ایرش تایمز می گوید، صدها کارمند ارشد دولتی حقوق بازنشستگی به ارزش 2 میلیون یورو یا بیشتر دارند.



ارزش حقوق بازنشستگی چند صد نفر از افسران ارشد خدمات ملکی، در سطح افسر ارشد یا بالاتر، اکنون هر کدام بیش از 2 میلیون یورو است.

مقامات دولتی می گویند جوایز خدمات عمومی اخیر و شکست دولت در فهرست بندی سقف های ارزش سرمایه مزایای بازنشستگی معاف از مالیات که یک فرد می تواند در طول عمر خود برداشت کند، به طور ناخواسته آنها را به سمت خالص سوق داده است و در زمان بازنشستگی با مالیات قابل توجهی مواجه می شوند.

کارکنان متخصص در خدمات عمومی پردرآمد مانند مشاوران بیمارستان و قضات قبلاً نگرانی هایی را در مورد آنچه که به عنوان آستانه استاندارد صندوق (SFT) شناخته می شود، مطرح کرده اند.

با این حال، ارائه شده به بررسی نشان می دهد که رده های مدیریت ارشد در خدمات ملکی بر این عقیده هستند که آنها نیز تحت تأثیر سقف 2 میلیون یورویی موجود خواهند بود.

حدود 100 فرد یا گروه مطالبی را برای این بررسی ارائه کرده اند که توسط Donal de Buitléir رهبری می شود.

وزارت امور مالی اسناد وزیر دادگستری را نشان می دهد هلن مک انتی مطالبی را به نمایندگی از داوران ارائه کرد.

سخنگوی خانم مک انتی از اظهار نظر خودداری کرد. درو هریس، کمیسر گاردا نیز به هیئت بازبینی نامه نوشت.

سال گذشته مشخص شد که نگرانی‌ها در مورد پیامدهای مالیاتی بازنشستگی، گاردای را از تلاش برای ارتقاء به سمت‌های بالاتر منصرف می‌کند.

اکنون این احساس قوی در بین اعضای Ibec وجود دارد که به مانعی برای رشد تجارت تبدیل شده است

– ibec

سطح STF از سال 2014 2 میلیون یورو تعیین شده است.

طرح های بازنشستگی خدمات عمومی، به ویژه آنهایی که قبل از سال 2013 فعالیت می کنند، معمولاً 50 درصد حقوق و مبلغ یک و نیم برابر حقوق را بر اساس خدمت کامل ارائه می دهند. گروه‌هایی مانند پزشکان استدلال می‌کنند که سطح دستمزد فعلی می‌تواند منجر به رسیدن آن‌ها به سقف SFT سال‌ها قبل از سن عادی بازنشستگی شود – که می‌تواند برخی را تشویق به ترک زودهنگام کند.

بازبینی‌های ارسالی نشان می‌دهد که وجوه بالاتر از سطح آستانه مشمول مالیات مازاد قابل شارژ با نرخ مؤثر 40 درصد هستند.

گروه کارفرمایی Ibec گفت که اگر USC و PRSI در نظر گرفته شود، نرخ موثر درآمد بالاتر از SFT به 72 درصد می رسد.

ایبک گفت: «این یک نرخ مالیات تنبیهی با هر معیاری است.

در این بیانیه آمده است: «اکنون این احساس قوی در میان اعضای Ibec وجود دارد که به مانعی برای رشد تجارت تبدیل شده است.

این اظهارات همچنین ارزش حقوق بازنشستگی کارمندان ارشد خدمات دولتی را در مقایسه با بخش خصوصی روشن می کند. آمارهای بانک مرکزی در هفته گذشته نشان داد که میانگین صندوق بازنشستگی کارگران بخش خصوصی کمی بیش از 80565 یورو بوده است.

انجمن کارمندان ارشد دولتی و عمومی (AHCPS) افسران درجه افسر ارشد را نمایندگی می کند که بسته به مقیاس آنها بین 100000 تا 133000 یورو درآمد دارند. بالاتر از افسران اصلی، سطوح معاون، قائم مقام دبیر و دبیر کل است.

AHCPS گفت که شکست دولت در اصلاح آستانه ها «صندوق بازنشستگی اعضای ما را در محدوده آستانه 2 میلیون یورویی SFT قرار داده است. در این بیانیه آمده است که سطوح SFT «با جوایز پرداخت ملی خارج است.

سازمان پزشکی ایرلند اعلام کرد که مستمری 85106 یورو و مبلغ یکجا 255319 یورو برای یک کارمند دولتی که در سن 70 سالگی بازنشسته می شود باعث می شود آنها به SFT برسند. این می گوید که یک مشاور در یک بیمارستان دولتی می تواند تا 261,000 یورو دریافت کند، در حالی که مدیران بالینی 50,000 یورو کمک هزینه اضافی دارند. می گوید مشاوران دانشگاهی می توانند تا 320875 یورو درآمد داشته باشند. IMO پیشنهاد کرد که این سطح دستمزد می تواند مزایای بازنشستگی با ارزش بیش از دو برابر سطح SFT موجود ایجاد کند.

گروه تجاری Isme گفت که اگر تخفیف حاشیه ای از سهم بازنشستگی برای افرادی که در بخش خصوصی هستند حذف شود، خواهان “به رسمیت شناختن سهم تصوری از خزانه برای کارکنان بخش دولتی از طریق مالیات بر مزایای دریافتی” است.

وزارت مخارج عمومی گفت که ارزش بازار معادل تخمینی حقوق بازنشستگی برای درجات خاص خدمات ملکی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید