چگونه قدرت ستاره چاپل روآن و رنه رپ سال 2024 را به سال پاپ لزبین تبدیل می کند


“لزبین” سالهاست که یک کلمه بارگذاری شده در جامعه دگرباش است. این موضوع در جریان اصلی اخیراً در برنامه واقعی دوستیابی بی بی سی بی بی سی مورد بحث قرار گرفت، جایی که شرکت کنندگان در حال گفتگوی احساسی در مورد رابطه دشوار آنها با کلمه.

این کلمه ای است که گرفته شده و منفی شده است. جورجیا، یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه، گفت: وقتی بزرگ شدم، از آن به گونه ای استفاده شد که نشان داد مشکلی در شما وجود دارد. “لزبین بودن چیزی است که باید به آن افتخار کرد، اما اغلب اوقات من واقعاً نمی دانم چگونه … نمی دانستم که چقدر عمیق و چقدر احساسات به این واقعیت وابسته بودم که در حال مبارزه با آن بودم. در واقع بگویید “لزبین”.

کلمه “لزبین” در سراسر کودکی من در اوایل و اواسط دهه 2000 به عنوان یک توهین به زمین بازی استفاده می شد، بسیار شبیه به “گی”. این کلمه نه تنها به عنوان یک توهین استفاده می شد، بلکه اغلب به عنوان طردکننده نیز در نظر گرفته می شد.

برخی از فمینیست‌های رادیکال ترنس انحصاری استدلال می‌کنند که وجود افراد ترنس نوعی از آن است “پاک کردن لزبین”باوری که به شدت توسط دیگران رد شده است جوامع فمینیستی و دگرباش. این عوامل باعث شده است که برخی از افراد عجیب و غریب که جایگاه T را در LGBT پذیرفته اند، در طول سال ها کلمه “لزبین” را رد کنند. اما تعاریف جدیدتر از کلمه لزبین آگاهانه هویت های غیر باینری را بپذیرید و کلمه را به صورت فراگیر بازیابی کنید.


زندگی در همسایگی، مجموعه ای در گفتگو

20 و 30 سالگی هیچکس شبیه هم نیست. ممکن است برای وام مسکن پس انداز کنید یا فقط برای پرداخت اجاره به مشکل برخورد کنید. ممکن است در برنامه‌های دوستیابی ورق بزنید یا سعی کنید مراقبت از کودک را کشف کنید. مهم نیست چالش های فعلی شما، چالش های ما سریال یک چهارم زندگی مقالاتی برای به اشتراک گذاشتن در چت گروهی وجود دارد یا فقط برای یادآوری اینکه شما تنها نیستید.

بیشتر بخوانید از Quarter Life:


از لحاظ تاریخی، جریان اصلی موسیقی پاپ از کمبود نوازندگان لزبین رنج می برد (استثناهای قابل توجه عبارتند از کیلو دت طولانی و برندی کارلایل). اما در سال‌های اخیر، هنرمندان بسیاری به عنوان لزبین ظاهر شده‌اند، از جمله هیلی کیوکو، سبز، سید، شاهزاده خانم سلطنتی و کریستال رامیرز.

امروز، دو شخصیت برجسته در میان نسل جدید ستاره‌های پاپ دگرباشان به بازیابی کلمه لزبین کمک می‌کنند: Chappelle Roan و Renee Rapp.

نمازخانه روآن

Chappell Roan نام هنری Kayleigh Rose Amstutz، یک مجری عجیب و غریب است که به شهرت جریان اصلی با سرعتی سرسام آور، به لطف آخرین آلبوم او «ظهور و سقوط یک شاهزاده خانم غرب میانه» (2023).

موسیقی روآن است بی شرمانه عجیباز نظر موسیقی توسط تماس ها و پاسخ هاپرحرفی روان در آهنگ ها، بله متون جنسی صریح و صدای پاپ سینت دهه 80.

https://www.youtube.com/watch?v=9_vQ9s5UJcE

چاپل روان در کواچلا اجرای کژوال را اجرا می کند.

صدای Roan یادآور کیت بوش، کرنبری، سیندی لاپر و مارینا و الماس است. این هولناک و اتمسفریک است، با آواز او روی یک گیتار ریتم در پیش زمینه، در حالی که طیف وسیع آوازی خود را با یودل های ترک خورده و نت های بلند شناور به نمایش می گذارد.

روآن اخیراً به صراحت گفته است که به عنوان یک لزبین شناخته می شود و تمایلات جنسی خود را اعلام می کند روی صحنهو همچنین اینکه او دارد هیچ علاقه ای به قرار ملاقات با مردان وجود ندارد.

بسیاری از آهنگ‌های روآن داستان‌هایی را توصیف می‌کنند که لزبین‌ها و سافیک‌ها به خوبی می‌دانند. موفق باشی عزیزم! به عنوان مثال، (2024)، یک عاشق سابق را توصیف می کند که هویت عجیب و غریب او توسط دگرجنس گرایی اجباری(فشار عمومی برای با دگرجنس گرایی مطابقت دارد):

وقتی نیمه های شب در کنار او از خواب بیدار می شوید

در حالی که سرت را در دست می گیری، همسر او بیش نیستی

و وقتی به من فکر می کنی، تمام آن سال ها پیش

شما رو در رو با “من به شما گفتم” می ایستید.

رنه رپ

یکی دیگر از هنرمندان جوان پاپ که از هویت لزبین خود غافلگیر شده است، رنی رپ است. رپ در سال 2019 با بازی در نقش رجینا جورج در فیلم Mean Girls: The Musical در برادوی به شهرت رسید. او نقش خود را در اقتباس سینمایی در سال 2024

اولین آلبوم رپ، فرشته برفی، در سال 2022 منتشر شد شناخت گسترده. سبک او آر اند بی و پاپ را با ریشه های برادوی خود در هم می آمیزد و استعداد آوازی باورنکردنی او را به نمایش می گذارد و سوپرانوی او بدون دردسر در سراسر جهان اوج می گیرد.

موزیک ویدیو رنه رپ برای Pretty Girls.

فرشته برفی آهنگ Pretty Girls را به نمایش می‌گذارد که تجربه دیگری را که در میان افراد سافیک رایج است را توصیف می‌کند: زنانی که فقط در حالت مستی زنان را می‌بوسند، به او نزدیک می‌شوند. او آواز می خواند:

بعد از ظهر همه دخترای خوشگل

آنها هر کدام چند نوشیدنی می خورند، هنوز هم دخترانی خوب

بنابراین اکنون آنها می خواهند همه دختران زیبا را ببوسند

آنها باید طعم یک دختر زیبا را داشته باشند.

هویت عجیب رپ در «تقصیر من نیست» (2024)، آهنگی با همکار هنرمند شیره مگان تی استالیون. این غزل مورد علاقه طرفداران را دارد: “آیا یک دختر همجنس گرا می تواند آمین بگیرد؟”.

رپ در ژوئن 2024 در شنبه شب زنده (SNL) به عنوان یک لزبین ظاهر شد. او ابتدا به این فکر افتاد که خود را «گی» خطاب کند در حالی که دوستی به او گفت: “من فکر می کنم اگر به عنوان یک لزبین در SNL ظاهر شوید، واقعاً بد خواهد بود.”

هم روآن و هم رپ اخیراً پس از اینکه قبلاً خود را دگرباش یا دوجنسه معرفی کرده بودند، به عنوان لزبین ظاهر شدند. هر دو هنوز آهنگ های خود را می خوانند که مردان را به عنوان علایق عاشقانه نشان می دهد، و به وضوح می دانند که روابط قبلی آنها با مردان به هیچ وجه هویت لزبین آنها را بی ارزش نمی کند.

امیدواریم روشی که این هنرمندان از کلمه لزبین محافظت کرده اند و آن را به عنوان جنسیت باز پس گرفته اند، راه را برای ما که با لزبین به عنوان یک “کلمه بد” بزرگ شده ایم، هموار کند تا این احساس را داشته باشیم. لزبین بودن چیزی است که باید به آن افتخار کرد.



دیدگاهتان را بنویسید