تعداد اعضای نیروی دفاعی با محکومیت ممکن است بیشتر از آنچه گزارش شده باشد – ایرش تایمز



مقامات دولتی و نظامی نگران هستند که تعداد بیشتری از این ها وجود داشته باشد نیروهای دفاعی پرسنلی که با اتهامات جنایی جدی نسبت به آنچه قبلاً گزارش شده است روبرو هستند.

این به این دلیل است که رهبری نیروی دفاعی به تک تک اعضای تکیه می کند تا در صورت مواجهه با اتهامات در دادگاه های غیرنظامی به آنها اطلاع دهد. اگر یک سرباز، ملوان یا خدمه تصمیم بگیرد که به مافوق خود اطلاعی ندهد، اغلب هیچ راهی برای کشف یا طرح اتهام علیه آنها وجود ندارد.

هفته گذشته رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی سپهبد شان کلنسی به Taoiseach اطلاع داد سایمون هریس و Tanaiste و وزیر دفاع مایکل مارتین 68 نفر از نیروهای دفاعی وجود دارند که اخیراً به دلیل جرایم محکوم شده اند یا در دادگاه های متهم به تخلفات محاکمه شده اند.

به گفته سخنگوی Tánaiste، این موارد شامل طیفی از تخلفات “از جمله نظم عمومی، رانندگی در حالت مستی، جرایم مواد مخدر، تجاوز فیزیکی و جرایم جنسی” است.

تخمین زده می شود که حدود دو سوم پرونده ها به موضوعاتی مربوط می شود که هنوز در دادگاه های مدنی به نتیجه نرسیده است.

ممکن است تعداد واقعی پرونده های حل نشده بسیار بیشتر باشد. همانطور که وجود دارد، نیروی دفاعی هیچ راهی برای تشخیص دقیق بودن رقم فعلی ندارد. یک منبع گفت: «تنها راه این است که تک تک اعضا را دوبار بررسی کنیم، که کار بزرگی خواهد بود و زمان زیادی می برد».

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که رهبری نظامی هیچ راهی برای اطلاع از اینکه آیا یکی از اعضا در دادگاه خانواده مشمول دستور منع یا دستور ایمنی شده است وجود دارد. پرونده های دادگاه خانواده به صورت غیرعلنی برگزار می شود، به این معنی که تصمیمات آنها علنی نمی شود.

اگرچه افسران قضایی نیروی دفاعی می توانند و می توانند در پرونده های مربوط به پرسنل در دادگاه های غیرنظامی جنایی شرکت کنند، اما نمی توانند در جلسات دادگاه های خانواده شرکت کنند.

همانند دادگاه‌های جنایی، دادگاه‌های خانواده به‌طور خودکار به نیروی دفاعی هشدار نمی‌دهند، اگر یکی از اعضای آن‌ها به دلیل ادعاهای خشونت خانگی مشمول دستور منع منع یا دستور حمایت شود.

موضوع هم تاثیر دارد پلیس. Gardaí از نظر قانونی موظف است وجود حکم قضایی علیه آنها را به کارفرمای خود فاش کند. اما هیچ سیستمی برای اطمینان از انجام این کار وجود ندارد، و قانون دادگاه خانواده از نظر قانونی آن را از اطلاع دادن به رهبری نیروی دفاعی گاردا در مورد دستوری علیه یکی از اعضا منع می کند.

سپهبد کلنسی قرار است روز دوشنبه با آقای مارتین ملاقات کند تا او را در مورد اقدامات انجام شده در پاسخ به خدمت اعضای نیروهای دفاعی که با اتهامات جنایی روبرو هستند، توضیح دهد. فقدان یک سیستم گزارش دهی خودکار احتمالاً یکی از موضوعات مورد بحث است.

Taoiseach هفته گذشته گفت که افرادی که محکومیت جدی دارند نباید در ارتش خدمت کنند و کسانی که با اتهام مواجه هستند باید حذف شوند.

Tánaiste طیف وسیعی از اقدامات را در پاسخ به این مناقشه اعلام کرده است، از جمله دستور بازنگری کامل تعداد افسران محکوم به چندین سال قبل. او همچنین یک مشاور ارشد به نام پیتر وارد را منصوب کرده است تا یک بررسی «جامع و مستقل» از اداره چنین مواردی در نیروهای دفاعی انجام دهد.

آقای مارتین گفت که به رئیس ستاد دستور داده است تا اطمینان حاصل کند که کارکنان متهم به تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی به “مرخصی محلی بدون لطمه به نتیجه نهایی پرونده خود” سپرده خواهند شد. او گفت که این “کار معقول و درست” است.

مرخصی محلی نوعی مرخصی استحقاقی است که به تشخیص افسر فرمانده است. برخلاف An Garda Síochána، هیچ ماده ای در مقررات نیروی دفاعی برای حذف عضوی که با اتهام مواجه است وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید