زنی با سابقه بیماری روانی به طور خستگی ناپذیر مادر حامی خود را در یک پرونده “دلخراش” کشت – روزنامه ایریش تایمز



زنی متهم به قتل مادر 76 ساله اش است، “کسی که او را نزدیک ترین فرد احساس می کرد و در طول زندگی خود به طور خستگی ناپذیر از او حمایت می کرد.”

روانپزشکان فراخوانده شده توسط دفاع و دادستانی روز سه شنبه در دادگاه کیفری مرکزی شواهدی ارائه کردند مبنی بر اینکه مویرا برگین، 47 ساله، که 16 بار در 17 سال تحت قانون سلامت روان بازداشت شده بود، اکثر آنها به طور غیرارادی، قبل از قتل، دارای معیارهای یک حکم خاص برائت به دلیل جنون.

هر دو شاهد متفق القول بودند که خانم برگین از اختلال عاطفی دوقطبی با علائم شیدایی، افسردگی و روان پریشی رنج می برد که به طور مرگبار مادرش را که به اعتقاد او شیطان بود، چاقو زد.

Moiré Bergin، از Seville Place، Dublin 1، به دلیل جنون در قتل مری برگین در خانه اش در خیابان First، Seville Place، در 13 آوریل 2022 بی گناه است.

روانپزشکان موافق بودند که متهم به دلیل عدم اطلاع از ماهیت و کیفیت عمل، نمی توانست قضاوت کند که کاری که در آن زمان انجام می داد از نظر اخلاقی نادرست است و نمی توانست از اعمال خود خودداری کند، معیارهای حکم ویژه را دارد. علائم بیماری روانی خانم برگین شامل هذیان های مذهبی و افشای خود بود که به گفته یکی از روانپزشکان نشانه واضحی بود که حال او خوب نیست.

سلامت روانی متهم در سال قبل از قتل به طور قابل توجهی بدتر شد و در بیمارستان بستری شد. او بین 6 مارس 2021 تا 8 آوریل 2022 شش بار در بیمارستان روانی بستری شد و آخرین بار پنج روز قبل از کشتن مادرش از بیمارستان مرخص شد.

فیونا مورفی SC وکیل خانم برگین در بحث پایانی خود گفت این یک “پرونده دلخراش” بود که موکلش به قتل مادرش متهم شد. او اضافه کرد که مادر خانم برگین این بود: “کسی که در دنیا به او نزدیک‌ترین احساس می‌کرد و او را در طول زندگی و مشکلاتش به طور خستگی‌ناپذیر حمایت کرد.”

خانم مورفی به هیئت منصفه گفت که موکلش پذیرفته است که او باعث مرگ مادرش شده است. وی تاکید کرد: اگر حکم برائت را به دلیل جنون رد کنند، با تمام ادله استماع شده در پرونده مغایرت دارد.

دادگاه پیشتر شنیده شد که خانم برگین خون آلود پس از ضربات چاقو به مادرش برهنه در یکی از خیابان های دوبلین پیدا شد و در محل به پلیس گفت: “من مادرم را کشتم، او را کشتم، او در داخل خون غرق شده است”.

خانم برگین در مصاحبه‌های خود با گاردای در استریت استریت گاردا، گفت که شیطان را در چشمان مادرش دیده است. «شیطان وارد تو می شود و تو را بدتر می کند. شیطان آنقدر حیله گر است که بیرون رفتن آنقدر سخت است.»

متهم همچنین گفت که مادرش با بریدن گردن و گلویش با چاقو قصاص کرد.

جیمز دوایر SC در بحث پایانی خود گفت که شواهد روشنی از روانپزشکان وجود دارد مبنی بر اینکه خانم برگین در زمان ارتکاب جرم از یک اختلال روانی رنج می برد. او گفت که دادستانی استدلال می کند که رای صحیح و واقعی به دلیل جنون مجرمانه نبوده است.

آقای قاضی پل مک درموت در مسئولیت خود به هیئت منصفه گفت که محاکمه قتل شامل یک مرگ بسیار غم انگیز در شرایط خشونت آمیز بود. او حقایق این پرونده را خشن و عمیقاً غم انگیز خواند.

قاضی گفت که در شرایط عادی این پرونده باعث ایجاد احساسات و وحشت می شد، اما این موضوع باید در هنگام بازنشستگی هیئت منصفه برای بررسی رای خود باقی می ماند. وی گفت: متهم با این توهم کار می کرد که شیطان جایگزین مادرش شده است.

او گفت: «اینطور نیست که مردم در تاریکی تیراندازی کنند، سابقه ذهنی مفصلی در طول سالیان متمادی ارائه شده و شواهد قاطع در مورد وضعیتی که متهم در آن پیدا شده است، وجود دارد.

هیئت منصفه متشکل از 6 مرد و 6 زن از روز سه شنبه برای مدت کوتاهی مذاکرات خود را آغاز کردند و روز چهارشنبه برای از سرگیری مذاکرات به دادگاه بازخواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید