هریس زمین کالج TU Dublin در خیابان Aungier را از قانون مسکن «اجتماعی و مقرون‌به‌صرفه» معاف می‌کند – The Irish Times



Taoiseach سایمون هریس دستور قانونی را امضا کرد که یک قطعه بزرگ از زمین دولتی در خیابان Aungier در TU Dublin را از قانون مسکن “اجتماعی و مقرون به صرفه” معاف می کند، زمانی که ملک به مالکان جدید منتقل می شود.

این حرکت بخشی از قراردادی است که بر اساس آن توسعه‌دهندگانی که برای طراحی، ساخت و تامین مالی فاز بعدی پردیس Grangegorman در شهر شمالی استخدام می‌شوند، مالکیت سایت Aungier Street را به عنوان یک “ملاحظه اولیه” برای کار خود خواهند داد.

در حالی که این اقدام به این معنی است که آژانس توسعه Grangegorman (GDA) که تحت کنترل دولت است می تواند “ارزش کامل بازار” را از سایت دریافت کند، در دسترس بودن زمین های عمومی در مرکز دوبلین برای مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه را محدود می کند.

این اقدام بر اساس قانون 2021 آژانس توسعه زمین (LDA) انجام شد که یک نهاد دولتی را ایجاد کرد که مسئول ساخت مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه در زمین های عمومی است. LDA به دلیل کندی در ارائه مسکن جدید مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنگوی تاوسیچ در پاسخ به این سوال که چرا این معافیت در بحبوحه بحران مسکن داده شد، گفت: این تصمیم هیئت دولت به توصیه وزیر ردیف بود.

با استناد به درخواست وزیر مسکن دراگ اوبراین، حکم معافیت خیابان Aungier را از قوانین LDA مستثنی می کند که 100 درصد مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه را در زمین های مربوطه دوبلین می طلبد.

سایت خیابان Aungier، در سایت تاریخی کارخانه سابق بیسکویت جیکوب، حدود 5000 دانشجوی بازرگانی را در محوطه دانشگاهی به مساحت 26000 متر مربع در نزدیکی سنت استفان گرین در خود جای می دهد.

یک فرآیند مناقصه عمومی برای ساختمان‌های جدید Grangegorman، معروف به “West Quad” در حال انجام است، که سایت بعدی برای کالج تجاری TU Dublin خواهد بود.

دپارتمان آقای O'Brien گفت که LDA در ارزیابی خود از سایت خیابان Aungier “چالش‌هایی برای زنده ماندن” پیدا کرده است و گفت که برنامه‌های جابه‌جایی طولانی‌مدت “پیش از قانون LDA” است.

LDA در پاسخ به سؤالات گفت: چنین چالش هایی “به ویژه در رابطه با هزینه انطباق ملک برای استفاده مسکونی” شناسایی شدند. LDA افزود: «پس از ارزیابی، LDA به GDA اطلاع داد که مایل به تصاحب اموال نیست.

وزارت مسکن اذعان کرد که قانون مجوز برنامه ریزی برای پنج خانه یا بیشتر در زمین مربوطه را “باید دارای درصد معینی” برای مسکن اجتماعی و ارزان قیمت باشد، تصریح کرد، اما گفت که دولت می تواند یک قطعه زمین را آزاد کند.

“این به مقامات دولتی مربوطه اجازه می دهد تا سایت را با ارزش کامل بازار دفع کنند. اراضی شناسایی شده در قانون آژانس توسعه Grangegorman به طور خاص برای چنین استثنایی در قانون LDA 2021 با در نظر گرفتن این برنامه های بلندمدت مشخص شده است.

این وزارتخانه گفت که GDA تأیید کرده است که به برنامه های خود برای دفع اموال ادامه می دهد و به دنبال معافیت از قانون LDA است.

به نوبه خود، GDA گفت که خیابان Aungier تحت “فرایند تدارکات در حال انجام برای جایگزینی املاک” قرار دارد و افزود که درآمد حاصل از واگذاری اموال “به نفع پروژه Grangegorman خواهد بود”.

این آژانس افزود: پس از گفتگو با LDA، موافقت شده است که بیانیه ای به وزیر ارائه شود تا زمین های خیابان Aungier از مقررات مسکن بخش 9 قانون LDA طبق قانون LDA مستثنی شوند.

این وزارتخانه گفت که دولت “قاطعانه” متعهد به استفاده از زمین های دولتی خالی یا کم استفاده برای مسکن است.

“پیشرفت خوبی در انتقال زمین به LDA و ساخت خانه ها صورت گرفته است، مانند در کورک که در آن مرحله اول تحویل کل 265 خانه در بیمارستان سنت کوین در دست ساخت است و در ناس که 219 خانه در دیوی تحویل داده می شود. پادگان» افزود این اداره.

دیدگاهتان را بنویسید