باغ وحش دوبلین پس از تحقیقات در مورد ادعاهای حیوان آزاری – ایریش تایمز از تخلف پاک شد



باغ وحش دوبلین از 17 اتهام آزار و اذیت حیوانات تحت مراقبت خود تبرئه شد.

این ادعاها توسط افشاگرانی مطرح شده است که قبلاً در باغ وحش استخدام شده بودند. این اتهامات توسط خدمات پارک های ملی و حیات وحش (NPWS).

ادعاهای افشای محافظت شده به سال 2004 باز می گردد و در اواخر سال 2023 به An Garda Síochána ارسال شد و پلیس نیز به نوبه خود آنها را به NPWS ارسال کرد.

یک ادعا تا حدی پشتیبانی شد. این شامل یک ماده شیر دریایی کالیفرنیا، قبرس است که در حین زایمان در اوت 2004 مرد.

این گزارش تصدیق می‌کند که اگرچه مداخله قبلی می‌توانست سودمند باشد، اما اقدامات انجام شده در آن زمان با دانش و امکانات موجود در آن زمان سازگار بود.

NPWS به این نتیجه رسید که در برخی موارد افشاگران “به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح یا به دلیل عدم حضور آنها در زمان وقوع حادثه یا عدم اطلاع از تمام جزئیات در طول رویداد” از اطلاعات نادرست برخوردار بودند.

یکی از نمونه ها مربوط به یک گوساله بونگو شرقی مرده متولد شده بود. افشاگر ادعا کرد که گوساله از سزارین جان سالم به در نبرد، که در واقع زنده ماند، اما پس از شش روز به دلیل دررفتگی ضربه‌ای لگن در حین تولد، کشته شد.

ادعای دیگری حاکی از آن است که یک شترمرغ ماده هنگام جفت گیری با یک شترمرغ نر لگن خود را شکست و به مدت هشت ماه بدون درمان رها شد. NPWS نتوانست مدرکی مبنی بر جفت گیری پیدا کند. شترمرغ در آغل مرد، اما به دلیل بیماری ریوی که در پرندگان اسیر شایع است.

از 17 مورد، 9 مورد در رده شکایت منابع انسانی بین یکی از افشاگران و کارکنان ارشد باغ وحش دوبلین در نظر گرفته شد. NPWS گفت: “این اختلاف نظرها به گونه ای که در موارد ذکر شده است، رفاه را به خطر نمی اندازد.”

در ادامه این بیانیه آمده است: «تیم بازرسی بر این عقیده است که بسیاری از ادعاها بر عدم اعتماد آنها و عدم شناخت فرصت‌های آموزشی موجود در بسیاری از موارد تأکید می‌کند که به توسعه دانش پایه دامپروری آنها کمک می‌کرد. درک آنها از چند مورد از رویدادها به جای بی تجربگی آنها به شکست مدیران یا دیگر پرسنل باغ وحش اشاره دارد.

باغ وحش دوبلین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتهامات بدون مشورت با کارکنان برای تأیید مشروعیت آن‌ها مطرح شده است و باعث “مزاحمت قابل توجهی” شده است.

این باغ وحش افزود: «NPWS به صراحت تایید کرده است که کارکنان باغ وحش دوبلین به بالاترین استانداردهای رفاه حیوانات متعهد هستند و از رفاه و کرامت هر حیوانی که تحت مراقبت خود هستند، چه به عنوان فرد و چه به عنوان جمعیت، اطمینان حاصل می کنند.

این گزارش تاکید می کند که باغ وحش دوبلین به اولویت دادن به رفاه حیوانات ما ادامه می دهد و به طور مداوم اقدامات و امکانات ما را توسعه می دهد تا آنها را با آخرین استانداردها و دانش در مراقبت از حیوانات مطابقت دهد. ما تعهد قوی به شفافیت داریم و این را از طریق ارتباط آزاد و همکاری با تیم بازرسی NPWS نشان داده‌ایم.»

باغ وحش دوبلین اذعان کرد که خطای انسانی در مدیریت رفاه حیوانات “اجتناب ناپذیر” است، بنابراین روند اقدام پس از شناسایی یک مشکل و نحوه حل آن بسیار مهم است.

این باغ وحش در پایان گفت: “ما خوشحالیم که شهرت باغ وحش دوبلین و تیم متعهد ما از کارکنان و داوطلبان که به طور روزانه از دستورات ما در مورد رفاه حیوانات زندگی می کنند و نفس می کشند، بار دیگر حفظ شده است.”

دیدگاهتان را بنویسید