بلاتنید رالی می گوید نام بردن از جاناتان موران از متجاوز به عنف “آرامش بزرگ” به ارمغان آورد – آیریش تایمز


زنی که از ناشناس ماندن خود چشم پوشی کرد تا متجاوز به او نامش فاش شود، گفت که از این واقعیت که مردم اکنون می دانند مهاجم او چه کرده است، “آرامش زیادی” می کند.

بلاتنید رالی، از مولینگار، شرکت وستمیت، پس از سخنرانی در دادگاه تاج و تخت دوبلین جاناتان (جانی) موران، از تاور ویو، مولینگار، مجرم شناخته شد در دادگاه جنایی مرکزی به دلیل تجاوز جنسی به او در گالوی در سال 2019، به 9 سال زندان و آخرین سال به حالت تعلیق در آمد.

او گفت که در دوره پس از حمله، موران، که خود را بی گناه دانست، “با سر بالا راه می رفت و به بازی راگبی و معاشرت در باشگاه راگبی خود ادامه می داد و به کار خود ادامه می داد”.

خانم رالی گفت که مردم اکنون دقیقاً می‌دانستند که “او در آن زمان که من در حبس بودم و هیچ کاری انجام نمی‌دادم و بعد کاملاً منزوی بودم، چه چیزی را پنهان کرده بود، و این برای من آرامش زیادی به ارمغان می‌آورد”.

او گفت که یکی از آسیب زاترین جنبه های اتفاقی که برای او افتاد این بود که زندگی موران “به روال عادی خود ادامه داد” در حالی که زندگی او “کاملاً از هم پاشید” با هر چیزی که می دانست و دوست داشت از بین رفت.

خانم رالی 21 ساله بود که پس از ملاقات موران با او در جشنواره هنرهای گالوی و بازگشت با افراد دیگر به خانه ای که او در آن اقامت داشت، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. موران راگبی باشگاهی را در مولینگار با برادران رالی بازی می کرد و برای او شناخته شده بود. او با او از خانه به سوله ای در بیرون محل حمله که موران در آن از یک بطری استفاده کرد، رفت.

او به خبرنگاران گفت که تصمیم گرفت از حق خود برای ناشناس ماندن چشم پوشی کند زیرا ممکن است به دیگران کمک کند یا به آنها آرامش دهد. آنها می توانند بگویند “او شبیه من است، یا شبیه من است، یا همان سبک زندگی من است.”

خانم رالی گفت که فکر می‌کند برای جامعه مهم است که نام موران در آنجا باشد.

وقتی به تجاوز جنسی فکر می کنید، به مردان مسن تر و ترسناک فکر می کنید. این مرد جوان بود، او در آن زمان 21 ساله بود، مانند سایر همسالان ما، و من فکر می کنم به عنوان یک جامعه باید به این واقعیت توجه کنیم که این جنایات در محله ما اتفاق می افتد چندان دور نیست. جوانان… جوان ترها نمی توانند این واقعیت را بپذیرند که این جنایات در جوامع آنها اتفاق می افتد.”

آقای قاضی تونی هانت در محکومیت موران در مورد اهمیت رضایت هشدار داد که خانم رالی بعداً گفت که “مشکل بزرگی در بین جوانان” است.

او افزود: «فکر می‌کنم ما یک تصور غلط داریم که در مورد رضایت بسیار تحصیل کرده‌ایم. فکر نمی‌کنم ما باشیم.»

با این حال، در مورد او، او گفت که فکر نمی‌کند «تحصیل مهم باشد. من فکر می کنم برخی از مردم فقط قرار است کارهای بد انجام دهند. بعضی افراد فقط بد هستند.

چیزی که در مورد جمله ای که به موران داده شد برای او مهم بود این بود که اعتقاد او را در مورد اتفاقی که برای او رخ داده بود تأیید می کرد و به این معنی بود که دیگر نمی تواند از رویارویی با کاری که انجام داده بود اجتناب کند.

“گاهی اوقات فکر می کنید، آیا این قدر بد بود؟ چرا من نمی‌توانم از این موضوع کنار بیایم؟» او گفت، اما حکمی که موران دریافت کرد تأیید کرد آنچه برای او اتفاق افتاده بد بوده است.

خانم رالی افزود: «شما از این کار راحت می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید