مدیر سابق ایرلند ادعا می کند که بنیانگذار Astronomy Ireland برای سخنرانی خود پول جمع آوری کرده است – The Irish Times



نجوم ایرلند یکی از مدیران سابق مدعی است که دیوید مور، بنیانگذار آن، «گرفتن پول» برای سخنرانی‌هایی را که قرار بود «جریان اصلی درآمد» سازمان علمی باشد، تمرین می‌کرد.

آقای مور که به خاطر حضورش در مطبوعات و رسانه های نجومی شهرت دارد، روز جمعه گفت که جامعه قبلاً “تهمت” شده بود. کمیسیون روابط کار (WRC)، اتهامات مربوط به اختلاس پول و بی نظمی های مالی را “کاذب” توصیف کرد.

مدیر سونیا مارتین به دادگاه کار گفت که او پس از یک جلسه “تند” هنگامی که آقای مور گفت باشگاه هیئت مدیره ندارد، راهی جز استعفا ندارد – موقعیتی که به گفته او باعث شد او “در تقلب عمومی” شرکت کند زیرا برای کمک هزینه بر این اساس درخواست کرد. .

WRC باید بررسی کند که آیا همه اعضای Astronomy Ireland باید در قبال شکایات خانم مارتین مسئول شناخته شوند یا خیر، پس از اینکه آقای مور گفت وضعیت حقوقی باشگاه به عنوان یک “جامعه نامشخص” بدون متولی “از نظر قانون مشکوک است”.

به گفته دادگاه، خانم مارتین ابتدا در سال 2021 به عنوان مدیر در اخترشناسی ایرلند استخدام شد، در مارس 2022 به عنوان مدیر ارتقا یافت و در ژوئیه 2023 استعفا داد. او بر اساس قانون اخراج ناعادلانه 1977، قانون زمان کار 1997، قانون شرایط استخدام (اطلاعات) 1994 و قانون مرخصی استعلاجی 2022 علیه کارفرمای سابق خود شکایت کرده است.

او گفت که وب سایت Astronomy Ireland اندکی قبل از جمع آوری کمک های مالی سالانه اصلی آن در آگوست 2022 هک شد. خانم مارتین گفت که می‌خواهد این هک را به Gardaí گزارش کند، زیرا او و کارمند دیگر نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها را داشتند اما آقای مور به آنها گفته بود که این کار را نکنید.

آقای مور داشتن هرگونه اطلاعات شخصی در وب سایت را رد کرد.

خانم مارتین گفت که خانم دویل نزد او آمد و گفت که او مشکلی را با افرادی که از Astronomy Ireland می‌خواهند یک سخنران برای قرارهای پولی تهیه کند، شناسایی کرده است.

او گفت: “دیوید به جای بازگشت به جامعه، پول را می گرفت و به عنوان درآمد خود به جیب می زد.” او گفت که هزینه‌های سخنران «جریان درآمد اصلی ایرلند» است. او افزود: «ما گمراه شدیم.

این بسیار عالی بود که متوجه شدم مقدار زیادی پول وجود دارد که قرار بود وارد سازمان شود که برای چندین سال جمع آوری نشده بود. ما در واقع در زمانی که من در مقام بودم، در مورد این موضوع از رگولاتور موسسات خیریه مشاوره حقوقی گرفتیم.»

خانم مارتین گفت که وقتی از مور درباره وضعیت هیئت مدیره باشگاه پرسید، آقای مور پاسخ داد: «هیچ هیئت مدیره ای وجود ندارد. دیوید مور و مشاورانش هستند.

خانم مارتین گفت که او “وحشتناک” شده است، زیرا از طرف شرکت Astronomy Ireland برای کمک های دولتی درخواست داده است، که باید توسط هیئت مدیره اداره شود. او گفت: “این یک کلاهبرداری است، ما باید یک تابلو داشته باشیم.”

وکیل خانم مارتین، Alan Krahn B.L، گفت که پس از نشان دادن قصد استعفا به خانم T پس از جلسه، خانم مارتین سال بعد پس از یک دوره مرخصی استعلاجی رسماً استعفا داد.

در بیانیه ای به دادگاه، آقای مور گفت که باشگاه به عنوان یک کارفرما در کمیسیون های درآمد ثبت شده است و گفت که مقامات مالیاتی از تسویه حساب “کاملا راضی” هستند. او گفت که این شرکت محدود برای “حفاظت” از هویت نجوم ایرلند و “مالک نام” تشکیل شده است.

او به دادگاه گفت که وقتی سازمان در دهه 1990 “کمک مالی بزرگ” را از آژانس آموزشی دولتی سابق FÁS دریافت کرد، آژانس به آنها گفت که ترتیبات آنها “خوب” بود.

آقای مور گفت: “بنابراین برای نیم میلیون پوند پول عمومی به اندازه کافی قانونی است.”

او گفت: “این پیچیده است، شاید از نظر قانون مشکوک باشد – من واقعاً نمی دانم، ما یک گروه داوطلب هستیم.” او گفت که این باشگاه به عنوان یک “جامعه غیرشخصی تا جایی که من می دانم” راه اندازی شده است.

قاضی جیم دولان گفت که باید ببیند چه کسی مسئول این ادعاهای قانونی است.

«این شکایات علیه Astronomy Ireland است، اما Astronomy Ireland چیست – یک شرکت غیرشرکتی؟ شاید پاسخ دهندگان مناسب تک تک اعضا باشند.»

آقای دولان گفت که باید کناره گیری کند و گفت که برای خزانه دار نجوم ایرلند، حسابدار ویلی مک دونا نامه خواهد نوشت و از او می خواهد که جلو بیاید و مدرک بدهد.

او گفت که انتظار دارد WRC این پرونده را برای تاریخی در سپتامبر تعیین کند تا در زمان مناسب تایید شود.

سپس آقای مور صحبت کرد و گفت: «می‌توانم چیزی برای اهداف مطبوعاتی اینجا بگویم؟ اتهامات متعددی وجود داشت؛ همه آنها جعلی هستند هیچ پول نادرست، هیچ بی نظمی مالی وجود ندارد.» وی افزود که “هیچ اطلاعات شخصی” در وب سایت Astronomy Ireland وجود ندارد.

آقای کران گفت: “آقای مور، جلسه دادگاه به تعویق افتاد.”

آقای مور گفت: «از نظر من بدنام شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید