زن آمریکایی که به عنوان وارث ایرلندی ظاهر شده بود برای مواجهه با اتهامات کلاهبرداری به بریتانیا تحویل داده شد – ایریش تایمز



یک زن متولد آمریکا که به عنوان وارث ایرلندی برای کلاهبرداری هزاران دلار از چندین قربانی ظاهر شده بود، روز سه شنبه به بریتانیا منتقل شد تا در آنجا با اتهامات بیشتری روبرو شود.

ماریان اسمیت، 54 ساله، متهم به سرقت بیش از 170،000 دلار (158،000 یورو) از پنج نفری است که طی سال های 2008 تا 2010 در شرکت های وام مسکن مستقر در انگلستان کار می کرد. اسمیت سال ها وانمود می کند که جادوگر، روانشناس و دوست A است. – افراد مشهور را فهرست می کند تا دیگران را فریب دهند تا به او پول بدهند.

به طور قابل توجهی، اسمیت نزدیک به 100000 دلار از تهیه کننده تلویزیونی جاناتان والتون دزدید، که بعداً به او کمک کرد تا او را به زندان بفرستد و جنایات خود را در یک پادکست موفق منتشر کرد.

یک سخنگوی وزارت دادگستری به AP تایید کرد که اسمیت روز سه شنبه استرداد شد و سوالات بیشتری را به مقامات ایرلند شمالی ارجاع داد.

بیانیه روز سه‌شنبه سرویس پلیس ایرلند شمالی تأیید کرد که زنی مطابق با توصیف اسمیت از ایالات متحده استرداد شده است “برای محاکمه … به دلیل تعدادی از جرایم کلاهبرداری”، اما نامی از او ذکر نشد.

اسمیت در 23 فوریه در مین پس از آزادی از زندان به دلیل کلاهبرداری از آقای والتون، که جنایات اسمیت را در پادکست Queen of the Con: The Irish Heiress شرح می داد، دستگیر شد. این پادکست توضیح می دهد که چگونه اسمیت از او و دیگران، از جمله در بلفاست، ایرلند شمالی، کلاهبرداری کرد. و این آقای والتون بود که قبل از دستگیری اسمیت در مین، موقعیت مکانی اسمیت – یک اجاره کوتاه مدت – را به مقامات ارائه کرد.

در سال 2009، پلیس بلفاست قصد داشت اسمیت را پس از گزارش چندین قربانی دستگیر کند. اسمیت در بلفاست به دزدی و کلاهبرداری متهم شد

به گفته دخترش در پادکست آقای والتون، اما او توانست فرار کند، حتی بیش از ده سگی را که در آن زمان با او زندگی می کردند، کشت.

سال‌ها بعد، یکی از شنوندگان پادکست Queen of Con سرانجام به آقای والتون اطلاع داد که اسمیت کجا اقامت دارد. آقای والتون نیز به نوبه خود به پلیس گفت.

در ماه مه، یک قاضی آمریکایی حکم داد که شواهد کافی برای استرداد اسمیت وجود دارد. آقای والتون در بیانیه‌ای به گاردین درباره حکم استرداد اسمیت گفت: «آنها می‌گویند قلم از شمشیر قوی‌تر است، اما اجازه دهید به شما بگویم، پادکست حتی قدرتمندتر است.

تنها آرزوی من اکنون عدالت برای قربانیان ایرلند شمالی است.

بر اساس متن دادگاهی که توسط گاردین به دست آمده، اسمیت گفته است که می‌ترسید در صورت بازگشت به ایرلند شمالی کشته شود.

وکیل او نیز به طور ناموفق استدلال کرد که شواهد کافی برای استرداد او وجود ندارد. – گاردین نیوز و رسانه/آسوشیتدپرس گزارشی را ارائه کردند

دیدگاهتان را بنویسید