از میانه روهای غیرسیاسی گرفته تا میهن پرستان چپ، این شش نوع رای دهنده کلیدی هستند که بریتانیای مدرن را تعریف می کنند.


در نیمه دوم قرن بیستم، ساختار رای دهندگان بریتانیا نسبتاً روشن بود. در هسته خود، شناسایی حزب به احساس شما در مورد نابرابری اقتصادی و آنچه فکر می‌کنید (اگر چیزی) دولت باید در مورد آن انجام دهد، برمی‌گردد. اینکه بگوییم نقشه سیاسی یک بعدی است، ساده‌سازی بیش از حد، اما نه گسترده است: چپ در مقابل راست، حزب کارگر در مقابل محافظه‌کاران.

اما این در دهه های اخیر تغییر کرده است. همه پرسی اتحادیه اروپا بر اساس خطوط چپ و راست شکسته نشد. در عوض، برگزیت رای دهندگان را به سوسیال لیبرال ها و محافظه کاران اجتماعی تقسیم کرد.

لیبرال های اجتماعی بر این باورند که جامعه ای ثروتمندتر است که دارای تنوع قومیت ها، مذاهب، زبان ها، جنسیت ها و هنجارهای اجتماعی باشد. آنها تمایل دارند که مهاجرت را مثبت ببینند. محافظه‌کاران اجتماعی به انسجام جامعه اهمیت می‌دهند و تنوع را می‌دانند، که لیبرال‌ها آن را تهدیدی برای نظم اجتماعی می‌دانند. آنها تمایل دارند که مهاجرت را با دیدی منفی ببینند.


در خبرنامه سیاست انگلستان مشترک شوید

آیا می خواهید پوشش انتخاباتی بیشتری از سوی کارشناسان دانشگاهی گفتگو داشته باشید؟ در هفته‌های آینده، تحلیلی آگاهانه از توسعه کمپین و بررسی واقعیت‌هایی که در حال انجام است به شما ارائه خواهیم کرد.

برای جدید، هفتگی ما ثبت نام کنید رای انتخاباتهر جمعه در طول کمپین و بعد از آن تحویل داده می شود.


در مرکز ملی تحقیقات اجتماعی (NatCen)، ما موفق شدیم بررسی نگرش های اجتماعی بریتانیا از سال 1983 این داده‌ها را تولید می‌کند که نشان می‌دهد چگونه این هویت‌های نوظهور نقشه انتخابات را دوباره ترسیم کرده‌اند.

تجزیه و تحلیل ما شامل استفاده از یادگیری ماشین برای بررسی هزاران ترکیب از سؤالات نظرسنجی مختلف در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی بود تا ببینیم کدام ترکیب کار را مؤثرتر انجام داده است. ما با 12 سوال به رتبه بندی رأی دهندگان رسیدیم شش گروه مجزا. این شش گروه در سه بعد اصلی متفاوت هستند: شکاف قدیمی چپ در مقابل راست، شکاف آشنای لیبرال در مقابل محافظه کار، و میزان مشارکت مردم در سیاست.

شما می توانید با شرکت در این نظرسنجی به این سوالات پاسخ دهید مسابقه ما. از شما پرسیده خواهد شد که چقدر با اظهارات مختلف موافق یا مخالف هستید، از جمله “مردم عادی کارگر سهم خود را از ثروت ملت به دست نمی آورند” و “جوانان امروز احترام کافی برای ارزش های سنتی بریتانیا قائل نیستند”.

مسائل حاکم بر انتخابات هر بار متفاوت است. و در حالی که در سال 2024 مسائل کلیدی NHS، اقتصاد و صلاحیت نمایندگان منتخب ما هستند، کوچک‌نمایی کنید و خواهید دید که اینها فقط موج‌هایی در سطح هستند. امواج عمیق تری از افکار عمومی وجود دارد که پایدارتر و ساختارمندتر هستند. در مورد پرسش‌های بزرگ، در مورد نوع جامعه‌ای که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم و چگونه می‌خواهیم به آنجا برسیم، افکار عمومی دو دسته هستند. این چالش بلندمدت برای احزاب سیاسی است.

شش نوع رأی دهندگان

اکنون رای دهندگان بریتانیا را می توان به دو دسته تقسیم کرد این شش گروه:

  • «بریتانیای میانه» که عمدتاً از نظر سیاسی در مرکز قرار دارند. آنها هیچ وابستگی حزبی مشخصی ندارند و به سختی برنده می شوند. آنها بیش از یک چهارم رای دهندگان را تشکیل می دهند.

  • «سنت‌گرایان مرفه» که از نظر سیاسی درگیر هستند، با دیدگاه‌های راست‌گرایانه اقتصادی و محافظه‌کارانه اجتماعی که با حزب محافظه‌کار همسو هستند. آنها احتمالاً در جنوب شرقی زندگی می کنند.

  • «مرکزهای غیرسیاسی» که کمترین مشارکت سیاسی را دارند. نسبتا جوان هستند و درآمد کمتری دارند. آنها کمترین احتمال رای دادن را دارند، اما اگر رأی دهند، احتمالاً محافظه‌کاران یا حزب کارگر را انتخاب می‌کنند.

  • «میهن پرستان عقب مانده» که دیدگاه های اقتصادی چپ دارند اما در دیدگاه های اجتماعی محافظه کار هستند. آنها با اکثریت قاطع به برگزیت رای دادند و بیشتر از هر گروه دیگری از حزب اصلاحات بریتانیا به رهبری نایجل فاراژ حمایت می کنند.

  • «ترقی خواهان شهری» که فارغ التحصیلان دانشگاهی و حرفه ای هستند و احتمال رای دادن بسیار زیاد است. آنها در مسائل اقتصادی به شدت به چپ گرایش دارند و در مسائل اجتماعی لیبرال هستند.

  • «لیبرال های چپ نرم» که احتمالاً هم رای می دهند. آنها تحصیل کرده دانشگاهی هستند و به مسائل اجتماعی متمایل به چپ هستند، اما بیشتر در اقتصاد متمرکز هستند.

پیمایش در این نقشه سیاسی برای احزاب سیاسی آسان نیست. سیستم انتخاباتی بریتانیا پیچیده است زیرا مکان رای دهندگان اهمیت دارد.



بیشتر بخوانید:
این انتخابات به عنوان یک انتخابات “تغییر” نامگذاری شده است – اما سیستم انتخاباتی بریتانیا به این معنی است که به سختی کرسی هایی وجود دارد که رقابت چند حزبی واقعی باشد.


ما داریم شش نوع رای دهنده کلیدی ما را پوشش دهیم در حوزه‌های انتخابیه انگلیسی و ولز تا ببینید کدام حوزه‌ها در مکان‌های مختلف رایج‌تر هستند. به عنوان مثال، مترقیان شهری بیش از حد در حوزه انتخابیه غرفه برایتون حضور دارند، در حالی که در لوئیس همسایه رای دهندگان به احتمال زیاد سنت گرایان مرفه هستند.

حمایت اصلی حزب کارگر از طرف ترقی خواهان شهری است، گروهی از رای دهندگان بسیار درگیر که معمولاً در حوزه های شهری زندگی می کنند که در حال حاضر اکثریت قوی حزب کارگر دارند (اگرچه در اسکاتلند، حزب کارگر برای کسب رای خود با SNP رقابت می کند).

برای پیروزی، حزب باید به ائتلاف گسترده‌تری متوسل شود، از جمله برخی از رای‌دهندگانی که از نظر اقتصادی فقط کمی چپ‌گرا هستند (لیبرال‌های چپ نرم و انگلیسی‌های متوسط) و سایر رای‌دهندگانی که جناح چپ اما از نظر اجتماعی محافظه‌کار و از نظر سیاسی بی‌تفاوت هستند (میهن پرستان عقب مانده). .

در برخی موضوعات، ائتلاف رای دهندگانی که حزب کارگر مورد هدف قرار گرفته است، نسبتاً متحد است، مانند نابرابری و NHS. اما در مورد مسائل دیگر، مانند مهاجرت یا حقوق تراجنسیتی ها، همان ائتلاف تقسیم شده است. برخی از رای دهندگان هدف حزب کارگر بسیار درگیر هستند و هر گونه اشتباهی را که درک می کنند به شدت مورد انتقاد قرار می دهند، در حالی که دسترسی به برخی دیگر دشوارتر است.

به همین دلیل است که کمپین انتخاباتی حزب کارگر به شدت بر روی NHS و اقتصاد متمرکز شد، در حالی که حزب به سادگی از بیان موضع روشن در مورد دیگران خودداری کرد.

برای محافظه کاران، تصویر شاید حتی چالش برانگیزتر باشد. رای اصلی آنها از گروه نسبتاً کوچکی از رای دهندگان فعال سیاسی که از نظر اقتصادی دست راستی و از نظر اجتماعی محافظه کار هستند می آید: سنت گرایان مرفه.

اما آنها همچنین باید به رای دهندگانی که در گروه های دیگر قرار می گیرند جلب کنند: میهن پرستان عقب مانده ای که از نظر اجتماعی محافظه کار و از نظر اقتصادی چپ هستند و لیبرال های چپ نرم که از نظر اقتصادی میانه رو و از نظر اجتماعی لیبرال هستند. این ائتلاف انتخاباتی به دو بعد چپ – راست و بعد لیبرال – محافظه کار تقسیم می شود.

محافظه کاران روایت سیاسی غالبی ندارند که برای انواع مختلف رای دهندگان جذاب باشد – مانند «برگزیت را انجام دهید» در سال 2019. این به توضیح اینکه چرا این ائتلاف از سال 2019 برای حفظ تلاش کرده است کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید