کارگر ساختمانی متهم به تعرض به توریست کانادایی که در بیمارستان واکنش نشان نداده است – ایریش تایمز



یک کارگر ساختمانی متهم شده است که یک توریست کانادایی را با لگد زدن به سر یک توریست کانادایی که پس از مجروح شدن در خیابان O'Connell در دوبلین در روز یکشنبه “بی پاسخ” رها شده بود، متهم شده است.

یونوت دانکا (24)، یک تبعه رومانیایی از میدان راثدان، جاده دایره ای شمالی، دوبلین 7، متهم به حمله به ننو دولماجیان در ساعات اولیه 23 ژوئن است.

او روز جمعه در دادگاه منطقه دوبلین حاضر شد، جایی که قاضی برایان اسمیت حکم داد که آقای دانکا خطرناک است و از وثیقه سرباز زد.

آقای دولماجیان که اهل مونترال است، مجرد و حدوداً 40 ساله است، به هوش نیامد و به بیمارستان ماتر منتقل شد و در بخش مراقبت‌های ویژه “بی پاسخ” بود.

پدر و خواهر او از کانادا سفر کردند و جلسه وثیقه آقای دانکا را از گالری عمومی تماشا کردند.

گروهبان کارآگاه Eoghan Byrne به قاضی اسمیت گفت که متهم ظاهراً با گروهی در خیابان Cathal Brugha بود که قربانی نزدیک شد و صحبتی را آغاز کرد.

ظاهراً یکی از اعضای گروه به او مشت زد و آنها به خیابان اوکانل رفتند که در آنجا تعامل دیگری با قربانی وجود داشت.

برخی “خصومت کردند” در حالی که برخی دیگر سعی کردند مداخله کنند.

این توریست به سمت اسکله ها حرکت کرد، اما گمان می رود که به زمین کوبیده شده و دچار یک ضربه دویدن شده است. کارآگاه آن را به عنوان ضربه ای تمام عیار به صورت او توصیف کرد.

مدارک دوربین مداربسته به دست آمد و ادعا شد که اقدام متهم باعث جراحت گردشگر شده است.

دادگاه همچنین شنیده است که متهم پس از اینکه متوجه شد گاردای به دنبال او هستند، به مدت دو روز کشور را ترک کرد. او ابتدا یک پرواز از دوبلین به بخارست رزرو کرد و کارکنان در فرودگاه منتظر او بودند. در عوض به بلفاست رفت و به ادینبورگ و ناپل پرواز کرد.

به گفته کارآگاه گروهبان برن، پلیس به آدرس او در دوبلین رفت اما “پاکسازی” شد و 10 کیسه از وسایل او وجود داشت. گفته می شود که “دوست دختر او اعلام کرده است که آنها قصد دارند ایرلند را برای همیشه ترک کنند و وسایل خود را به رومانی ارسال کنند”.

گروهبان کارآگاه معتقد بود که آقای دانکا هیچ ارتباطی با آن حوزه قضایی ندارد و ممکن است با اتهامات بیشتری روبرو شود.

او با وکیل مدافع ایوان مور موافقت کرد که متهم سابقه محکومیت قبلی نداشته و به مدت شش سال در ایرلند زندگی و کار کرده است و پس از گفتگو به صورت داوطلبانه بازگشته است.

با این حال، او گفت که این پس از دو روز اجتناب از تماس، پیامک و ایمیل بوده و از تلاش‌ها برای یافتن او آگاه بوده است.

کارآگاه گروهبان برن می ترسید که در صورت آزاد شدن با وثیقه، متهم دوباره در دادگاه حاضر نشود زیرا از شدت وضعیت توریست آگاه بود، اما ممکن است در زمان بازگشت او اینطور نبوده باشد.

قاضی اسمیت آقای دانکا را که هنوز ادعا نکرده است را در بازداشت قرار داد تا در 5 ژوئیه در دادگاه منطقه کلاورهیل برای راهنمایی از DPP حاضر شود.

او دومین فردی است که در رابطه با این حادثه محاکمه می شود.

روز دوشنبه، مدالین گیوزان (23 ساله) که اصالتاً اهل رومانی بود، اما اهل رژه سامر هیل، دوبلین 1 بود، به حمله ای که باعث آسیب رساندن به یک گردشگر شد متهم شد و از تودیع وثیقه رد شد.

دیدگاهتان را بنویسید