مک گرات می گوید تصمیم در مورد بودجه ایالتی برای مرکز رویدادهای با تأخیر کورک در هفته های آینده اتخاذ خواهد شد – ایریش تایمز



نامزدی ایرلند برای عضویت در کمیسیون اروپا مایکل مک گراث گفت که تصمیم گیری در مورد درخواست بودجه اضافی دولتی خیلی دیر است چوب پنبه مرکز رویداد در هفته های آینده انجام می شود.

حماسه با مرکز برای اولین بار در سال 2014 آغاز شد، زمانی که مناقصه ای برای 20 میلیون یورو کمک دولتی به بام اموال و یک ملت زنده. زمین در فوریه 2016 توسط اندا کنی، مدیر تائوئیس آن زمان تغییر یافت.

محل برگزاری کنسرت و کنفرانس چند منظوره با ظرفیت 6000 نفر برای مکانی در نزدیکی پل دروازه جنوبی شهر برنامه ریزی شده است. انتظار می رفت این پروژه در سال 2018 تکمیل شود. با این حال، این پروژه مدتی است که به دلیل عدم پیشرفت در سایت درگیر بحث و جدل بوده است.

در جلسه شورای شهر کورک در دسامبر گذشته، مشخص شد که تورم به بودجه اضافی برای این پروژه نیاز دارد. در ابتدا انتظار می رفت BAM Property and Livenation از 20 میلیون یورو بودجه عمومی بهره مند شود که متعاقباً به 50 میلیون یورو و سپس به 57 میلیون یورو افزایش یافت.

شورای شهر کورک برای بودجه بیشتر از دولت درخواست کرده است. با این حال، رقم دقیق درخواست شده علنی نشده است.

صدراعظم سابق خزانه داری آمریکا در سخنانی در کورک گفت که پرونده هنوز به طور فعال مدیریت می شود.

ما تماس گسترده ای با شورای شهر کورک داشتیم زیرا آنها طرف مذاکره با BAM و Live Nation بودند.

در حال حاضر در سطح دولت در وزارت مسکن است.

آنها بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و باید از جنبه‌های خاصی از پروژه راضی باشند و اطمینان حاصل کنند که کاملاً با تمام قوانین و رویه‌های عادی که شما انتظار دارید مطابقت دارد.»

من بسیار مطمئن هستم که دولت خیلی زود تصمیمی خواهد گرفت. من انتظار دارم در چند هفته آینده تصمیم بگیرم – انتظار دارم در ماه جولای.”

آقای مک گراث در پاسخ به این سوال که آیا می توان برای پیمانکارانی که از زمان تخصیص داده شده برای پروژه های سرمایه ای بزرگ دولتی تجاوز می کنند جریمه هایی اعمال کرد، گفت که هر قرارداد یک توافق قراردادی مستقل است.

BAM همچنین در ساخت پروژه بیمارستان ملی کودکان مشارکت دارد که هزینه های بیش از حد بر آن سنگینی می کند.

وی افزود که دولت ها خواستار اجرای این پروژه هستند.

ما بسیار از آن حمایت می کنیم، اما باید اطمینان حاصل کنیم که وقتی پول عمومی را خرج می کنید، آن را در راه درست خرج کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید