بیش از یک سوم بیماران هنگام بستری شدن در بیمارستان های ایرلند دچار سوءتغذیه شدند – روزنامه ایرلند تایمز



بر اساس تحقیقات جدید، بیش از یک سوم بیماران هنگام بستری در بیمارستان‌های ایرلند دچار سوء تغذیه هستند و این میزان در حال افزایش است.

این تحقیق که توسط انجمن تغذیه بالینی و متابولیسم ایرلندی انجام شد، نشان داد که در آخرین نظرسنجی، سوءتغذیه در بستری شدن در بیمارستان به 34 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با 32 درصد در سال 2011 و 28 درصد در سال 2010.

با این حال، همچنین نشان داد که میزان سوءتغذیه در بیماران در بخش‌های طولانی مدت یا توانبخشی 21 درصد در مقایسه با 36 درصد در سایر بخش‌ها و در بیماران بستری شده از سایر بیمارستان‌ها 26 درصد در مقایسه با 35 درصد بود. برای پذیرفته شدگان از خانه به گفته محققان، این نشان می‌دهد که غربالگری و پروتکل‌های درمان اجباری ملی سو تغذیه که در بیمارستان‌های دولتی در سال 2020 معرفی شدند، کارساز هستند.

در این مطالعه از داده های 3662 بیمار در 26 بیمارستان دولتی در ایرلند استفاده شد.

جامعه خواستار گسترش غربالگری سوء تغذیه به سایر محیط‌های بالینی، مانند سرپایی، مراقبت روزانه و مراقبت‌های اولیه، به‌ویژه برای بیماران سرطانی و سالمندان شد.

در پیش نویس بودجه سال 2025 خود در روز دوشنبه، جامعه خواستار حمایت و تأمین مالی بیشتر مداخلات سوء تغذیه شد. نیام رایس، مدیر این مطالعه گفت: این مطالعه دو دلیل اصلی برای افزایش بیماران مبتلا به عوامل خطر سوء تغذیه را شناسایی کرد.

او گفت: «اول افزایش سن جمعیتی بیمارانی است که وارد بیمارستان می‌شوند و افراد مسن بیشتر در معرض سوءتغذیه هستند و دوم، بروز سرطان بیشتر است که در نتیجه بیماران سرطانی در جمعیت عمومی بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود.

این گروه بیماران همچنین بیشتر از مشکلات تغذیه ای که منجر به سوء تغذیه می شود رنج می برند.

او گفت: «میزان سوء تغذیه در بیمارستان‌های دولتی ما بسیار بالاست و اگر توجه بیشتری به بهبود وضعیت تغذیه بیماران در جامعه داشته باشیم، می‌توان از برخی از آنها پیشگیری کرد.»

لازم بود غربالگری و درمان سوءتغذیه در همه مکان‌هایی که بیماران سرطانی تحت مراقبت قرار می‌گیرند، به ویژه در واحدهای روزانه که در آن‌ها درمان سیستمیک سرطان را دریافت می‌کنند، گسترش دهیم تا دسترسی سریع به متخصصان تغذیه سرطان، که تعداد انگشت شماری از آنها در سراسر کشور داریم، تسهیل شود. ،” او گفت.

دیدگاهتان را بنویسید