استرس روانی شدید یک پاسخ طبیعی به رویدادهای شدید است – به همین دلیل است که درمان پریشانی بی فایده است.


ترجیحات اولیه من برای تماشای تلویزیون ممکن است سرنخی باشد مبنی بر اینکه من شغلی را در زمینه تحقیق دنبال خواهم کرد ضربه روانی. دوران جوانی ام را با تماشای درام کمدی نظامی آمریکایی M*A*S*H* گذراندم، که تیمی از پزشکان و کارکنان پشتیبانی مستقر در بیمارستان جراحی متحرک 4077 ارتش در Uijeongbu، کره جنوبی، در طول جنگ کره را دنبال می کند. در 20 سالگی، من یکی از طرفداران درام اورژانس شیکاگو ER شدم.

در این مجموعه‌های تلویزیونی، «تروما» تنها به آسیب‌های جسمی ویرانگر اشاره می‌کند. از آن زمان این اصطلاح برای توصیف روانشناسی رویدادهای شدید و همچنین آسیب های فیزیکی به زبان رایج تبدیل شده است. اما یک مفهوم پزشکی را حفظ می کند که به نظر من مفید نیست.

تحقیقات من به شدت در مورد آسیب روانی تجدید نظر می کند. به‌جای تلاش برای مشخص کردن «اشتباه» در افرادی که تحت تأثیر آسیب‌های روانی قرار گرفته‌اند، بر ویژگی‌های مشترکی تمرکز می‌کنم که برخی را در معرض خطر آسیب قرار می‌دهد و نه دیگران. این ویژگی‌های مشترک، که به عنوان هویت اجتماعی شناخته می‌شوند، در بهبودی تروما نیز بسیار مهم هستند.

رویدادهای مهم تغییر دهنده زندگی رایج هستند. و رایج ترین پاسخ به رویدادهای آسیب زا، تاب آوری روانی است: افراد بهبود می یابند. بیشتر از 90 درصد مردم افرادی که رویدادهای آسیب زا مستقیمی مانند جنگ، خشونت جنسی، حوادث رانندگی و بلایای طبیعی را تجربه کرده اند، هیچ پیامد روانی درازمدت نامطلوبی ندارند. در بیشتر موارد، مردم این رویدادها را مدیریت می کنند و ادامه می دهند.

اما در حالی که اکثر مردم انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند، تجربیات آسیب‌زا می‌توانند و اغلب هنوز هم آن‌ها را تغییر داده و هویت‌های جدیدی ایجاد می‌کنند. برای مثال، جنگ و سوگواری می تواند پناهندگان، یتیم و بیوه ها را ایجاد کند. اما تروما همچنین می تواند هویت های موجود را واقعاً مهم کند.

ادامه پرونده کارگران پست فرعی بریتانیا به ناحق محکوم شد مدیریت مالی ضعیف مثال خوبی است. پاسخ آنها، به رهبری اتحاد عدالت برای مدیران فرعی، هم بر اساس هویت حرفه ای آنها به عنوان مدیران فرعی و هم بر حس افزایش یافته ارتباط اجتماعی است که از آن ناشی می شود. بی عدالتی که متحمل شدند.

ریسک و تاب آوری

تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های زیادی به آسیب‌های روانی فراتر از پیامدهای شخصی منفی تروما در چارچوب سلامت و پزشکی وجود دارد. برخی از واکنش های پس از سانحه بیشتر مثبت هستند تا منفی، برخی دیگر بیشتر اجتماعی و سیاسی هستند از روانی.

آسیب روانی یک پدیده پیچیده شخصی، اجتماعی و سیاسی است. شرایط زندگی هم برای خطر تجربه آسیب زا و هم برای بهبودی کلیدی است فرزندان و بزرگسالان.

من به عنوان بخشی از یک کار می کردم تحقیق تیمی نپال پس از زلزله‌های بزرگ در سال 2015 در آنجا. یافته‌های ما نشان داد که موقعیت اجتماعی مردم – مرتبط با سیستم کاست تاریخی – میزان آسیب‌های روانی را که آنها تجربه کرده‌اند، و همچنین میزان تعلق اجتماعی را که پس از زلزله احساس می‌کنند، تعیین می‌کند. این ویژگی ها با هم توضیح می دهند که چه کسی علائم را نشان می دهد استرس پس از سانحه.

مدل‌های بالینی ترومای روان‌شناختی به دنبال درمان فردی با استفاده از دارو و درمان هستند. این می تواند به مزایای سلامتی شرکت در الف منجر شود جامعه یا گروه اجتماعی نادیده گرفته می شود.

همه‌گیری به ما آموخته است که توانایی جمع شدن برای سلامت جسمی و روانی در مواقع سخت بسیار مهم است. به همین ترتیب، انعطاف پذیری فردی اغلب به این بستگی دارد انسجام اجتماعی در طول تهدید

حتی پس از سخت ترین و تهدید کننده ترین تجربیات، بسیاری از مردم گزارش می دهند که زنده مانده اند “رشد پس از سانحه”، که اغلب به عنوان قدردانی و علاقه مجدد به زندگی توصیف می شود. تحقیقات ما نشان می‌دهد که ارتباطات مبتنی بر هویت و گروه‌محور برای این نتایج مثبت‌تر حیاتی هستند.

مردم هم می توانند نشان دهند رشد جمعی پس از سانحه. در چنین مواردی، بازماندگان درکی جمعی از چگونگی ارتباط تجربیات آسیب زا با هویت خود می سازند. این نه تنها امکان ارتباط بین افراد آسیب دیده را فراهم می کند، مانند مورد مدیران فرعی پست بریتانیااما همچنین عقب راندن سیستم‌های قدرتمندی را که ممکن است باعث شروع مشکل شده‌اند و همچنان وضعیت بد را بدتر می‌کنند، آسان‌تر کند.

پایداری سیاسی است

کم قدرت ترین افراد در هر جامعه – فقرا، اقلیت های قومی، زنان، معلولان، افراد بسیار جوان و مسن – کسانی هستند که به طور نامتناسبی تحت تأثیر آسیب های روانی قرار می گیرند. این گروه‌ها ممکن است برای شنیده شدن صدایشان تلاش کنند، بنابراین گرد هم آمدن برای صحبت کردن می‌تواند به دنبال عدالت و تغییرات مثبت اجتماعی باشد. این اغلب توسط بازماندگان به عنوان “بهترین دارو”.

تجارب آسیب زا، به جای اینکه منجر به انفعال و قربانی شدن شوند، می توانند الف را تثبیت کنند احساس خود جمعی و عاملیت جمعی – احساس ما از اینکه چه کسی هستیم و چه چیزی می توانیم به دست آوریم. همبستگی بین افراد آسیب دیده از تروما می تواند آنچه را که در حال حاضر وجود دارد تقویت کند ارتباطات اجتماعی و اقدام جمعی سریع با پیامدهای سیاسی.

ما دیدیم که چگونه این روند در طی آن شکل گرفت #من هم همینطور و #سیاهان مهم است کمپین ها این نوع همبستگی مبتنی بر هویت همچنین در قلب کسانی است که اکنون به دنبال مسئول نگه داشتن صاحبان قدرت برای رسوایی UK Post هستند.

اما چرا استفاده از لنزهای طبی برای آسیب های روانی اینقدر مداوم است؟ البته صدمات زیادی به سلامتی وارد می شود هزینه های ناتوانی در سراسر جهان برای کمی اما یک اقلیت قابل توجه افراد متاثر از تروما این برخی از دلایلی را توضیح می دهد که چرا ما به استفاده از لنزهای تجویزی ادامه می دهیم.

به عنوان بیننده‌ای که هم ER و هم M*A*S*H* را تماشا می‌کردم، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را درگیر و تحسین کردم و داستان‌های آنها را هفته به هفته دنبال کردم. تمرکز دراماتیک به ندرت بر قربانیان بود. دیده شدن برای کمک یک پاسخ برنده است. اما ما را از پیشگیری و محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر تروما منحرف می کند. این باید تمرکز ما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید