یکی از دو زن مورد تجاوز یک راننده تاکسی به قاضی گفت که اتفاقی که برای او افتاد “بدترین کابوس هر دختر” بود – ایریش تایمز



یکی از دو زن جوانی که دو سال پیش توسط راننده تاکسی در صندلی عقب تاکسی اش در شب های جداگانه مورد تجاوز قرار گرفت، به قاضی گفته است که آنچه برای او اتفاق افتاده “بدترین کابوس هر دختر” بوده است.

این زن گفت که همیشه به او گفته می شد که برای ایمن شدن با تاکسی به خانه برود، اما کاری که ریموند شورتن با او کرد “بدترین کابوس هر دختری بود.”

به گفته دادگاه، او همچنان از اضطراب شدید و مسائل مربوط به اعتماد در نتیجه تجاوز جنسی رنج می برد، که در 20 سالگی اتفاق افتاد. او گفت که این حادثه همچنین تأثیر عمده ای بر والدین او گذاشت که آنها نیز بدترین کابوس هر والدین را تجربه کردند.

زن دوم که 19 ساله بود که توسط شورتن مورد تجاوز قرار گرفت، گفت که در آن زمان باکره بود.

“هنوز نمی دانم چه بگویم: اینکه حتی این اتفاق افتاده است، اینکه شکارچی مانند این نه تنها من را گرفت، بلکه به دیگری تجاوز کرد.”

“این زندگی صمیمی من را به هم ریخت زیرا اولین بار بود که باکره بودم. می توانم بگویم به خاطر آن تصمیمات بدی در مورد قرار ملاقات و زندگی صمیمی ام گرفته ام.

این زن گفت که اعتماد به نفس خود را از دست داده و در تاکسی احساس ناراحتی می کند و “مردان زیادی در اتاق کافی بودند تا من را وحشت زده کنند”.

من توانایی خود را برای احساس بی خیالی و امنیت در خیابان از دست داده ام و دارم فلاش بک می گیرم. منزجر کننده و آزاردهنده است.»

جرالدین اسمال اس سی، برای DPP، اظهارات تاثیر قربانیان دو زن را در طول جلسه صدور حکم در مورد شورتن در مقابل آقای قاضی پل مک درموت در دادگاه جنایی مرکزی روز دوشنبه خواند.

به قاضی گفته شد که شورتن چندین محکومیت قبلی داشته است.

وکیل خواستار مجازات اساسی 10-15 سال در مورد خاص شد. خانم اسمال گفت که یکی از قربانیان از تاکسی استقبال نکرده بود و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که شورتن قبل از توقف تاکسی در کنار او در حال رانندگی است.

Lorcan Staines SC، برای Shorten، گفت که او یک پدر هفت فرزند 50 ساله است که تمام زندگی خود را کار کرده است. وکیل گفت که ازدواج او به هم خورده است.

شورتن (50) از ملروز کرسنت، کلوندالکین، دوبلین 22، ماه گذشته توسط هیئت منصفه در دادگاه جنایی مرکزی در دو مورد تجاوز جنسی و یک مورد تجاوز جنسی مقعدی مجرم شناخته شد.

او در 26 ژوئن 2022 تجاوز جنسی و تجاوز مقعدی به یک زن 19 ساله را بی گناه دانست. او همچنین چند ماه بعد در 9 اوت 2022 تجاوز به زن دیگری را که سپس 20 ساله بود، انکار کرد.

استدلال دادستان این بود که هر زن پس از یک شب بیرون رفتن در مرکز شهر دوبلین که در آنجا توسط راننده شورتن مورد تجاوز قرار گرفت، در تاکسی قرار گرفت.

شورتن این اتهامات را رد کرد و گفت که تعاملات جنسی بین او و هر یک از زنان توافقی بوده است. هیئت منصفه پس از 76 دقیقه بحث و بررسی، احکام مجرمیت را در تمام موارد اعلام کرد.

اولین زن در شهادت خود در محاکمه گفت که در شب 25 ژوئن 2022، پنج پیمانه سیب نوشیده است، مقداری که به آن عادت نداشت.

او کاستی هایی را در خاطره خود از سفر به خانه توصیف کرد. او به یاد می آورد که در ساعات اولیه در صندلی سرنشین جلوی یک ماشین با مردی که رانندگی می کرد از خواب بیدار شد. او گفت که مرد او را به صندلی عقب منتقل کرد و به طور مقعدی و واژینال به او تجاوز کرد. سپس دوباره روی صندلی راننده نشست و او را در نزدیکی خانه اش رها کرد.

زن دوم توضیح داد که چگونه در 8 آگوست 2022 در مرکز شهر دوبلین مشروب نوشیده است. او قرار بود با یکی از دوستانش بماند اما در حالی که خسته و مست بود تصمیم گرفت با تاکسی به خانه برود.

او در صندلی عقب یک تاکسی خوابش برد و گفت چیز بعدی که به یاد می آورد این است که از خواب بیدار شده و راننده تاکسی به او تجاوز کرده است. او گفت که در شوک است و نمی‌دانست چگونه به مقابله بپردازد.

شورتن در طول دادگاه مدرکی ارائه نکرد، اما دو اظهارات کتبی او پس از دستگیری در تاریخ های مختلف برای هیئت منصفه خوانده شد. او مدعی است که رابطه جنسی با زنانی که در تاکسی‌اش بودند، با رضایت و ابتکار آنها بوده است.

هر دو زن در یک واحد درمان آزار جنسی دیده شدند و DNA شورتن در نمونه‌های گرفته شده در طول تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی شناسایی شد.

تاکسی توسط دوربین های مدار بسته شناسایی شد. از شورتن اجاره شده بود و او تنها بیمه شده بود که آن را رانندگی می کرد.

خانم اسمال در سخنرانی پایانی خود به هیئت منصفه پیشنهاد کرد که «احتمال ذاتاً کم» وجود دارد که دو زن جوان در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ادعاهای مشابهی درباره یک مرد مشابه داشته باشند. او گفت صورت‌حساب شورتن «مضحک» و «مسخره» بود.

این وکیل گفت، وظیفه مرد این بود که هر زن را ایمن به خانه برساند، اما در عوض از آسیب پذیری و حالت مستی آنها برای داشتن رابطه جنسی “بدون رضایت آنها و به خوبی می دانست که دارد انجام می دهد” سوء استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید