رئیس موقت RTB می گوید حل و فصل اختلافات به طور غیرقابل قبولی طول می کشد – آیریش تایمز



مدت زمانی که برای حل و فصل اختلافات بین صاحبخانه و مستاجر قبل از آن لازم است هیئت اجاره مسکن مدیر موقت آن گفت (RTB) به طور غیرقابل قبولی طولانی است.

میانگین زمان فعلی رسیدگی به اختلافات قبل از RTB 9.3 هفته برای میانجیگری است. 22 هفته برای تلفظ؛ و 29 هفته برای جلسه دادگاه.

سابق شورای شهر دوبلین مدیر عامل اوون کیگاناکنون مدیر موقت RTB گفت که هیئت مدیره امیدوار است تا سه ماهه اول سال آینده به موقعیتی برسد که در آن اختلافات ظرف 16 هفته بررسی شود.

با این حال، او به کمیته مسکن Oireachtas گفت که هدف به منابع موجود برای رسیدگی به میزان افزایش پرونده‌های رسیدگی شده توسط هیئت مدیره بستگی دارد. در سال 2022 در مجموع 7417 اختلاف مالک و مستاجر به RTB ارجاع شد که این رقم در سال گذشته 9908 بود.

آقای کیگان گفت که RTB سیستم ثبت نام آنلاین خود را در سال 2021 دوباره طراحی کرده است، اما “مشکلاتی در عملکرد سیستم وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات جدی برای مالکانی که می خواهند اجاره خود را ثبت کنند” در سال 2022 است.

او گفت: «در طول دو سال گذشته، ما سخت کار کرده‌ایم تا سیستم را تثبیت کنیم و با موفقیت تغییراتی را برای بهبود تجربه مشتری و کیفیت داده‌هایمان اعمال کردیم.

آقای کیگان گفت که هیئت RTB در ماه مه موافقت کرده است که 1.5 میلیون یورو را برای یک سیستم کامپیوتری جدید هزینه کند که می تواند پایگاه های داده بزرگ را مدیریت کند و مواردی را که باید بررسی کنیم را ارائه کند.

لوسیا کریمین معاون مدیر RTB به کمیسیون گفت که سیستم رایانه ای قدرت مقایسه مجموعه داده های بزرگ مانند Eircodes فردی و ثبت اجاره مسکن و املاکی را که اجاره بهای آنها بیش از حداکثر مجاز 2 درصد در سال افزایش یافته است را دارد. .

این سیستم همچنین قدرت ردیابی افزایش اجاره بها مربوط به املاک فردی را از طریق Eircode خواهد داشت و دارایی‌هایی را که اجاره‌ها وجود داشته اما به صورت سالانه تمدید نشده‌اند را پرچم‌گذاری کند.

با توجه به مجوزهای جدید به اشتراک گذاری داده با Revenue، سیستم رایانه ای همچنین می تواند شناسایی کند که صاحبخانه جزئیات درآمد یک ملک را در کجا برمی گرداند و کجا آن ملک در RTB ثبت نشده است.

او گفت که این سیستم در مورد شناسایی موارد مورد علاقه و اطمینان از انطباق است، زیرا بررسی دستی هر اجاره استفاده مناسبی از منابع نیست.

دیدگاهتان را بنویسید