چرا باید در انتخابات به کودکان نظر بدهیم؟


بحث برانگیز نیست که بگوییم جوامع ثروتمند مدرن با در نظر گرفتن منافع نسل های جوان کار چندان بدی انجام نمی دهند. این فقط به این دلیل نیست که بچه ها نمی توانند رای دهند، بلکه بزرگسالان نیز تمایل دارند حضور در انتخابات آموزش عالی شماره. این نیز به این دلیل است که بسیاری از جوامع جمعیت سالخورده ای دارند که آنها را از نظر جمعیتی با جوان ترین ها مخالف می کند.

مثلا در ایتالیا 60 درصد جمعیت بالای 40 سال سن دارند. اگرچه این اعداد در بریتانیا زیاد نیست، اما این پدیده همچنان مرتبط است تا حد زیادی یکسان است – با مستمری بگیران برتر از کودکان.

بی توجهی به کودکان و جوانان در سیاست بریتانیا مشهود است. مراقبت از کودک در بحران است. بودجه مدارس دولتی کم است و کم کار، و جوانان با هزینه های بالای دانشگاه. آنها همچنین با مشکل روبرو هستند بازار کار و آنها نمی توانند انتظار یک مستمری مناسب و مطمئن را داشته باشند. علاوه بر این، برای آنها بسیار دشوارتر است خانه خود را بخرندنسبت به نسل های قبلی

و این همه بدون در نظر گرفتن مسائل مربوط به بحران آب و هوا یا چگونگی آن است کووید زندگی و محافل اجتماعی کودکان را به شدت کوتاه کرد. واضح است که کودکان به طور مستقیم تحت تأثیر تصمیمات و سیاست های سیاسی هستند. اما در انتخابات حرفی ندارند.



بیشتر بخوانید:
چرا بچه ها نمی توانند رای بدهند؟ یک کارشناس استدلال های مخالف را رد می کند


در برخی نقاط، سن رای دادن برای برخی از انتخابات به 16 سال کاهش یافته است. تحقیقات نشان می دهد که جوانان بیشتر احتمال دارد به رای دادن ادامه دهید اگر آنها از 16 شروع کنند. حزب کارگر اکنون پیشنهاد می کند که برای انتخابات عمومی بریتانیا.

بسیاری می خواهند سن رای دادن بیشتر کاهش یابد، تا 12 یا حتی بچه های 6 ساله. اما هر سنی بالاتر از 0، میلیون ها کودک شهروند را بدون نمایندگی از منافع خود رها می کند. این مشکل را می توان با دادن رای نیابتی به کودکان از بدو تولد که توسط مراقبان اصلی آنها داده می شود حل کرد. ما می توانیم این را با هر سنی که مناسب بدانیم ترکیب کنیم.

رای نیابتی زمانی است که شخصی حق رای خود را به شخص دیگری واگذار می کند تا از طرف او رای دهد. این است قبلاً در انتخابات استفاده شده است. این می تواند تقریباً به همان شیوه با کودکان و والدین یا مراقبان آنها کار کند. به‌جای تفویض اختیار، از ثبت نام‌های خود در مورد اینکه چه کسی مراقب اصلی کودک است استفاده می‌کنیم، و به والدین یا سرپرستان قانونی اجازه می‌دهیم تا اگر هنوز به سن کافی برای رأی دادن نرسیده‌اند، از طرف آنها رأی دهند.

صدا دادن به علایق کودکان

ایده رای دادن کودکان توسط نیابت است توسط دانشگاهیان و فعالان پیشنهاد شده است و دهه ها مورد بحث سیاستمداران بود، اما هنوز آزمایش نشده است.

برای برخی، این ایده ممکن است نگران کننده باشد، با این نگرانی که مراقبان اولیه از آرا در جهت منافع خود استفاده کنند و نه برای بهترین منافع کودکان. البته منافع آنها کاملاً یکسان نیست. اما آنها تا حد زیادی با سیاست هایی که بیشترین اهمیت را دارند، از مراقبت از کودکان و آموزش با کیفیت بالا گرفته تا به طور کلی بهبود چشم انداز زندگی جوانان، همپوشانی دارند.

به عنوان مثال، اگر چشم انداز بد باشد، جوانان از نظر اقتصادی باقی می مانند برای مدت طولانی تری به والدین خود وابسته هستند.

و حتی اگر تعدادی از مراقبین از آرای نیابتی سوء استفاده کنند، باز هم بهتر از این است که به هیچ وجه از منافع کودکان حمایت نشود. همچنین، می‌توانیم تعداد رای‌های اضافی ممکن را برای یک مراقب اولیه محدود کنیم تا افرادی که فرزندان بیشتری دارند رای بیشتری نداشته باشند.

شاید برخی هنوز فکر می کنند که کسب رای بیشتر مراقبین به نوعی نشان می دهد که جامعه برای خانواده ها بیشتر از افراد بدون فرزند ارزش قائل است. اما این یک سوءتفاهم از رای نیابتی است. این امر صرفاً برای دادن وزن مناسب به منافع کودکان در سیاست ما با توجه به جمعیت شناسی ما ضروری است.

مادران و کودکان از حوزه رای گیری بیرون می آیند.
دلیل خوبی برای محروم کردن کودکان وجود ندارد.
عکس های راسکین/عکس استوک آلامی

از نظر فلاسفه دو دلیل عمده برای بخشش به مردم وجود دارد حق رای دموکراتیک. اولین مورد به سادگی این است که رای دادن نشانه احترام به مردم به عنوان کارگزاران اخلاقی آزاد و برابر است که قادر به شکل دادن و ابراز نظرات خود هستند. دیدگاه ها در مورد عدالت و خیر عمومی جامعه آنها.

دومی مربوط به عواقب خوب رای دادن است: دادن رای به مردم از خیلی چیزها اجتناب می کند نتایج اجتماعی ضعیف و این احتمال را افزایش می دهد که علایق مهم هیچ کس نادیده گرفته شود.

داشتن رأی نیابتی احتمالاً آموزش مؤثرتر سیاست به کودکان را از سنین پایین‌تر تسهیل می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا شهروندان فعال شوند. اما دلیل اصلی این امر صرفاً این است که به منافع آنها در روند انتخابات اهمیت می دهد. با میلیون ها رای بالقوه بیشتر برای به دست آوردن، می توانیم انتظار داشته باشیم که احزاب سیاسی با متعهد شدن به سیاست هایی که برای جوانان منصفانه تر است، برای آن آرا رقابت کنند.

برخی از فیلسوفان در مواجهه با نفوذ سیاسی نامتناسب سالمندان حداقل با این ایده بازی می کنند. تا حدی صدا را از آنها حذف می کند (مثل رومی ها ظاهرا او انجام داد). اما بسیاری از مردم فکر می کنند که این یک ایده وحشتناک خواهد بود: این می تواند نوعی طرد از سیاست باشد. افزودن پروکسی های فرزند هیچکس را مستثنی نمی کند.

به جای سیستم رای گیری نیابتی، اگر والدین هستید، این انتخابات محل خوبی برای شروع است. صحبت کردن با فرزندانتان در مورد روند دموکراتیک، مسائلی که به آنها اهمیت می دهید و چرایی رای دادن. حتی ممکن است بخواهید آنها را با خود به داخل کوزه ببرید. یک مطالعه نشان می دهد که صحبت کردن با جوانان در مورد سیاست می تواند به آنها کمک کند تا به توانایی خود در ایجاد تغییر ایمان بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید