نوجوانانی که در ارتباط با قتل تریستان شری متهم شده‌اند، علیه رژیم مجازات‌شان وارد عمل می‌شوند – آیریش تایمز



دو نوجوان متهم به قتل تریستان شری در شب کریسمس در رستورانی در دوبلین به دادگاه عالی شکایت کرده و به دنبال توقف محاکمه خود تا زمانی که قوانین جدیدی برای حمایت از حقوق آنها ارائه شود، هستند.

نوح موسوینی، از پارک کوردوف، بلانچاردزتاون، دوبلین، و دیوید آما، از هیزل گرو، جاده پرترین، دونابث، دوبلین، متهم به قتل آقای شری هستند. آنها بدون هیئت منصفه برای محاکمه به دادگاه کیفری ویژه فرستاده شدند.

هر دو در زمان جنایت ادعایی زیر سن قانونی بودند اما از آن زمان 18 ساله شده اند.

آقای شری، اهل فینگلاس، در 24 دسامبر سال گذشته پس از حمله به جیسون هنسی ارشد با اسلحه در استیک هاوس براون در بلانچاردزتاون کشته شد. آقای هنسی در 4 ژانویه درگذشت.

رسیدگی‌های دادگاه عالی آقای موسوینی و آقای اماه استدلال می‌کردند که ایالت در ارائه یک رژیم مجازاتی که به قضات اجازه می‌دهد در نظر بگیرند که فردی که به قتل محکوم شده است در زمان جرم ادعایی کودک بوده است، شکست خورده است.

به نمایندگی از مارک لینام SC، این زوج استدلال کردند که اگر به جرم قتل محکوم شوند، با یک حبس ابد اجباری روبرو خواهند شد، زیرا در بزرگسالی محکوم خواهند شد. استدلال می شود که چنین نتیجه ای به منزله نقض حقوق آنها خواهد بود. آنها استدلال می کنند که چنین مجازات شدیدی برای کودکان مناسب نیست.

هر دو مرد قبل از اینکه فرصتی برای اظهار نظر داشته باشند، 18 ساله شدند. آنها استدلال می کنند که اگر بر اساس رویکرد فعلی مجرم شناخته شوند، از چشم انداز تجدید نظر یا صدور حکم محروم خواهند شد. قضات حق دارند چنین اقداماتی را برای افرادی که در زمان صدور حکم صغیر هستند، در نظر بگیرند.

گفته می‌شود که این دو متقاضی با قوانین موجود تعصب داشته‌اند، که به ادعای آنها بر توانایی وکلای آنها برای مشاوره در مورد نحوه ادامه در رابطه با اتهاماتی که با آن روبرو هستند تأثیر منفی می‌گذارد.

به دلیل خلأها، گفته می شود که قانون در جمهوری در مورد مجازات مجرمان کودک “پر از خلاءها” است که منجر به عدم اطمینان، استرس، نتایج ناعادلانه و عدم وضوح در مورد اختیارات مجازات می شود.

این وکیل گفت که طرف او نگران است که درخواست تجدیدنظر در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد و مسائل مطرح شده قبل از فرارسیدن زمانی که تجدیدنظرخواهان باید نسبت به اتهاماتی که با آن روبرو هستند برسد، حل شود.

بنابراین، متقاضیان همچنین از دادگاه ها می خواهند که دستورات لازم را برای جلوگیری از برگزاری محاکمه آنها تا زمانی که قوانین اصلاح شوند و به قضات این اختیار را بدهد تا احکامی صادر کنند که نشان دهنده این واقعیت است که آنها در جریان جنایات ادعا شده کودک بوده اند.

این دو در روند رسیدگی قضایی خود علیه مدیر دادستانی عمومی، ایرلند و دادستان کل، به دنبال اعلامیه ها و دستورات مختلفی از دادگاه هستند. اینها شامل اعلامیه هایی است مبنی بر اینکه حقوق قانون اساسی آنها به دلیل ناکامی ایالت در داشتن یک رژیم مجازات قانونی که به قضات اجازه می دهد در نظر بگیرند که فرد محکوم شده در زمان قتل کودک بوده، نقض شده است.

آنها همچنین به دنبال اعلامیه‌هایی هستند مبنی بر اینکه بخش‌هایی از قانون کودکان سال 2001 با عدم پیش‌بینی صدور حکم ثابت یا تجدیدنظر در حبس ابد برای افراد زیر سن، حقوق و حقوق اساسی آنها را تحت کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نقض می‌کند. 18 در زمان قتل انجام شده، اما بیش از 18 به دلیل محکومیت.

کمیسیون حقوق بشر و برابری ایرلند طرف اطلاع رسانی در این اقدام است.

پرونده‌های روز دوشنبه نزد قاضی گرت سایمونز بود، که به‌طور مستقل به متقاضیان اجازه داد تا ادعاهای خود را مطرح کنند. این پرونده اواخر این ماه به دادگاه بازخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید