هالی کنز می گوید بیش از 100 کودک چهار سال منتظر خدمات روانشناختی در کورک بوده اند.



این واقعیت که بیش از 100 کودک بیش از چهار سال منتظر می مانند تا توسط مراقبت های اولیه ویزیت شوند خدمات روانشناسی که در چوب پنبه “عمیقاً تکان دهنده” است زیرا تعداد کل کودکان و نوجوانان در لیست کورک و کری اکنون از 5000 فراتر رفته است. سوسیال دموکرات ها رهبر هالی کرنز گفت.

خانم کرنز موضوع خدمات مراقبت روانی اولیه برای کودکان در کورک و کری که در دیل در ماه مه هنگامی که او توسط HSE که در آن زمان 4785 جوان در انتظار ویزیت توسط خدمات بهداشت روان اولیه در کورک/کری بودند.

خانم کرنز خواستار تفکیک زمان انتظار برای آن 4785 کودک و نوجوان شد و اکنون توسط HSE به او اطلاع داده شده است که تعداد کل جوانان در لیست انتظار مراقبت های روانی اولیه کورک-کری به 5009 افزایش یافته است.

HSE در پاسخ به سوال مجلس اعلام کرد که از این 5009 جوان در انتظار خدمات اولیه بهداشت روان، حدود 105 نفر چهار تا پنج سال، 319 نفر سه تا چهار سال و 1045 جوان دو تا سه سال منتظر بوده اند. توسط Cork South West TD.

خانم کرنز گفت: «از این ارقام مشخص است که لیست های انتظار در خدمات بهداشت روانی مراقبت های اولیه در کورک-کری کاملاً خارج از کنترل است. و 1632 جوان.

“با بیان این موضوع در Dáil یک ماه پیش، همانطور که معاون همکارم Róisín Shortall در کمیته بهداشت Oireachtas گفت، ما هنوز از HSE نمی دانیم که آیا این ارقام معمولی در سطح ملی هستند یا نشان دهنده بحرانی است که مختص کورک-کری است.

«این واقعیت که 105 جوان در خدمات در کورک چهار تا پنج سال منتظر مداخله هستند، عمیقاً تکان دهنده است. ما به وزیر بهداشت روان نیاز داریم که امور را به دست خود بگیرد و یک طرح فوری برای مقابله با این بحران در خدمات روانشناختی مراقبت های اولیه در کورک-کری ایجاد کند.

خانم کرنز با اشاره به اینکه HSE هنوز نشان نداده است که آیا ارقام کورک-کری تصویر ملی گسترده‌تری را منعکس می‌کند یا خیر، گفت که سرمایه‌گذاری بیشتری در این خدمات برای مقابله با مشکلات سلامت روانی کودکان و جوانان در جنوب غربی مورد نیاز است.

او خاطرنشان کرد که علیرغم “این لیست های انتظار مارپیچ”، بودجه برای روانشناسی مراقبت های اولیه در کورک/کری از 2,586,829 یورو در سال 2021 به 2,055,053 یورو در سال 2022 کاهش یافته است و دوباره اندکی افزایش یافته و به 2199,414 یورو در سال 2023 رسیده است و این به وضوح کافی نیست. با مشکل رو به رشد مقابله کنید

دیدگاهتان را بنویسید