طرح های خط بعدی Luas در دوبلین برای تایید دولت ارائه شده است – ایریش تایمز



به گفته پیتر والش، مدیر اجرایی آن، برنامه‌های خط بعدی Luas در دوبلین برای تأیید دولت با زیرساخت حمل‌ونقل ایرلند (TII) ارائه شده است که آماده درخواست مجوز برای خط Finglas “فورا” است.

ایمون رایان، وزیر حمل و نقل گفت که از اجرای سریع این خط حمایت می کند و قصد دارد به دنبال تصویب اولیه کابینه برای ساخت آن باشد.

Finglas Luas که به خط سبز موجود در برومبریج متصل می‌شود، پیش از سال 2031 برای ساخت برنامه‌ریزی نشده بود، اما تصمیم مثبت کابینه می‌تواند آن را سال‌ها زودتر آغاز کند.

گسترش خط سبز از سنت استفان گرین تا برومبریج، که در سال 2017 افتتاح شد، برای اتصال به فینگلاس طراحی شده بود، اما اگرچه مسیر ترجیحی برای این خط چهار کیلومتری انتخاب شده است، دولت هنوز توسعه آن را تحریم نکرده است.

استراتژی حمل و نقل برای منطقه دوبلین که در ژانویه سال گذشته منتشر شد، پروژه Finglas Luas را به عنوان یک پروژه “میان مدت” برای تحویل بین سال‌های 2031 و 2036 در بر می‌گیرد. با این حال، آقای والش گفت که این خط قبلاً برای تصویب دولت و TII ارائه شده است. پس از دریافت مجوز می‌تواند ظرف «چند هفته» درخواستی را به An Bord Pleanála ارسال کند.

“ما اکنون آماده رفتن هستیم. بلافاصله. مستقیما. اگر تاییدیه دریافت کنیم، طرح اولیه از قبل وجود دارد، بنابراین چند هفته طول می کشد تا آن را به An Bord Pleanála بیاوریم.

آقای والش که روز یکشنبه در آستانه بیستمین سالگرد خدمات لواس صحبت می‌کرد، گفت که او می‌داند که استراتژی حمل‌ونقل برای «تخصیص منابع برای رفع نیازهای حمل‌ونقل شهر» طراحی شده است.

با این حال وی افزود: ما درک می کنیم و قبول داریم که این همان جایی است که در برنامه است، اما می گوییم اگر چراغ سبز و منابع برای این کار به ما داده شود، آمادگی داریم زودتر شروع کنیم. آخرین بخش خط سبز که ما افتتاح کردیم در سال 2017 بود و فینگلاس حتی تا سال 2031 قرار نبود ساخت و ساز را شروع کند – ما می توانستیم آن را خیلی سریعتر انجام دهیم.”

سخنگوی آقای رایان گفت که او مایل است شاهد توسعه زودهنگام خط فینگلاس باشد و “امیدوار است که بتواند هر چه زودتر مجوز دولت را برای حرکت به سمت برنامه ریزی دریافت کند”.

برندان اوبراین، رئیس ترافیک شورای شهر دوبلین، گفت که مقامات محلی “بسیار از گسترش سریع‌تر شبکه لواس و افزایش ظرفیت در خطوط موجود استقبال می‌کنند.”

این خط که انتظار می‌رود ساخت آن سه تا چهار سال طول بکشد، در چارلزتاون، شمال روستای فینگلاس، با چهار ایستگاه و دو پل جدید به پایان می‌رسد. این تمدید 30000 نفر اضافی را در یک کیلومتری خط Luas خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید