گزارش آب آشامیدنی سموم پایدار در عرضه عمومی را نشان می دهد – ایرلندی تایمز


بر اساس گزارش سالانه آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در مورد آب آشامیدنی، تعداد افرادی که توسط سیستم‌های آب عمومی «در معرض خطر» خدمات ارائه می‌کنند، دوباره در سال 2023 به 561000 نفر افزایش یافت که از 481000 نفر در سال 2022 افزایش یافت.

بدتر شدن عرضه عمدتاً به دلیل تشخیص سطوح سمیت مداوم است تری هالومتان ها (THMs) و انگل کریپتوسپوریدیوم، که می تواند افراد را بیمار کند – به ویژه آنهایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

از هر 20 تحویل، یک مورد از استاندارد THM در سال 2023 پیروی نمی کند و 300000 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، از 235000 نفر در سال 2022 – موضوعی که بارها توسط اتحادیه اروپا به عنوان ماده شیمیایی که می تواند به عنوان یک محصول جانبی ضد عفونی رخ دهد، تاکید کرده است. برخی مطالعات در مورد سرطان

او هشدار داد: “تلاش های بیشتری از سوی Uisce Éireann برای اجرای بهبودهای عرضه برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض THMها، از جمله در منابع اصلی مانند لیمریک سیتی و کیلکنی سیتی، مورد نیاز است.”

هنگامی که مواد آلی موجود در آب آشامیدنی با کلر واکنش می دهند، THM ها می توانند تشکیل شوند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که بین سرطان و قرار گرفتن طولانی‌مدت (در طی سال‌ها) با THMها ارتباط وجود دارد و این که THM می‌تواند بر تولید مثل تأثیر بگذارد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه THM ها باعث ایجاد سرطان در حیوانات می شوند و در نتیجه به عنوان “احتمالا سرطان زا” برای انسان طبقه بندی می شوند.

کمیسیون اروپا در سال 2015 یک روند نقض را علیه ایرلند به دلیل عدم انطباق با استاندارد THM دستورالعمل آب آشامیدنی آغاز کرد. دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در ژانویه حکم داد که ایرلند در 30 مورد به طور کامل از دستورالعمل TCM پیروی نکرده است.

به گفته EPA، اگرچه “کیفیت آب آشامیدنی از منابع عمومی آب همچنان بسیار بالا است، با بیش از 99.7 درصد از نمونه ها با محدودیت های باکتریایی و شیمیایی مطابقت دارد”، پایداری عرضه باید بهبود یابد و به سرمایه گذاری پایدار در آینده نیاز دارد.

وی افزود: تعداد اخطارهای بلند مدت آب جوش 46 مورد در سال 2023 است که تقریباً دو برابر آن در سال 2022 است، در حالی که “پیشرفت در حذف سرب از شبکه های تامین ما برای محافظت از سلامت عمومی بسیار کند است.”

منبع: EPA

این گزارش هشدار می دهد که بسیاری از منابع هنوز فاقد اقدامات درمانی قوی برای تضمین پایداری و ایمنی طولانی مدت هستند.

فهرست اقدامات اصلاحی EPA (RAL) منابع “خطری” را شناسایی می کند که برای محافظت از سلامت عمومی نیاز به بهبود توسط Uisce Éireann دارد. اگرچه 10 منبع از RAL به دنبال بهبودها حذف شدند، EPA 9 منبع “در معرض خطر” دیگر را شناسایی کرد.

وی گفت که پیشرفت های خوبی در زمینه های دیگر مانند ضدعفونی، پیشبرد رویکرد طرح ایمنی آب آشامیدنی و تسهیل دسترسی عمومی به کمک هزینه اصلاح حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید