پنج چیزی که از مناظره ریاست جمهوری آموختیم چیست؟


این اولین باری بود که دونالد ترامپ و جو بایدن از زمان مبارزات انتخاباتی 2020 با هم مناظره می کردند، بنابراین The Conversation از دفید تاونلی، آکادمیک امنیتی و دولت ایالات متحده خواست تا این دیدار رو در رو تماشا کند و آنچه را که به نظر او مهم ترین نکات است، تجزیه و تحلیل کند.

پیش از مناظره تلویزیونی شب گذشته دو نامزد ریاست جمهوری، اکثرا حدس و گمان در مورد سرعت جو بایدن بود. سن رئیس جمهور 81 ساله موضوعی بود بحث قبل از مناظره و عملکرد بایدن حامیان او را مطمئن نکرد. درعوض، عملکرد گاه پر پیچ و خم او به این نگرانی بیشتر می‌افزاید که او برای این کار خیلی پیر شده است.

بایدن خشن به نظر می رسید و دامنه صوتی کمی داشت، که باعث شد تیم اواسط مناظره او به این کار بپردازند توضیح که سرما خورده است اما او اغلب در پاسخ هایش مبهم بود و هنگام صحبت در مورد سیاست مهاجرتی خود در مرز جنوبی، پیچیدگی های نسبتاً بدی داشت.

این جلسه که توسط CNN سازماندهی شد، بر اساس قوانین جدید مناظره های انتخاباتی قبلی برگزار شد. وقتی نوبت به صحبت نمی رسید میکروفن کاندیداها خاموش می شد و به هر دو کاندیدا اجازه می داد بدون وقفه صحبت کنند. ترامپ در مناظره های 2020 پیوسته تلاش کرد در حالی که بایدن صحبت می کند دخالت می کند.

و برای اولین بار از زمان اولین مناظره ریاست جمهوری بین ریچارد نیکسون و جان اف کندی، هیچ مخاطبی در استودیو دیده نشد. خبرنگاران به عنوان راهی برای کاهش اختلال ایجاد شده در بحث های 2020.

با وجود موافقت با شرایط بحث، تعداد کمی از آنها چند هفته پیشترامپ حتی قبل از اینکه این مناظره اتفاق بیفتد، سعی کرده بود روایتی را پیرامون بحث ایجاد کند.

قبل از آن، بسیاری از جمهوری خواهان، از جمله ترامپ، این کار را داشتند ادعاهای خودسرانه ادعا می کند که رئیس جمهور 81 ساله تعدادی از داروهای تقویت کننده عملکرد را برای بحث مصرف می کند. ترامپ نیز ادعاهای مشابهی داشته است در سال 2016 زمانی که با هیلاری کلینتون و زمانی که با جو بایدن روبرو شد در سال 2020.

ترامپ و حامیانش نیز بی طرفی ناظران را زیر سوال برده اند جیک تاپر.

با این حال، نکاتی برای حذف از این درگیری وجود داشت.

1. سن بایدن حتی بیشتر از قبل مسئله ساز است

این بزرگترین فرصت بایدن برای فرونشاندن نگرانی آمریکایی ها در مورد سنش بود و او در انجام این کار ناکام ماند. صدای بایدن به ندرت با اعتماد به نفس بالا می رفت و او نتوانست تاثیر واقعی بر ترامپ بگذارد. او بارها در انتقاد از ترامپ به دلیل تلاش برای براندازی انتخابات 2020 یا انتصاباتش در دادگاه عالی که لغو شد، شکست خورد. حقوق سقط جنین در Roe v Wade 50 سال پیش نمایش داده شد.

پس از مناظره، یک نماینده مجلس گفت خبرنگاران گفتند که او فکر می‌کند بایدن شبیه “قهرمان بوکسی است که از سن اوج خود به رینگ می‌رود و به گوشه‌اش برای پرتاب کردن نیاز دارد.”

2. ترامپ در ارائه خود خویشتن داری کرد

به نظر می رسد قوانین جدید که میکروفون نامزدها را در زمان صحبت نکردن خاموش می کند، بر ترامپ تأثیر گذاشته است. در تنها موردی که بایدن در پایان یک جمله بدون اینکه آن را تمام کند مکث کرد، ترامپ این کار را کرد شوخی می کنم عصر بایدن ترامپ گفت: «واقعاً نمی‌دانم او در پایان این جمله چه گفت. “فکر نمی کنم او هم این کار را کند.” اما این تنها مورد بود، یک تغییر قابل توجه از چهار سال پیش.

جو بایدن، رئیس‌جمهور، راست، و نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، در سمت چپ، در مناظره ریاست‌جمهوری که توسط CNN برگزار شد.

رئیس جمهور جو بایدن، راست، و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در جریان مناظره ریاست جمهوری که توسط سی ان ان برگزار شد، چپ شدند.
AP/Alamy

3. حقوق سقط جنین همچنان یک مسئله کلیدی است

دموکرات ها به دنبال تضمین این هستند که کنترل تولد و حقوق سقط جنین در کمپین انتخاباتی مرکزی باقی بماند و بایدن از حمایت ترامپ از ممنوعیت سقط جنین انتقاد کرده است. او گفت: «کاری که شما انجام دادید وحشتناک بود گفت ترامپ، اضافه کرد که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ می تواند منجر به محدودیت های فدرال سقط جنین شود که در سراسر کشور اعمال می شود. ترامپ در پاسخ گفت که به ممنوعیت سقط جنین به جز «تجاوز، زنای با محارم و زندگی مادر» معتقد است.

4. رقابت بسیار شخصی شد

هر دو گوینده از این فرصت استفاده کردند و حملات شخصی شدیدی را علیه حریف خود انجام دادند. بایدن گفت ترامپ بعد از اینکه ادعا کرد ترامپ در حالی که همسرش باردار بود با ستاره فیلم های پورن استورمی دنیلز همخوابه بوده، “اخلاق یک گربه کوچه” را دارد.

ترامپ در دفاع از خود گفت: من با ستاره فیلم های پورن رابطه جنسی نداشته ام. بایدن سپس اظهار داشت که ترامپ «تنها فردی در این صحنه است که یک مجرم مجرم شناخته می‌شود» که ترامپ در پاسخ گفت: «وقتی درباره یک مجرم صحبت می‌کند، پسرش یک مجرم محکوم است».

ترامپ سپس اضافه کرد که بایدن “به محض اینکه از مقامش خارج شود ممکن است یک مجرم محکوم شود… جو با تمام کارهایی که انجام داده می تواند یک مجرم محکوم شود.”

5. حمله به کاپیتول هنوز مشکل ساز است

سوال در مورد شورش 6 ژانویه و تکذیب انتخابات توسط ناظم جیک تاپر برای ترامپ مطرح شد. گفت که او نتایج انتخابات را «اگر انتخابات عادلانه، قانونی و خوب باشد» می پذیرد. با این حال، ترامپ همچنان مدعی شد که انتخابات 2020 از او دزدیده شده است گفتن که “تقلب و هر چیز دیگر مسخره است.”

را برای اولین بار در تلویزیون مناظره ریاست جمهوری در سال 1956 بود، اما نه آدلای استیونسون و نه دوایت آیزنهاور در مناظره ظاهر نشدند. در عوض، سناتور مارگارت چیس اسمیت و بانوی اول سابق النور روزولت از نمای نزدیک با هم درگیر شدند.

چهار سال بعد، مناظره بین معاون رئیس جمهور ریچارد نیکسون و سناتور جان اف کندی، برای نتیجه انتخابات بسیار مهم بود، اگرچه بسیاری از این جمله عطف به ماسبق بود بسیاری از کسانی که به مناظره از رادیو گوش دادند، فکر کردند که نیکسون عملکرد بهتری داشت، اما اکثر بینندگان فکر می کردند که سناتور جوان برنزه بهتر از نیکسون به نظر می رسد که زیر نور تلویزیون عرق می کند.

بسیاری از ناظران همچنین به دومین مناظره انتخابات 1992 اشاره می کنند که رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش سی دقیقه بعد از مناظره به ساعت خود نگاه کرد. برای بسیاری از بینندگانی که تماشا می کردند، بوش به مسائلی که در آن بحث می شد بی علاقه به نظر می رسید. رقیب او، بیل کلینتون، در مناظره با او پیروز شد نامزدی با یکی از مخاطبان در مورد رکود.

این که آیا مناظره دیشب هر یک از این لحظات حساس را برای ما فراهم کرد یا خیر، تنها در مراسم پس از مرگ در انتخابات نوامبر مشخص خواهد شد. آنچه مسلم است این است که بسیاری از دموکرات‌ها بیش از گذشته نگران عملکرد بایدن هستند. و این شاید خاطره انگیزترین چیز در مورد این بحث باشد.

دیدگاهتان را بنویسید