طرح ترافیک ضعیف دوبلین برای کاهش ترس معامله گران – ایریش تایمز



محدودیت‌های ترافیکی که قرار است از ماه آینده در مرکز شهر دوبلین اجرایی شود، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و رانندگان هنگام دسترسی به اسکله‌های شهر با محدودیت‌های کمتری نسبت به برنامه‌ریزی مواجه می‌شوند.

طرح حمل و نقل مرکز شهر دوبلین، که سال گذشته منتشر شد، شامل «دروازه‌های اتوبوس» 24 ساعته در Bachelors Walk و Aston Quay است که دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را محدود می‌کند.

در ضلع شمالی قرار بود تردد از اسکله ها به سمت خیابان جرویس هدایت شود. با این حال، روز دوشنبه به اعضای شورای شهر گفته شد که این طرح اصلاح شده است، و به رانندگان اجازه می دهد تا در امتداد Bachelors Walk ادامه دهند و به سمت چپ به خیابان O'Connell بپیچند.

تنها محدودیت جدید در این سمت رودخانه، پیاده روی مستقیم از Bachelors Walk تا Eden Quay خواهد بود که فقط حمل و نقل عمومی خواهد بود. گردش خودروهای شخصی به سمت راست روی پل O'Connell از Bachelors Walk ممنوع است.

در ضلع جنوبی، این طرح به رانندگان اجازه نمی‌دهد مستقیماً از Burgh Quay به Aston Quay برانند، اما هرگز در نظر گرفته نشده بود که از گردش به راست از Burgh Quay به سمت پل O'Connell برای رسیدن به خیابان O'Connell جلوگیری شود. در یک امتیاز جدید، رانندگانی که از اسکله بورگ می آیند نیز مجاز خواهند بود در پل اوکانل به راست بپیچند تا به اسکله ادن برسند.

محدودیت استون اسکله همچنین برای ترافیکی که از خیابان وستمورلند می‌آید اعمال می‌شود و تنها وسایل حمل‌ونقل عمومی مجاز به گردش به سمت چپ به سمت استون اسکله هستند. با این حال، شورای شهر دوبلین اکنون مشخص شده است، ترافیک خصوصی در خیابان وست مورلند می‌تواند برای «تحویل و دسترسی» به خیابان Fleet در منطقه Temple Bar بپیچد.

با این حال، این به رانندگان اجازه می دهد تا به استون اسکله در پرایس لین بازگردند، به این معنی که تنها بخش بسیار کوتاهی از اسکله جنوبی، حدود 50 متر، از ترافیک خصوصی آزاد می شود.

علاوه بر این، شورا تصمیم گرفت که کلیه اقدامات فقط از ساعت 7 صبح تا 19 بعد از ظهر اعمال شود.

این تغییرات در طرح حمل و نقل، که ریچارد شکسپیر، رئیس شورای شهر دوبلین، آن را “تغییرات جزئی” نامید، پس از مشورت با سازمان‌های معلولان، که چندین ماه پیش نگرانی‌های خود را در مورد توانایی دسترسی به اسکله‌ها با خودروی شخصی مطرح کردند، به دست آمد.

با این حال، آنها راه درازی برای رسیدگی به نگرانی های کسب و کارها دارند که هفته گذشته با آقای شکسپیر، رئیس شورای ترافیک، برندان اوبراین و سازمان حمل و نقل ملی معاون رئیس هیو کرگان، به دنبال مداخله وزیر امور خارجه در امور سازمانی امر هیگینز.

روز دوشنبه، آقای شکسپیر به اعضای شورای شهر گفت که از او خواسته شده است اجرای این طرح را از آگوست تا “مارس یا آوریل 2025” به تعویق بیندازد و یک مطالعه اثرات اقتصادی این طرح را که به سفارش اتحادیه بازرگانان مرکز شهر انجام شده، در نظر بگیرد.

سخنگوی شورا روز سه‌شنبه گفت که آقای شکسپیر هنوز آن نظرسنجی را دریافت نکرده است اما ظرف «دو تا سه هفته» آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا تاریخ اجرا را تغییر دهد یا خیر.

اعضای شورا که اکثریت قریب به اتفاق آنها از این طرح حمایت می کنند، روز دوشنبه نه از تغییرات طرح، بلکه از مداخله خانم هیگینز خشمگین شدند و اینکه آقای شکسپیر می تواند به دستور «تجارت بزرگ» طرح را به تأخیر بیندازد.

با این حال، آنها در این زمینه ناتوان هستند. اقدامات مدیریت ترافیک بر اساس قانون ترافیک جاده ای بر عهده مدیریت شورا است نه شورایاران.

با این حال، مشاوران ممکن است چیزی برای ترس نداشته باشند. بازنگری هایی که روز دوشنبه اعلام شد به این معنی است که اکنون این اقدامات جزئی مدیریت ترافیک از نوع معمولی است که شورا به طور دوره ای برای اطمینان از اجرای روان حمل و نقل عمومی مانند Luas انجام می دهد.

بازنگری‌ها به‌ویژه به این معنی است که پارک‌های خودرویی که توسط اتحاد معامله‌گران نمایندگی می‌شوند، مانند پارک‌های Arnotts یا Fleet Street، هیچ تغییری در مسیرهای دسترسی خود نخواهند دید. در مجموع، تنها سه ساختمان در امتداد 50 متری آستون اسکله از ساعت 7 صبح تا 7 بعدازظهر به خودروهای شخصی دسترسی مستقیم ندارند.

این تغییرات باید ترس معامله گران را برطرف کند و هرگونه تاخیر در اجرای تغییرات ترافیکی را غیرضروری کند.

دیدگاهتان را بنویسید