مردی که متهم به ارسال پیام های تهدیدآمیز به سه TD بود بی گناه شناخته شد – ایریش تایمز



مردی که متهم به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای سه افسر پلیس بود، پس از اینکه حکم بازرسی خانه‌اش به عنوان بخشی از تحقیقات پلیس بی‌اعتبار بود، با حکم دادگاه بی‌گناه شناخته شد.

Sinn Féin TD Martin Kenny یکی از شهودی بود که در دادگاه ناحیه ننا در دادگاه ناحیه ننا جوزف بالانتاین (48 ساله)، از Grangelaw، Borrisoleigh، Co Tipperary، شهادت داد. انتظار می‌رفت این دو هفته طول بکشد، اما در عوض در روز جمعه هفته گذشته با اعتراف آقای بالانتین به بی‌گناهی در تمامی اتهامات به دستور دادگاه به پایان رسید.

او به پنج جرم تحت بند 13 (1) و بخش 13 (2) قانون خدمات پستی (اصلاح) 1951، مطابق با بخش 4 قانون مقررات ارتباطات (اصلاح) اصلاح شده در سال 2007 متهم شد که ادعا می‌شود در 18 اتفاق افتاده است. ، 22 و 23 اکتبر 2019، دو اتهام بر اساس بخش 10 (1) و (6) قانون جرایم غیر کشنده علیه شخص 1997، ادعا شده که در 18 اکتبر 2019 اتفاق افتاده است، و دو اتهام تحت قانون سوء استفاده از مواد مخدر 1977 ، که ظاهراً در 4 نوامبر 2019 رخ داده است. اتهامات مواد مخدر مربوط به کشت و نگهداری ادعایی حشیش است.

اکثر اتهامات مربوط به ادعاهایی است مبنی بر اینکه آقای بالانتین پیام های تهدیدآمیز ارسال کرده یا تماس های تلفنی تهدیدآمیز با آقای کنی، دیوید استانتون و سپس تی دی سیموس هیلی مستقل داشته است.

آقای کنی، که TD Sinn Féin برای Sligo/Leitrim است، این پیام‌های ناشناس را پس از ابراز حمایت از پناهجویان دریافت کرد.

در یکی از این پیام ها آمده بود: “مارتین، تو و همکاران سین فین تو خائن به مردم ایرلند هستید… بیایید امیدوار باشیم مانند سگ هایی که هستید اعدام شوید.”

در دیگری به آقای کنی گفته شد: “تو خائن هستی و مستحق مرگ هستی”، در حالی که در مورد دیگری دوباره از کنی پرسیده شد: “آیا فکر می‌کنی با خائن بودن چهار فرزندت را به خطر می‌اندازی؟ لطفا پاسخ دهید.'

هیئت منصفه سوگند یاد کرده بود، اما در غیاب آن، مسائل مربوط به اعتبار حکم بازرسی توسط مشاور ارشد آقای بالانتاین، جان برن، مطرح شد.

در 3 نوامبر 2019 هیچ قاضی در ننا حضور نداشت و در نتیجه بازرس گاردا پت هارنی به دنبال حکم بازرسی صادر شده توسط قاضی ماریان اولری در لیمریک بود.

روز بعد زمانی که اعضای جوخه نیروهای مسلح گاردا وارد خانه او شدند و بازرس هارنی او را دستگیر کرد، این مورد تایید و اجرا شد. گوشی وی توقیف شده است.

آقای بیرن به دنبال این بود که اعتبار حکمی را که در 3 نوامبر برای پلیس در دادگاه ناحیه لیمریک صادر شده بود، به دلایلی از جمله اینکه آیا اطلاعات نادرستی به قاضی داده شده بود و آیا رویه صحیح در جستجوی آن رعایت شده بود، به چالش بکشد. .

آقای بیرن همچنین استدلال کرد که قاضی اولری صلاحیت صدور حکم تفتیش در منطقه ای که آقای بالانتاین در آن زندگی می کرد را ندارد، و پس از روشن شدن موضوع، قاضی کاترین استینز در این مورد حکم داد که این حکم بی اعتبار است.

آقای Ballantine متعاقباً توسط دادگاه بیگناه شناخته شد و هیئت منصفه برکنار شد.

پس از آن، آقای کنی گفت که نمی‌خواهد اظهارنظر دیگری بکند جز اینکه بگوید که “از اینکه این پرونده به دادگاه رسیدگی نشد ناامید شده است”.

دیدگاهتان را بنویسید