز با پذیرش آن موافقت کرد، حکم اوگرمن را لغو کرد.

در بیانیه ضربه قربانی که در دادگاه خوانده شد، این زن توضیح داد که چگونه می‌ترسید در طول حمله بمیرد و همچنان می‌ترسید لبخند بزند زیرا باعث می‌شد چشم‌هایش ناهماهنگ به نظر برسند.

چند ماه پس از پایان دادرسی کیفری علیه اوگرمن به دلیل حمله مستی، او همچنان یکی از اعضای فعال سرویس نیروی دریایی است.

نیروی دفاعی گفت: «هنگامی که مراحل قانونی در دادگاه غیرنظامی تکمیل شود، این موضوع بر اساس مقررات نظامی به عهده مقامات مربوطه نیروهای دفاعی است.

«در موردی که شما اشاره می‌کنید، روند اداری در جریان است و نیروی دریایی ارتش در این زمینه با دستگاه قضایی تعامل داشته است.

به همین دلیل، در حال حاضر اظهار نظر بیشتر در مورد این موضوع نامناسب است.»

اوگرمن و این زن، که در 30 سالگی بود، از سال 2013 تا زمان ارتکاب جرم با هم رابطه داشتند.

آنها از زمان مشاجره در فوریه 2020 یکدیگر را ندیده اند، اما در اواخر ماه مه پس از اینکه او با ارسال یک پیام متنی ارتباط برقرار کرد، با هم به یک باربیکیو رفتند. او در باربیکیو “بسیار مست” شد و پس از بازگشت به خانه زن به او حمله کرد.

دادگاه شنید که چگونه مشاجره بر سر راه رفتن سگ به حمله ای منجر شد که قربانی را با شکستگی حفره چشم و کبودی در صورت و بدنش به پایان رساند. او نیاز به جراحی ترمیمی داشت و با جای زخم و چشمش در وضعیت تغییر یافته باقی ماند.

در پاسخ به سوالی در مورد ادامه عضویت اوگرمن در سرویس نیروی دریایی، نیروی دفاعی گفت: «روشن بوده است که جایی برای هیچ گونه خشونت مبتنی بر جنسیت، سوء استفاده یا هر شکل یا رفتار نامناسب توسط اعضا وجود ندارد، زمانی که آنها شامل یا مستثنی کردن یک تعهد

این نیرو گفت: «نیروی دفاعی به صراحت هرگونه اقدام پرسنل خدماتی را که با مقررات نظامی مغایرت داشته باشد یا ارزش‌های ما را منعکس نکند، محکوم می‌کند».

“هر گونه محکومیت در دادگاه غیرنظامی برای حفظ و خدمت اعضای نیروهای دفاعی همانطور که در مقررات نظامی پیش بینی شده است، پیامدهایی دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید