پروژه نظامی آمریکا با هدف جلوگیری از هدف قرار دادن ماهواره ها توسط هکرها، اذعان به تهدید فزاینده حملات سایبری در فضا


ارتش ایالات متحده اخیراً یک ابتکار پیشگامانه را آغاز کرد تقویت روابط با صنعت فضای تجاری. هدف ادغام تجهیزات تجاری در عملیات فضایی نظامی از جمله ماهواره ها و سایر سخت افزارها است. این امر امنیت سایبری را برای ماهواره های نظامی بهبود می بخشد.

همانطور که فضا برای زیرساخت های حیاتی جهان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، خطر حملات سایبری توسط دولت-ملت های متخاصم علیه ماهواره های حیاتی و سایر زیرساخت های فضایی افزایش می یابد. اهداف شامل ماهواره های جاسوسی یا ماهواره های ارتباطی نظامی و همچنین فضاپیماهای تجاری می شود.

وزارت دفاع آمریکا معتقد است که شراکت جدید این کشور به اصطلاح ذخیره‌گاه افزایش فضای تجاری (CASR)، امنیت ملی ایالات متحده و مزیت رقابتی این کشور در فضا را بهبود خواهد بخشید. این امر فراتر از رابطه دولت و پیمانکار خصوصی است که در حال حاضر وجود دارد.

در برخی موارد، بخش تجاری به سرعت فراتر از ظرفیت دولت پیشرفت کرده است. این وضعیت در بسیاری از کشورهای دارای قابلیت فضایی وجود دارد و ممکن است در مناطق خاصی در ایالات متحده نیز اعمال شود.

در نتیجه، دولت‌های برخی از دولت‌های ملی با یک انتخاب مواجه هستند. آن‌ها می‌توانند از سیستم‌های سفارشی‌سازی شده برای محافظت از ماهواره‌های خود استفاده کنند، حتی اگر این ماهواره‌ها قدیمی باشند، یا می‌توانند از سایر اجزای تجاری – و بالقوه پیشرفته‌تر – «خارج از قفسه» استفاده کنند. با این حال، سخت افزار تجاری ممکن است از نظر آسیب پذیری در برابر حملات سایبری کمتر درک شود.

با این وجود، ارتش ایالات متحده بر این باور است که CASR به آن قابلیت های استراتژیک پیشرفته ای می دهد و می توان با اجتناب فعالانه از اتکای بیش از حد به هر واحد تجاری، خطرات احتمالی را به حداقل رساند.

هدف زنجیره تامین تغییر ارتش ایالات متحده از مجموعه محدودی از تامین کنندگان تجاری به طیف وسیع تری از شرکا است. با این حال، خطراتی با طیف وسیع تری از تامین کنندگان تجاری نیز وجود دارد. برخی ممکن است نتوانند الزامات قرارداد نظامی را برآورده کنند، ممکن است بی ثباتی مالی را تجربه کنند یا با فشارهای دیگری مواجه شوند که مانع از توانایی آنها در ارائه اجزای حیاتی می شود.

اولویت های جدید

در سال 2022، یک حمله سایبری به سرویس پهن باند ماهواره ای مصرف کننده KA-Sat رخ داد. هدف آن ماهواره هایی بود که پهنای باند را ارائه می کردند و سرویس را قطع کرد.

راه‌های زیادی برای حمله به ماهواره‌های یک کشور دیگر وجود دارد، مانند سلاح‌های ضد ماهواره (ASAT) که اغلب برای تخریب فیزیکی یا از کار انداختن فضاپیما طراحی شده‌اند. با این حال، در مقایسه با ASAT، حملات سایبری را می توان به روش هایی انجام داد ردیابی ارزان تر، سریع تر و سخت تر.

بخشی از نیاز حیاتی به اولویت دادن به امنیت سایبری در نتیجه این استراتژی این است که ایالات متحده یک بازار جذاب برای بازیگران فضایی جهانی است. بنابراین، این تغییر استراتژیک توسط وزارت دفاع ایالات متحده احتمالاً شرکت های جهانی بیشتری را به مشارکت تشویق می کند.

مقاومت در برابر حملات سایبری در صنعت هوافضا همیشه اولویت اصلی نبوده است. احتمالاً زمان لازم است تا این موضوع وارد تفکر بازیگران اصلی بخش فضایی شود.

این عدم تأکید تاریخی بر امنیت سایبری در فضا، نیاز آشکاری را برجسته می کند. همچنین ناهماهنگی ها و شکاف هایی در الزامات سایبری اساسی برای دولت و صنعت وجود دارد که بسته به موقعیت هر کشور ملی متفاوت است.

ارتش ایالات متحده استدلال می کند که قابلیت همکاری در استانداردهای نظامی – توانایی سخت افزارهای متفاوت برای کار یکپارچه با هم – روابط عمومی و خصوصی جدید را تقویت می کند. همچنین در را برای پذیرش استانداردهای تجاری در موارد خاص باز گذاشت. اما این خطر وجود دارد که تغییر استانداردهای نظامی (که عموماً سخت‌گیرانه‌تر از استانداردهای تجاری هستند) می‌تواند دارایی‌های نظامی را تضعیف کند و منجر به عواقب بسیار نامطلوبی شود که استراتژی به دنبال اجتناب از آن است.

علیرغم بهترین اهداف، پیچیدگی کار با شرکای تجاری بیشتر و جدیدتر نیز می‌تواند منجر به ناهماهنگی در کاربرد استانداردها در پروژه‌ها و سیستم‌ها شود. بعید است که استانداردهای امنیت سایبری تجاری همان سطح امنیتی مورد نیاز برای کاربردهای نظامی را، به ویژه در شرایط سخت، در اولویت قرار دهند.

با توجه به این چالش ها، موفقیت این طرح ها به داشتن رهبرانی بستگی دارد که فعال و آگاه باشند. توانایی فعالیت در بخش‌های تجاری و دفاعی به مهارت‌های کلیدی نیاز دارد که یکی از آنها اطلاع‌رسانی و آموزش در مورد امنیت سایبری است.

من اخیراً یک دوره امنیت سایبری فضایی را برای مدیران ارشد با همکاری دانشگاه بین المللی فضایی ایجاد کرده ام. این دوره در سطح اجرایی متخصصان را از بخش‌های مختلف از جمله حرفه حقوقی، تنظیم‌کننده‌ها، مشاوران، شرکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاران جذب کرده است.

این دوره با پر کردن شکاف بین بخش‌ها و رشته‌های مختلف، رویکردی جامع و چند رشته‌ای را به امنیت سایبری فضا ارتقا می‌دهد. مدیران توانستند درک عمیق تری از به هم پیوستگی سیستم های مختلف و آسیب پذیری های بالقوه ای که ممکن است ایجاد شوند به دست آورند. این نه تنها تجربه یادگیری را غنی‌تر کرد، بلکه شرکت‌کنندگان را تشویق کرد که خارج از چارچوب فکر کنند و استراتژی‌های جدیدی برای کاهش تهدیدات سایبری در فضا کشف کنند.

همانطور که پنتاگون و صنعت فضای تجاری با همکاری پیشگامانه خود پیش می روند، مهم است که تصمیم گیرندگان ماهیت حیاتی امنیت سایبری را درک کنند. این تغییر بدون چالش نیست. اما همچنین فرصت‌هایی برای نوآوری و مشارکت‌های جدید فراهم می‌کند که می‌تواند آینده اکتشاف فضا را شکل دهد و به رویکردهای جدیدی برای امنیت سایبری برای ماهواره‌ها و سایر زیرساخت‌های فضایی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید