پناهجویان بی خانمان در باران آخر هفته غرق شده اند – ایرلندی تایمز


پناهجویان بی خانمانی که در چادرها در رانلاق دوبلین پناه گرفته بودند، کیسه خواب ها و لباس های خیس را بر روی موانع فولادی در اطراف کانال بزرگ آویزان کردند تا آنها را پس از باران شدید آخر هفته خشک کنند.

بیش از 50 چادر در مسیر پیاده روی در کنار یک ساختمان اداری خالی در Charlemont Place برپاست. محل جدیدترین کمپ مردان مجردی که به دنبال پناه بردن به داخل شهر هستند. پس از باریدن تقریبا 10 میلی لیتر باران در صبح و بعد از ظهر شنبه، ورقه های بزرگی از برزنت آبی که توسط داوطلبان تهیه شده بود، روی چادرها کشیده شد تا از آنها در برابر عوامل محافظت کند.

محمد (27 ساله)، از اردن، روز یکشنبه گفت که باران “در تمام چادرها آمده است”.

«کل کیسه خواب ما خیس شد، همه لباس ها، کفش ها، همه چیزمان. ما در حال تلاش برای خشک کردن آنها هستیم.» او با اشاره به چند کیسه خواب، کاپشن و جوراب که در هفته های اخیر در امتداد کرانه کانال نصب شده بود، برای جلوگیری از بی خانمان هایی که چادر زده اند، اشاره کرد. کفش‌ها و لباس‌ها روی پیاده‌رو پهن شده بودند، به امید خشک شدن صاحبان.

او در حالی که مردم از کنار بند رخت های موقت عبور می کردند، گفت: «این منظره خوبی برای مردم نیست.

وی با اشاره به متری مدفوع انسان از کمپ ادامه داد: دیروز مستها یا شاید آنها را در حال انجام کارهای احمقانه در آنجا مصرف می کردند. بنابراین وقتی مردم می آیند و آن را می بینند، می گویند عصبانی هستند. آنها فکر می کنند ما این کار را می کنیم. آبرو برای ما خوب نیست. ما سعی می کنیم آن را تمیز نگه داریم.» سه کیسه زباله که آقایان برای زباله استفاده می کنند تقریبا پر است.

“اما شما می دانید که چیزی وجود ندارد. اگر بخواهیم دوش بگیریم، اگر بخواهیم دستشویی برویم، هیچی. تا فانوس دریایی باید حدود 40 دقیقه پیاده روی کنیم [a service for homeless people on Pearse Street] و سپس می توان آن را بست.

«بدن ما به آب نیاز دارد، اما نمی‌توانیم بنوشیم زیرا توالت نداریم. برای ما سخت است.”

مرد دیگری (29) اهل فلسطین انگلیسی بسیار کمی صحبت می کند، اما با ترجمه محمد می گوید پنج روز است که در ایرلند بوده است. در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد شرایط زندگی چیست، شانه بالا انداخت. “خیلی غم انگیز است. برای ما خوب نیست برای این ساختمان خوب نیست،» او با نگاهی به ساختمان اداری که دارای علامت اجاره است، اضافه می کند.

از 4 دسامبر، خدمات اسکان حفاظت بین‌المللی (IPAS) برای مردان بزرگسال مجرد، زمانی که خود را برای درخواست پناهندگی به اداره حفاظت بین‌المللی (IPO) معرفی می‌کنند، مسکن ارائه نمی‌کند. تا روز جمعه، 2170 پناهجوی مرد “در انتظار اسکان” بودند که از روز سه شنبه 34 نفر افزایش داشته است.

در مجموع 4041 مرد از 4 دسامبر به این سو مراجعه کرده اند که 398 نفر پس از “غربالگری آسیب پذیری” و 1473 “بعد از آن” مسکن ارائه شده اند. این مردان به جای ارائه مسکن، کمک هزینه «افزایش یافته» 113.80 یورو در هفته دریافت می کنند.

داوطلبان روز یکشنبه درخواست تشک خشک برای مردان بی خانمان کردند. اداره کودکان و ادغام، که IPAS را اداره می کند، برای اظهار نظر تماس گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید