به دادگاه گفته شد که وقتی پلیس برای تحقیق در مورد مرگ شریک زندگی اش وارد شد، مرد ظاهری “تهی، خالی و جدا” داشت – آیریش تایمز



دادگاه جنایی مرکزی شنیده است که یک نگهبان امنیتی که اعتراف کرده است شریک زندگی خود را تا حد مرگ خفه کرده است، هنگامی که گاردای وارد خانه اش در کو میث شد، “خالی، خالی و جدا” بود.

پس از اینکه دادستان دادگاه آندری دوبرا را در روز سه‌شنبه آغاز کرد، مایکل بومن SC وکیل متهم به هیئت منصفه گفت که موکلش به خفه کردن شریک زندگی‌اش برای “کم کردن بار” دولت اعتراف می‌کند.

آقای دوبرا (36) به دلیل جنون در قتل جوانا مایکلا پاکالا (30 ساله) در خانه آنها در ریورواک کورت، جاده پری هاوس، راتوث در 12 نوامبر 2022 بی گناه است.

روکسان دوان برای دادستانی به کارل هاناهو بی‌ال گفت که چندین سال آقای دوبرا را از طریق دوست پسر سابقش می‌شناخت. او گفت که آقای دوبرا در بیمارستان Cappagh و به عنوان نگهبان امنیتی در Temple Bar کار می کرد.

خانم دوان گفت که این زوج سه هفته قبل از مرگ خانم پاکالا به خانه جدید خود نقل مکان کرده بودند و آقای دوبرا در هفته قبل از قتل از استرس رنج می برد. شاهد گفت که او و خانم پاکالا گفتند که صداهای عجیبی را در آپارتمان شنیده اند “مثل نوعی موجود یا چیزی.”

خانم دوان متهم را چند روز قبل از قتل نزد پزشک عمومی برد زیرا از احساس افسردگی و ناخوشی شکایت داشت. روز قبل از قتل، خانم دوان خاطرنشان کرد که آقای دوبرا به شدت عرق می‌کرد، “بسیار عجیب و غیرعادی به نظر می‌رسید” و صحبت نمی‌کرد.

در روز قتل، خانم دوان از خانواده خانم پاکالا در رومانی تماس گرفت و گفت که او بیهوش است و آنها می خواهند آمبولانس به خانه برود. خانم دوان با خدمات اورژانس تماس گرفت تا آنها را راهنمایی کنند و سپس با آقای دوبرا تماس گرفت. او گفت که خواست با خانم پاکالا صحبت کند، اما او به او گفت: “شما نمی توانید با او صحبت کنید، زیرا فکر می کنم او مرده است.” مرده.

خانم دوان در بازجویی متقابل گفت که به نظر می‌رسد یک هفته قبل از قتل، مشکلی در مورد آقای دوبرا وجود داشته است. او گفت که قبلاً هرگز او را ندیده بود که چنین رفتار کند. او عجیب به نظر می رسید و خودش به نظر نمی رسید.

گاردا مایکل فیتزپاتریک به تماس اضطراری خانم دوان پاسخ داد و آقای دوبرا را در ورودی آپارتمانش ملاقات کرد. او او را “بسیار آرام، بی احساس، فقط بالای پله ها ایستاده بود و به ما نگاه می کرد.”

آقای دوبرا گاردای را به اتاق خوابی برد که خانم پاکالا مرده روی تخت دراز کشیده بود. پلیس گفت که متهم با بیانی خالی، خالی و بی تفاوت «کاملاً مطیع» بود.

شاهد گفت: «با توجه به چیزی که در اتاق خواب پیدا کرده بودم، او مرا غیرعادی تلقی کرد.

آقای دوبرا در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاده است، به گاردا فیتزپاتریک گفت: “او به من قرص داد تا مصرف کنم و بعد یادم نمی آید.”

گروهبان پلیس، شین دروین، به شان گورین، که تحت تعقیب قضایی است، گفت که گاردای در صحنه نیز متوجه آثار طناب قرمزی در اطراف گردن آقای دوبرا شده است. وقتی در مورد زخم ها پرسیدند، او پاسخ داد: “عشق کردن”.

دادگاه شنید که دکتر مارگارت بولستر آسیب شناس جسد متوفی را معاینه کرد و علت مرگ را خفگی و خفگی دانست. کبودی گردن با بستن یا قفل بازو و خفه کردن احتمالی دستی مطابقت دارد. خراش هایی مطابق با تلاش خانم پاکالا برای کاهش فشار در حین خفه کردن وجود داشت.

آقای گورین در سخنان افتتاحیه خود به هیئت منصفه گفت که دو روانپزشک که توسط دفاع و دادستان فراخوانده شده اند شهادت خواهند داد که آقای دوبرا در زمان قتل از یک اختلال روانی رنج می برد.

آقای گورین گفت ادعای متهم این بود که او “از اجبار مقاومت ناپذیر یا فقدان کامل دلیل رنج می برد” که او را برای صدور حکم ویژه بی گناهی به دلیل جنون واجد شرایط می کند.

این پرونده نزد قاضی ملانی گریلی و هیئت منصفه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید